Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Börjar bli mer och mer missnöjd över min gamla Quadraverb+ och undrar om någon kan tipsa mig om ett bra reverb till sång, gitarr etc som man kan plugga in i datorn.

Annons
Postat

Hur använder du reverbet? Du skulle inte kunna köra mjukvara istället? Det finns ju gratispluggar som är tillräckligt bra för att du ska slippa lägga ut pengar på en burk.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

TC's reverb kan jui inte bli fel. T-butiken har en del på specialpris tror jag för tillfället...jovisst, en 4000 och en 6000. Och är det inte i din prisklass, så kanske Lexiconen de har där, MX400 kunde vara det?

Som mjuvaruhårdvara kan ju nämnas att Powercorens reverb delar en hel del algoritmer med TC's hårdvarureverb. Men kanske det inte är ett alternativ?

Postat

Tack för svaren! Jag har reverbpluggar till Cubase men jag vill komma förbi problemet med att så mycket kraft av datorn tas i anspråk.

MrPhil (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Lexicon lär väl vara rätt ände att börja kolla i.

Kanske en beg PCM70?

Redigerat av MrPhil
Postat (redigerat)

TC Electronic M350 eller Lexicon MX200 är båda bra alternativ för ca 2000 kr. Ska det bli ännu bättre blir det mycket dyrare!

Redigerat av Hans
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
jag vill komma förbi problemet med att så mycket kraft av datorn tas i anspråk

Då rekommenderar jag varmt TC PowerCore. Du lär bli en hel del nöjdare med dess MegaReverb och ClassicVerb. Drar inte processorkraft, men ändå en plugin.

Postat

Vad talar vi om för prisklass här egentligen. PCM70 är inte så billigt, ej heller TC PowerCore men båda låter bra. Själv har jag flera gånger sett bra priser på TC M2000 som jag gillar mycket men det handlar ju ändå om ett antal tusenlappar.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

En begagnad Powercore element får man för 300€ kanske, om begagnat är ett alternativ. Firewire-versionen kostar sen förstås någonting helt annat...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.