DrHans Postat 28 december 2006 Dela Postat 28 december 2006 Varför håller alla på att jämföra den med EZdrummer? AD är så mycket mer. Visst erbjuder den ur lådan ett klart sound. Men samtidigt erbjuder den så mycket mer. En trummplugg med allt i samma plugg, inte en skock av vstpluggar som när man mixar med BFD och DFHS. Saknar gate dock fortfarande. Kanske en vacker dag jag köper mig programmet men jag hade velat testa det ordentligt med pukor först. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 28 december 2006 Dela Postat 28 december 2006 Ingår vispar? elvisp 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 31 december 2006 Trådstartare Dela Postat 31 december 2006 Ingår vispar? elvisp 😉 Resley? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 2 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 2 januari 2007 http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...94f10f3b1fcdd1b Där finns en "Drum Map" till cubase, har dock inte testat själv. /Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 12 januari 2007 Dela Postat 12 januari 2007 http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...94f10f3b1fcdd1b Där finns en "Drum Map" till cubase, har dock inte testat själv. /Lasse Jag har precis gjort en "Drum Map" för Cubase. Finns det något smidigt (gratis) ställe man kan lägga ut den så Addictive Drums-användare kan ladda ner den? Jag ÄLSKAR Addictive Drums förresten! Köpte det igår! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 12 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2007 http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...94f10f3b1fcdd1b Där finns en "Drum Map" till cubase, har dock inte testat själv. /Lasse Jag har precis gjort en "Drum Map" för Cubase. Finns det något smidigt (gratis) ställe man kan lägga ut den så Addictive Drums-användare kan ladda ner den? Jag ÄLSKAR Addictive Drums förresten! Köpte det igår! 😕 Kanon! Kul att du är nöjd 🥰 Vi drar till NAMM nu så jag hinner inte kolla.. men när vi kommer tillbaka så kan vi kanske lägga upp den på vår site? Du kan förresten maila den till info@xlnaudio.com, så kanske Martin (som får stanna i kalla Stockholm) kan kolla in den under tiden..? /Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 12 januari 2007 Dela Postat 12 januari 2007 Varför håller alla på att jämföra den med EZdrummer? AD är så mycket mer. För att båda produkterna i grund och botten försöker åstakomma samma sak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...94f10f3b1fcdd1b Där finns en "Drum Map" till cubase, har dock inte testat själv. /Lasse Jag har precis gjort en "Drum Map" för Cubase. Finns det något smidigt (gratis) ställe man kan lägga ut den så Addictive Drums-användare kan ladda ner den? Jag ÄLSKAR Addictive Drums förresten! Köpte det igår! 🙂 Kanon! Kul att du är nöjd 🙂 Vi drar till NAMM nu så jag hinner inte kolla.. men när vi kommer tillbaka så kan vi kanske lägga upp den på vår site? Du kan förresten maila den till info@xlnaudio.com, så kanske Martin (som får stanna i kalla Stockholm) kan kolla in den under tiden..? /Lasse Nu har mailet gått iväg! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 13 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2007 http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...94f10f3b1fcdd1b Där finns en "Drum Map" till cubase, har dock inte testat själv. /Lasse Jag har precis gjort en "Drum Map" för Cubase. Finns det något smidigt (gratis) ställe man kan lägga ut den så Addictive Drums-användare kan ladda ner den? Jag ÄLSKAR Addictive Drums förresten! Köpte det igår! 😎 Kanon! Kul att du är nöjd 🙂 Vi drar till NAMM nu så jag hinner inte kolla.. men när vi kommer tillbaka så kan vi kanske lägga upp den på vår site? Du kan förresten maila den till info@xlnaudio.com, så kanske Martin (som får stanna i kalla Stockholm) kan kolla in den under tiden..? /Lasse Nu har mailet gått iväg! 🙂 Coolish! /L Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 13 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2007 (redigerat) Vi har lagt upp lite fler audio demos på sajten nu, bla med lite pukor och fills vilket kan vara intressant för er som kör demon. http://www.xlnaudio.com/index.php?page=products&p_page=audio Nu ska vi snart dra till NAMM, ha't skönt här hemma! /Lasse Redigerat 13 januari 2007 av Lars XLN Audio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 Vi har lagt upp lite fler audio demos på sajten nu, bla med lite pukor och fills vilket kan vara intressant för er som kör demon. http://www.xlnaudio.com/index.php?page=products&p_page=audio Nu ska vi snart dra till NAMM, ha't skönt här hemma! /Lasse Låter jävligt bra! Kan inte jag få följa med till NAMM? Jag kan stå och se cool ut i ett hörn 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 13 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2007 Vi har lagt upp lite fler audio demos på sajten nu, bla med lite pukor och fills vilket kan vara intressant för er som kör demon. http://www.xlnaudio.com/index.php?page=products&p_page=audio Nu ska vi snart dra till NAMM, ha't skönt här hemma! /Lasse Låter jävligt bra! Kan inte jag få följa med till NAMM? Jag kan stå och se cool ut i ett hörn 🙂 😛 /L Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 Jag har laddat ner alla nio delar av demo installen Men när jag installerar frågar den efter del tio. Men det finns ju bara nio att ladda ner. Är det nån som vet vad som är fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 Vi har lagt upp lite fler audio demos på sajten nu, bla med lite pukor och fills vilket kan vara intressant för er som kör demon. http://www.xlnaudio.com/index.php?page=products&p_page=audio Nu ska vi snart dra till NAMM, ha't skönt här hemma! /Lasse Vet du varför den frågar efter del 10 när jag installerar demon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 PC eller Mac? