Jump to content
Annons

alb13

Recommended Posts

Hej allihopa. Jag har en guitar port sedan lång tid tillbaka som jag är väldigt nöjd med. Jag vet däremot inte hur jag får den in i cubase så den ger signal där. Jag är helt oerfaren av datorer så jag vet ej hur jag ska lösa mitt problem. Har jobbat med det länge men inte fått några resultat. Har hört att man ska trycka på F11 eller nått men sen kommer jag inte längre... 😱 Skulle bli överlycklig för svar!

mvh/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tidiga Guitar Port var inte riktigt sams med XP. Line 6 har ju lagt ut massa uppdateringar till mjukvaran, men jag hade bra mycket strul med att få min att fungera. Till saken hör att min studioburk inte har någon internetuppkoppling. Trots ett antal försök med olika uppdateringar kunde jag inte få min Guitar port att funka annat än till ursprungsmjukvaran, men då endast genom att tanka ut ljudet via rca-utgången, ej via USB.

Lösningen var att installera den lille röde fan på internetpc:n, med den inkopplad gå in på guitarport.com och flasha mjukvaran i själva GP:n. Sedan funkade uppdateringarna (Gearbox) i studioburken.

För att få in ljudet via USB till Cubase så trycker man F5 (Vst inputs), och då skall man kunna välja guitarport som ingång. Hittar man inte den där, behöver man sannolikt flasha GP:n.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidiga Guitar Port var inte riktigt sams med XP. Line 6 har ju lagt ut massa uppdateringar till mjukvaran, men jag hade bra mycket strul med att få min att fungera. Till saken hör att min studioburk inte har någon internetuppkoppling. Trots ett antal försök med olika uppdateringar kunde jag inte få min Guitar port att funka annat än till ursprungsmjukvaran, men då endast genom att tanka ut ljudet via rca-utgången, ej via USB.

Ja precis. Jag råkade också ut för det där... men de fixade ju det i v2.5 så att man kan köra i offline mode.

Men hur skiljer sig Gearbox från GP-programvaran? De ser ju väldigt lika ut..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Ja, det var ett påtagligt lyft från v1 till v2.5 måste jag säga. Och där ingick som du säger, fler stärkare, effekter, presets, flytta micar osv.. Då lär det ju inte vara stor skillnad på dem.. Försöker läsa mig till det på line6.com. Gearbox verkar slimmare. Det står bl.a:

GearBox Plug-In supports both Mac® AU and PC VST Plug-In formats (RTAS coming Summer '07)

Så... innebär det att man kan ladda t.ex en reverb-plugg utifrån? För det vore schysst.

Då kan jag köra sideslip på den!!

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...