Jump to content
Annons

Dithering i JAM

Recommended Posts

PD77 (oregistrerad)
Postat

Hej!

Någon som har erfarenheter av att låta JAM konvertera 24 till 16 bit istället för protools?

För tillfället gör jag så här:

I den slutgiltiga mixen i protools har jag spelat in i 24/44.1 och kört genom pluggar för att utnyttja 24 bit formatet till max.

Det materialet öppnar jag vidare i en ny 16 bit session där materialet automatiskt kopieras och dithras. Detta för att sen kunna göra ytterligare editeringar som jag exporterar som region definitions. Så långt är ni med hoppas jag.

Skulle jag kunna hoppa över detta steg och göra allt i min 24 bitars session istället och låta JAM ordna resten. Vilken algoritm används då?

Mvh

Annons
PD77 (oregistrerad)
Postat

Ok!

Jag förstår er. Sist i ledet med dithering. Tror att det blir det nu med. Jag låter protools dithra när det konverteras vid inmatningen/kopieringen till 16 bit-sessionen. Det jag gör sen påverkar inte materialet mer än att JAM får regionsinformation. Så kallat export "region as definitions".

Det var dock bra att påminna mig. Åter till vad jag egentligen undrade. Kan jag hoppa över dithering i Protools och låta JAM ta hand om det?

Blir det sämre/bättre?

Bolla frågan och ge mig ett svar så får ni en Lussebulle..

/tomteverkstan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.