Jump to content
Annons

Logic Pro med G4?


Dingbats

Recommended Posts

Sitter på en G4 1,25 GHz och 1 GB RAM. Funkar det att köra Logic Pro i? Det lär väl antlagligen fungera, eftersom systemkraven är lägre än så enligt Apples hemsida, men hur segt skulle det vara? I jämförelse med Logic Express då?

(Jag har sökt innan)

Tacksam för alla svar jag kan få!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen skillnad mellan pro och express i cpu-snålhet. Däremot kanske du inte kommer kunna plocka in mer än en spacedesigner osv, men man kan ju alltid frysa... En kompis kör Logic Pro på sin macmini och det rullar på fint för honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jeg kjører Logic Pro på min gamle G4 733 med 1,5 G RAM.

Jeg har flere samplere og synther, samt mange plug-ins oppe og går samtidig. Ikke noe problem.

Selvfølgelig gleder jeg meg likevel til at jeg får min nye PowerBook Pro i februar. Da vil Logic kjøre med turbotempo!

addnine.gif

Vil legge til at det er snakk om Logic Pro 7.2.3, og at den funker bare i OSX (har Tiger)

Redigerat av Revenka
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte just lägga till att det är nog snarare osx som gör att det går krampaktigt, snarare än Logic Pro....

Har kört Logic Pro 6 på G4 2x450mhz med nån gig i minne, och det funkade jättebra i OS 9, inte riktigt lika bra i OSX, men det funkade, det gjorde det....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...