Jump to content
Annons

Väx aldrig upp

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

inlägg raderat

Redigerat av gufv
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag har lyssnat lite grann.

Ingen som fastnade, kanske inte min genre.

Men heller inget som var direkt dåligt heller.

Så, nu har någon skrivit om låten 😄

Postat

Tycker att de brusen som är istället för virvel lite då och då är sjukt jobbiga. Tycker jävligt mycket om tanken med låten. Men det störta problemet enligt mig är avsaknaden av sång...

drloop (oregistrerad)
Postat
Tycker att de brusen som är istället för virvel lite då och då är sjukt jobbiga. Tycker jävligt mycket om tanken med låten. Men det störta problemet enligt mig är avsaknaden av sång...

Knaster är lite fräckt tycker jag...

Men det saknas nåt att hänga upp sig på så att säga...

gufv (oregistrerad)
Postat

drloop; tråkigt! men tack för lyssningen.

frelin; jag bara älskar dom! 🙂.. det är ju faktiskt lite sång i låten. runt 03:40-04:00 ..

Postat

Tjena Gufv,

Känns mycket loopbaserat utifrån dom instrument du valt. Bla orgel.

Återigen för lååångt intro. När kommer låten igång? Jobbig rytm att

lyssna på i flera minuter. Ingen röd tråd och någonting att bygga på

när det gäller refräng etc. Du bör arra om hela låten från början.

Inget som man tar med sig till beachen.

Postat

Snyggt och mysigt, välgjort... vackra små synthljud som kommer in och sprider stämning... fast behövs nåt mer... nåt återkommande mer temaaktigt. Som det är nu är det väldigt mycket komp och väldigt lite låt, eller hur man ska säga. Sånglallandet mot slutet är ju jättefint t ex.

Postat

Jag gillar såna här låtar med massor av konstiga ljud som far runt. Nästan synd att du använder orgeln. Kanske hade varit roligare med nåt syntigt? Tycker det beror på vad tanken med musiken är om sång ska till eller inte, men jag tycker detta höll som softa-musik utan att jag saknade sång. Tänker alltid att jag ska göra lite blippande musik nån gång, men det blir ändå alltid som vanligt när jag sätter mig. Man har väl nån inbyggd stil.... ähh jag svamlar.

Bra jobbat!!!

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

spaceman & tbruce: tack för lyssningarna! det är inget intro alls i mina öron! 🙂 man kanske ska se den lite som ett dj-set utifrån några gemensamma ackord.. vilket jag tycker loopbaserad musik ofta är, och inte gör mig särskilt mycket då det mycket handlar om stämningar och rytmer.. hiphop, house osv.. men helt klart för att lättare binda lyssnaren så är en röd tråd väldigt bra att ha! men jag tycker nog låten har en röd tråd, om än inte en strukturerad sådan 😄 .. tack igen.

wernborg; härligt! jag känner igen det där. man har många bilder i huvudet av vad man skulle vilja göra, men så utvecklas allt ändå i en gemensam riktning 🙂.. ett tips tror jag är att göra låtar från olika vinklar, alltså t.ex utgå ifrån något specifikt som man inte utgått ifrån innan när man satt sig ner och börjat jamma.

Redigerat av gufv

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.