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 PC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joelstromgren Postat 16 januari 2007 Dela Postat 16 januari 2007 (redigerat) Detta låter riktigt bra, Tillochmed hihaten låter bra, (vilket jag aldrig varit med om tidigare med en virituellt trummis 😆). Men jag har ett par frågor: 1.Eftersom att jag kommer jobba på två datorer (en mac och en pc) så undrar jag såklart om jag kan göra det. eller om jag måste köpa två program. ? 2. kan jag ha egna samplingar i AD? 3. Kan jag använda insertseffekterna i AD på de "vanliga" audiokanalerna? Ha de fint. 🙂 Redigerat 16 januari 2007 av Joelstromgren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 (redigerat) Nu har jag hittat felet. Det var del 7 som inte hade laddats ner helt. Men den syntes som ikon ändå. Redigerat 17 januari 2007 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalaslemuren Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Demon var ju riktigt kul, synd bara att man inte har budget för att lägga ut 2 flaggor på sånt :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Jag skulle kunna tänka mig att köpa det. Men hur krävande är det egentligen. Det började knastra i cubase när jag provade det i en låt med några audio spår och Addictive drums som enda plugg. Jag har en P4 på 3Ghz och 1.5Gig ram och ett M-audio 24/96 så det borde ju inte va nåt problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Ezdrummer tycker jag är bra och låter helt ok, men man hör direkt att det är ezd. Efter att ha provat Addictive drums så tycker jag att det helt klart är mycket bättre. Dessutom har den allt i ett. Det är mer tryck i trummorna och det låter som det gör på skiva. En riktig höjdare! 😱 Om tidningen studio testar AD och tycker det är bättre än Ezd, hur ska de då sätta betyget? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Det kanske har frågats och besvarats redan, men finns det någon "humanizer"-liknande funktion som i EZDrummer i AD? /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joelstromgren Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Kör en liten BUMP. I hopp om att få svar på min fråga en bit upp 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Detta låter riktigt bra, Tillochmed hihaten låter bra, (vilket jag aldrig varit med om tidigare med en virituellt trummis 😄). Men jag har ett par frågor: 1.Eftersom att jag kommer jobba på två datorer (en mac och en pc) så undrar jag såklart om jag kan göra det. eller om jag måste köpa två program. ? 2. kan jag ha egna samplingar i AD? 3. Kan jag använda insertseffekterna i AD på de "vanliga" audiokanalerna? Ha de fint. 😕 1. Ingen aning 2. Nej inte just nu iaf 3. Nej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Kör en liten BUMP.I hopp om att få svar på min fråga en bit upp 😕 Jag är nästan helt säker att jag på AD forumet läste att man kan använda det på två datorer samtidigt. Det är bara att du går dit och kontrollerar att det stämmer. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joelstromgren Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Detta låter riktigt bra, Tillochmed hihaten låter bra, (vilket jag aldrig varit med om tidigare med en virituellt trummis 😄). Men jag har ett par frågor: 1.Eftersom att jag kommer jobba på två datorer (en mac och en pc) så undrar jag såklart om jag kan göra det. eller om jag måste köpa två program. ? 2. kan jag ha egna samplingar i AD? 3. Kan jag använda insertseffekterna i AD på de "vanliga" audiokanalerna? Ha de fint. 😕 1. Ingen aning 2. Nej inte just nu iaf 3. Nej Okej, tax 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
favino Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Installerade AD i går på mac med Pro tools 7.3 och kan bara instämma i jubelkören, Det låter asgött. Dessutom fick jag riktigt bra support då jag bor utan uppkoppling för att få grejerna att funka, så här skulle det vara med alla pluggar! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 20 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 20 januari 2007 Jag skulle kunna tänka mig att köpa det.Men hur krävande är det egentligen. Det började knastra i cubase när jag provade det i en låt med några audio spår och Addictive drums som enda plugg. Jag har en P4 på 3Ghz och 1.5Gig ram och ett M-audio 24/96 så det borde ju inte va nåt problem. Hej fran LA med american style tangentbord! Nej det borde inte vara nagra problem alls.. antar att du gjort de optimeringar som kravs pa xp (egentligen bara att valja "..bakgrundstjanster" i kontrollpanelen/system/prestanda).. Vad visar cubases cpu-matare? /Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 20 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 20 januari 2007 Kör en liten BUMP.I hopp om att få svar på min fråga en bit upp 🤪 Jag är nästan helt säker att jag på AD forumet läste att man kan använda det på två datorer samtidigt. Det är bara att du går dit och kontrollerar att det stämmer. 🙂 Helt korrekt, an AD-licens tillater 2 samtidiga installationer. Man kan sjalv ga in pa sitt account pa xlnaudio.com och lagga till och ta bort datorer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 (redigerat) Min polare lyckas inte få AD demon att fungera på sin pc. Alla filer är nerladdade från sidan, men det blir fel när exe filen körs. Efter ett tag i installationen kommer felmeddelandet: "sound date demo\x-pak err= -9" Installationen avbryts. På AD forumet har flera tydligen samma problem. Hur åtgärdar man det här? 😎 Var XLN Audio verkligen på RÄTT NAMM mässa? 😉😳 http://www.xlnaudio.com/forum/viewtopic.php?t=119 Redigerat 21 januari 2007 av Magpie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.