Jump to content
Annons

Ljudisolering av spångolv.

Recommended Posts

Hubert (oregistrerad)
Postat

Tjena, nu är det såhär att jag och en polare ska snickra ihop en studio och en replokal i min källare. Väggarna består av betong. Från vad jag har uppfattat så behövs inte isolering på betongväggarna, dock behövs en ljudisolerande dörr. Men , det jag undrar är hur man gör med taket? Det är spångolv och rätt ovanför är vardagsrummet. Så familjen blir inte särskilt glad med massa duns hela tiden.

Så , hur isolerar man taket? Kan man göra det själv? Hur mycket skulle det gå på isåfall?

Tacksam för svar.

Anton

Annons
Postat (redigerat)

När det gäller isolering så är det viktiga parametrarna; Massa, tjocklek och att det är tätt i skarvarna.

Det finns en söt bok om studiobyggnation som Paul White (SOS) har skrivit som kostar larviga 95 kr. Klart läsvärd om man skall börja bygga något och inte har full koll...

Redigerat av Gilbert
Hubert (oregistrerad)
Postat
hur mycket "duns" kan familjn leva med?

a

😄

Jadu , helst inget alls. 😄

Postat
hur mycket "duns" kan familjn leva med?

a

😳

Jadu , helst inget alls. 🙂

ok, ett flytande rum då mao. golv, väggar och tak.

a

😆

Hubert (oregistrerad)
Postat

Vågar man fråga vad man sa använda för material om man vill göra det själv? Eller finns det en klistrad tråd som jag har lyckats missa?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.