android Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 * LÅTNAMN: December * ARTIST/GRUPP: New Modern Angels * GENRE: Elektronisk pop * LÅTLÄNGD: 3:55 * KOMPOSITÖR: Linnéa Brun & Christian Brun * PRODUCENT: Linnéa & Christian * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: ~4MB * STATUS: Färdig. Finns med på julsamlingsskivan Electric Fantastic Xmas. * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag God Jul! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 15 december 2006 Trådstartare Dela Postat 15 december 2006 bump Man får även säga vad man tycker om låten.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 Så gärna så Det här gillar jag verkligen! Låten är bra i sig, och sången gör den rättvisa. Depeche-filter-distarna och submelodierna sitter klockrent. Om jag skulle vilja förändra nåt så är det nog balansen mellan kick och virvel. Det hade nog blivit mer snärtigt om man hörde virveln lite mer. Låten åker direkt ner på en CD för att sedan tas med i bilen under alla julfärder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 ...kan också meddela att jag nu haft låten på hjärnan, konstant, i ca två timmar. Så jag börjar kunna den nu 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knoege Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 Brrr.....man riktigt känner de filtrerade vintervindarna som sveper in. 😱 Riktigt, riktigt bra som vanligt! Tyckte i och för sig ännu bättre om förra singeln. Baskaggen blir lite väl markerad i mina datorhögtalare. Håller inte med om att virveln är för hög. Jag hade varit mer sparsam med vintersvepen(med risk för att tappa norrlandsstämningen)för att lyfta fram sången mer och försökt få en rakare trumtakt på partierna som börjar med "Is this..." för att öka på det fina lyftet som kommer där ytterligare. Kanske skulle fungera bara med att utöka hi-hat slagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knoege Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 Att virveln är för låg menar jag givetvis! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 Denna vind denna eviga vind o detta regn.... 😏 Tack för en förannig om vad som komma skall har liksom glömt det.. låten låter fin ... Ynot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 15 december 2006 Trådstartare Dela Postat 15 december 2006 Haha, kul att den fastnar, Thomas! 🙂 Har också funderat på om vi inte borde ha höjt virveln en liten liten aning. Men det var lite bråttom att få det klart innan jul, så man kan inte direkt säga att den här är överarbetad... 😆 Och tack för bra kommentarer, Knoege. Om vi nån gång framöver tar upp låten och arbetar mer på den, så kommer det att läggas lite mer jobb på refrängtrummorna... Kul att ni lyssnar och tycker! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 Fin julmusik från Kalmars bästa synthpoporkester. 😆 Lite lättsammare än vanligt kanske? Håller med om att lite mer virvel inte hade skadat, i övrigt inga anmärkningar. Denna kommer att spelas några gånger innan den sista skinkan är uppäten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 15 december 2006 Trådstartare Dela Postat 15 december 2006 Tackar, det var snällt sagt! Har HIK bjudit på mycket pepparkakor, Johan? 🙂 Jo, den här blev nog klart lättsammare än vad det brukar vara. Funderade ett tag om det blev för smörigt, men så tänkte vi att det ju ändå ska va lite extra smör till julmaten... 😉 Den är framjammad med pianoklink, vilket inte är det vanligaste tillvägagångssättet i vår studio, så det kan kanske ha lite med saken att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 Tackar, det var snällt sagt! Har HIK bjudit på mycket pepparkakor, Johan? 😆 Jo, den här blev nog klart lättsammare än vad det brukar vara. Funderade ett tag om det blev för smörigt, men så tänkte vi att det ju ändå ska va lite extra smör till julmaten... 😉 Den är framjammad med pianoklink, vilket inte är det vanligaste tillvägagångssättet i vår studio, så det kan kanske ha lite med saken att göra. Smörig synth har väl inge dött av 😆 Låter bra, dock är de där utpanorerade svepljuden i början alldeles för högt mixade! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 (redigerat) Jag har inte haft låten på hjärnan idag. Ska lösa det genom att plocka fram den igen. Behöver lite synthjulstämning 😄 edit: Gjort. Nu är den inbränd igen 🙂 Kommentar: Kicken hördes än mer tydligt (= för mycket) i dessa datorhögtalare än de jag lyssnat genom tidigare. Redigerat 18 december 2006 av Thomas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 Tycker det är för mycket heltäckningsmatta. Du skulle kunna ta bort några syntspår, eller dra ner volymen på dom, som någon annan var inne på.... plus gärna lyfta fram sången lite mer. Låtmässigt är det bitvis ett mästerverk. Resten är bara bra helt enkelt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 Finemang! Baskaggen retar jag mig på, skulle vija ha en lite dikretare plopp om du förstår vad jag menar. Men i övrigt ett litet synthsmycke som glittrar fint i höstmörkret. Lite C Twins känsla ibland, utan gura förstås... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 Har nu lyssnat 50 sekunder, och redan efter några sekunder så gick den här låten rakt in i mitt hjärta. När sången satte igång så fanns det inget kvar att säga! Alltså... FAN VAD GRYMT! MER MER MER!!! Och ja, det här låter verkligen juligt. Skulle lätt bli en hit på Virtual X-Mas.. 😆 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TTA Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 Detta är riktigt bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 19 december 2006 Dela Postat 19 december 2006 Panna sången mer, mer volym på stämmorna.. Dom ska UUUT. 😕 Annars..... 🙂 COOOOOLT... Riktigt schööööööön 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 19 december 2006 Trådstartare Dela Postat 19 december 2006 Oj, tack för alla snälla kommentarer! Jättekul att låten gillas!! Och, jo, vi är medvetna om att mixningen kanske inte är 100%-ig, det blev som sagt lite kort om tid mot slutet... Får se om vi kanske gör en upphottad december2007-version nästa år...? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.