Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Innan jag gick o la mig i går hann jag se på nyheterna hur rymdfararna hade vaknat upp till "Here comes the Sun". När jag slår upp morgonavisen, GP, nu i morsse så kan jag läsa det samma, i stor rubrik- "I går väcktes astronauterna till "Here Comes The Sun" för den första hela arbetsdagen".

Skön marknadsföring för Beatles ny platta! Pust, tänk den som ändå hade de kontakterna...

Det skulle kunna stå i tidningarna och pratas om på radio hur Christer Fugelsang vaknade upp till FredAsps ny platta, Livet här i Babylon...

😉😎 /Fred

Annons
Postat

1. Beatles behöver inte den sortens marknadsföring.

2. Har du funderat över den hisnande möjligheten att detta kanske inte handlar om en kapitalistsammansvärjning, utan faktiskt bara är besättningens önskan och favoritmusik?

Postat

😠 Hej FredAsp!

Vi har glatt oss åt Ditt skivsläpp. Tyvärr kunnde vi inte närvara i "Hängmatan", den "förtrollade natten".

Jo, en ann är uppvuxen med "beatelpojkar" och vet att det är markadsföring, på alla plan, som genomsyrade deras fyra första år som "grammofonartister".

Det vore väl lite förmätet av mig och försöka samman fatta deras "marnads-akiviteter" här på forunet.

Om du lät Dina gäster på "Hängmattan" gå ut på gatan och skapa trafik-kaos. Samtidigt som din fru ringer tidningarna och radio/TV, helst innan polisen kommer. Spela in en stor skara människor skrikandes; "FredAsp, FredAsp, FredAsp, FredAsp". Banspelaren ska stå på under samtalet med medier.

Fredligt kaos har alltid skapat rubriker.

Se rubriken: "Internet totalkolappsade när FredAsp chattade med sina fans efter konsärt".

Man ska väl inte behöva hamna på USA:s trerrorist lista, 😕 bara för att man vill skapa liten "kaos i all välmening". 😕

Du skulle behöva en duktig PR-kompis. Det hadde Beatles och det var inte förns Rolling Stons anlita samma PR konsult som det brakade löst ordentligt för dom också.

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa

Postat
😠 Hej FredAsp!

Vi har glatt oss åt Ditt skivsläpp. Tyvärr kunnde vi inte närvara i "Hängmatan", den "förtrollade natten".

Jo, en ann är uppvuxen med "beatelpojkar" och vet att det är markadsföring, på alla plan, som genomsyrade deras fyra första år som "grammofonartister".

Det vore väl lite förmätet av mig och försöka samman fatta deras "marnads-akiviteter" här på forunet.

Om du lät Dina gäster på "Hängmattan" gå ut på gatan och skapa trafik-kaos. Samtidigt som din fru ringer tidningarna och radio/TV, helst innan polisen kommer. Spela in en stor skara människor skrikandes; "FredAsp, FredAsp, FredAsp, FredAsp". Banspelaren ska stå på under samtalet med medier.

Fredligt kaos har alltid skapat rubriker.

Se rubriken: "Internet totalkolappsade när FredAsp chattade med sina fans efter konsärt".

Man ska väl inte behöva hamna på USA:s trerrorist lista, 😕 bara för att man vill skapa liten "kaos i all välmening". 😠

Du skulle behöva en duktig PR-kompis. Det hadde Beatles och det var inte förns Rolling Stons anlita samma PR konsult som det brakade löst ordentligt för dom också.

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa

hehe, ska prova detta nästa spelning, man behöver kanske repa med publiken först 😕😠

Postat
1. Beatles behöver inte den sortens marknadsföring.

2. Har du funderat över den hisnande möjligheten att detta kanske inte handlar om en kapitalistsammansvärjning, utan faktiskt bara är besättningens önskan och favoritmusik?

1, jasså, det var som fan!

2, Funderade ett tag, men du har ju rätt det är en ren slump allting...

Postat (redigerat)

Hej

Ska man göra "PR" ska det i alla falla vara genomtänkt och en som håller i det.

Inte du själv, du ska spela och sjunga och vara 100% konsentrerad på ditt jobb.

Kalle och pappan

Redigerat av Kalle i Kalmar
Postat

Nehej inte är det en slump! Allt som Christer Fuglesang gör och säger de närmaste månaderna är hårt kontrollerat av hans sponsorer. Faktum är att McDonalds betalar hela Discoveryresan - Nasa är bara en front!

Postat (redigerat)

Skulle inte förvåna mig och Fugelsang egentligen är en musikskapare själv, som tagit sig igenom hela astronaut/kosmonaututbildningen bara för att komma upp och göra reklam för sin egen låt vid en av soluppgångarna.

Håll utkik efter rubriken:

Igår väcktes astronauterna av Christer Fugelsangs låt "Jag är en fylleslang"

edit: sär skrivning

Redigerat av Fidden
Postat

Nehej inte är det en slump! Allt som Christer Fuglesang gör och säger de närmaste månaderna är hårt kontrollerat av hans sponsorer. Faktum är att McDonalds betalar hela Discoveryresan - Nasa är bara en front!

Det hade jag ingen aning om...

Postat

Första gången jag hörde talas om Boppers var efter ett trafik-kaos i Huddinge. 50 raggarbilar proppade til vägarna till spelningen.

Det blev stora rubriker i DN. Killarna i Boppers var bara tonåringa vid tillfället. Men alla som läst DN den söndags morronen vet vilka Boppers var.

MVH

Kalle och farsgubben

Postat

Det hade jag ingen aning om...

Jaså du, du är ju helt duperad av kapitalet!

Kan även informera om att Internet ägs till 99% av Shell, som mördar biffkor i regnskogen!

Postat
Första gången jag hörde talas om Boppers var efter ett trafik-kaos i Huddinge. 50 raggarbilar proppade til vägarna till spelningen.

Det blev stora rubriker i DN. Killarna i Boppers var bara tonåringa vid tillfället. Men alla som läst DN den söndags morronen vet vilka Boppers var.

MVH

Kalle och farsgubben

hehe, jo, det finns ju rätt många småsmarta medel för att skapa rubriker 😕

Postat
Skön marknadsföring för Beatles ny platta! Pust, tänk den som ändå hade de kontakterna...

Vilket år är det?

Den låten skrevs ju av George Harrisson och tillhör inte något osläppt material. Riktigt bra låt men ny platta? 😉

Postat

Nu har det ju faktiskt precis släppts en "ny" Beatles-skiva, för typ en månad sen, där Here comes the sun råkar finnas med.

Postat
Nu har det ju faktiskt precis släppts en "ny" Beatles-skiva, för typ en månad sen, där Here comes the sun råkar finnas med.

mm, som av en händelse va... 😛

Det spelar ju ingen större roll om det är ett medvetet eller omedvetet marknadsföringsdrag av skivbolaget eller inte.

Att de spelar en Beatles låt i rymden o sprider ryktet stärker ju varumärket Beatles. Det gäller ju att synas o höras ni vet...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.