Jump to content
Annons

Trummisar med inspelnings-tjänster?

Elof (oregistrerad)

Recommended Posts

Elof (oregistrerad)

Jag undrar över hur man bäst hittar trummisar som står till tjänst och spelar in material åt andra, dvs lägger trummor på produktioner, i egen studio helst.

Anledningen till detta är att jag vill se vart prisnivån ligger.

Tacksam för sajttips!

Dela på andra sajter

Annons

Det verkar vara svårt att få ett enhetligt svar. Jag frågade en polare som är yrkestrummis (session, live och studio) och fick följa till svar.

This is a very tough question to answer ...  custom studio work  is never the same , because no album or artist  are the same ...  , i think there is too much parameters to establish a fixed price

so a price must be estimated  and negotiated  depending on the material  and how much work involved

Dela på andra sajter

Jag undrar över hur man bäst hittar trummisar som står till tjänst och spelar in material åt andra, dvs lägger trummor på produktioner, i egen studio helst.

Tacksam för sajttips!

Jasså du ska ha pengar också! 😆

Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Tacksam för sajttips!

Jasså du ska ha pengar också! 😕

Haha! Nej faktiskt inte, en sån monstertrummis är jag inte.

Jag planerar däremot att börja samarbeta med en mycket duktig trummis från sthlm 😕

Dela på andra sajter

• 6 månader senare...

Är själv trummis men skulle rekomendera www.christerteglund.com, han är ett svin på att spela 😆 Såg clinic med honom.

Har gjort en massa studiojobb å lirat väldigt länge men vet inte vad han skulle ta betalt

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Löjliga priser. Har man en kompis så kan han spela in gratis åt en. Alternativt, om man känner nån som känner nån, så är en rimlig peng en hundring per låt. Inte ett nickel mer.

:musik

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.