DJ_Smiley Postat 12 december 2006 Dela Postat 12 december 2006 Kolla så att du har samma antal pinnar på den stora kontakten - 20 eller 24 pinnar. Är det inte samma från nätdelen som det är på moderkortet.... Kolla också AUX power, som är antingen 4 eller 8 pinnar. Nuförtiden så levereras nästan alla nätagg. med 24 pin(kallad ATX2.0 standard). Men det finns några som bara har 20pin(ATX1.3 standarden). Kolla i moderkortsmanualen om du är osäker. Men det bör inte vara några problem. 😛 PRODUCERA MERA 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 12 december 2006 Dela Postat 12 december 2006 Kolla så att du har samma antal pinnar på den stora kontakten - 20 eller 24 pinnar. Är det inte samma från nätdelen som det är på moderkortet.... Kolla också AUX power, som är antingen 4 eller 8 pinnar. Nuförtiden så levereras nästan alla nätagg. med 24 pin(kallad ATX2.0 standard). Men det finns några som bara har 20pin(ATX1.3 standarden). Kolla i moderkortsmanualen om du är osäker. Men det bör inte vara några problem. 😕 PRODUCERA MERA 😄 Vissa nätdelar har också en kombikontakt där man kan ta bort en modul med de 4 sista pinnarna, så att den fungerar som antingen eller - men AUX-power är nog oftare ett problem, eftersom det inte verkar vara enhetligt där - så risken att man behöver en adapterkabel är nog störst där, fast å andra sidan kostar det ju inget och finns på Kjell & Co om det inte följer med nätdelen, så det är inget stort problem. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 12 december 2006 Trådstartare Dela Postat 12 december 2006 (redigerat) Sådär. Idag har jag varit o besökt lokala datorbutiker, eftersom jag inte vågar skruva i datorn själv. Klarar lite mer enklare saker som pci kort och slänga in en cd-enhet. Men allt detta känns lite riskfyllt. Har kollat upp att det finns passiva kylare till mitt kort, och det ska inte vara några problem för att det är så svagt så genererar det inte mycket värme. Kostar under 300kr. Behöver dock ett nätagg som ligger runt 400-500w och det finns platser för 1ide och 3 sata. Eller finns det någon anledning att välja Antec Sonata II istället för Antec P 180. Finns lite mindre utrymme i Sonata, men kostar mindre och nätagg ingår. Edit: Det här så bra ut på pappret, vad tror ni om detta. NorthQ 4sata. Redigerat 12 december 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 12 december 2006 Trådstartare Dela Postat 12 december 2006 Bumpar i äran till den nya rubriken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 12 december 2006 Dela Postat 12 december 2006 Jag hade tillfälle att bygga i både Sonata2 och P180 samtidigt, till två goda vänner som behövde nya studioburkar - och jag tyckte att det blev klart bättre med P180, så det är den jag skulle ha som första alternativ. Sonata2 var också bra, men P180 blev alltså ännu bättre. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 12 december 2006 Trådstartare Dela Postat 12 december 2006 Jag hade tillfälle att bygga i både Sonata2 och P180 samtidigt, till två goda vänner som behövde nya studioburkar - och jag tyckte att det blev klart bättre med P180, så det är den jag skulle ha som första alternativ. Sonata2 var också bra, men P180 blev alltså ännu bättre. 😕 Oj, kunde inte bli bättre erfarenhet. Jag hade på känn att P 180 var det vassare strået. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.