inside (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Har börjat använda Sonar 3 och har ett M-audio FW1814 som jag kör igenom via min laptop. Är det någon som vet för det första varför hörlursuttagen är i mon (antar står för mono) så det bara hörs i ena luren, kan man ställa om det till stereo?? Sen förstår jag inte varför det inte kommer ut nåt ljud i sonar under inspelning av tex gitarr som jag kopplat till ljudkorten men efter att ha spelat upp det som det kommer ljud!?! Och det krångligaste av allt är att metronom ikonerna slås av när man trycker på rec ??? Tacksam för hjälp!!!
VacUm Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Kan ha fel, men mon står troligen för "monitor/monitoring" och inte mono.
inside (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 ja det kan mycket väl vara "monitor/monitoring" 😉
inside (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 fast det är klart att det kanske inte har med stereo eller mono att göra men det går fortfarande inte att lyssna i båda lurarna??
alexfree Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 *hörlursuttagen är båda i stereo..... *har du tryckt in A/B knappen för direct monitoring???
alexfree Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 förresten, om metronome ikonerna slås av när du trycker på rec finns det en inställning under options, project, metronome...välj record om du vill ha metronomen under inspelning eller tar bort om du inte vill ha den!!!
inside (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 nej har inte testat att trycka in A/B knappen för direct monitoring 😉 ska testa.. TAckar!!!!!!!!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.