Lars XLN Audio Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 (redigerat) Kolla in XLN Audio för mer info! /Lasse XLN Audio Redigerat 10 december 2006 av Lars XLN Audio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 Hehe, var ju komiskt då jag gick in på er sida av ren nyfikenhet precis och hittade demofilerna utan att ha läst din nyhet om att de kommit ut. Ska provas... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 10 december 2006 Trådstartare Dela Postat 10 december 2006 😆 Kör hårt! /Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kirtaphus Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 "no time limit" det låter ju bra 😆 Bra erbjudande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 Den självklara frågan är ju då... Vad är bättre med den här jämfört med EZ Drummer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 Snabbare laddningstid för en stackars sate som jag som har ett Audigy-kort som inte stödjer 44.1 khz... Annars vet jag inte än... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 (redigerat) Ser trevligt ut vid första anblick... återstår att lyssna. Och se hur pass CPU-krävande effekterna är. Redigerat 10 december 2006 av milton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 (redigerat) hm, 2150 kr. det får imponera ganska mycket på mig om jag ska överge ezdrummer för det. hur är möjligheten att bygga egna kits? alltså, kan jag använda egna samplingar? Redigerat 10 december 2006 av rainydays Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NONHALO Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 har ladat ner och testat ! är imponerad 😉 klockrent gui och det låter för j*vla bra, till o med hihaten låter ju bra. *vill ha* 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Man tackar, man tackar. Ska pröva så fort jag startat upp datorn med mitt Musik-OS. Återkommer med kritik om pluggen då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Låter bra! Gillar gränsnittet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Nu har jag testat demon och jag gillar det. Men det är nog inte tillräckligt för att jag ska gå ifrån EZDrummer. Kanske nån gång i framtiden då jag är ekonomiskt oberoende (eller helt enkelt har råd). 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Låter nice. 😉 Gillar gränssnittet oxå men av det lilla man kunde se av demoversionen så verkar det som om det är en rätt cpu-krävande plugg? 😎 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Jag vill ha trummor som låter som om jag hade Jack De Johnette, Jon Christensen, Peter Erskine, Roy Haynes, Manu Katché, Elvin Jones, Adam Nussbaum, m.fl. levande i en liten ask. Kan jag få det med AD? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 11 december 2006 Trådstartare Dela Postat 11 december 2006 Jag vill ha trummor som låter som om jag hade Jack De Johnette, Jon Christensen, Peter Erskine, Roy Haynes, Manu Katché, Elvin Jones, Adam Nussbaum, m.fl. levande i en liten ask. Kan jag få det med AD? Ja, det ska finnas en speciell knapp för det.. Man kan även justera storlek och färg på asken har jag för mig. /Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Fan jag med min gamla ångmaskin till surfdator ser junte hela bilden hmm vill ju oxå kolla in godsakerna. Har ingen lust att ställa om skrivbordet ville ju bara kolla lite snabbt. Tråkigt är det, lustigt för dom flesta sidor på internet funkar ju skitbra utan det där tramset. A fan får tat sen när jag har tid. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Jag vill ha trummor som låter som om jag hade Jack De Johnette, Jon Christensen, Peter Erskine, Roy Haynes, Manu Katché, Elvin Jones, Adam Nussbaum, m.fl. levande i en liten ask. Kan jag få det med AD? Ja, det ska finnas en speciell knapp för det.. Man kan även justera storlek och färg på asken har jag för mig. /Lasse Färg och storlek är inte så viktigt, däremot ljudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 En vän till mig testkörde en betaverison av Addictive Drums för några månader sedan och han tyckte det var helt grymt, enligt honom lät det bättre än DFH. Och jag tvivlar inte på att det är bra, men frågan är hur bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
91:an Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Ingår vispar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 11 december 2006 Trådstartare Dela Postat 11 december 2006 Ingår vispar? Inte i AD 1.0, men det är något som många (och vi själva) gärna vill ha.. Så det lär komma som expansion 🙂 /Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Lät fint överlag (lyssnade på demosarna). Cymbalerna speciellt. Däremot reagerade jag på bastrummorna. Det kanske går att ställa in, men dom lät lite väl mycket mikrofonen-mitt-i-trumman. Speciellt i förhållande till pukorna som var skönt luftiga. Hade det funnits ett vettigt jazzset (med och utan vispar) hade det varit intressant. Annars känns det lite likt allt annat. Det låter bra.. Men tja.. Vad är poängen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 11 december 2006 Trådstartare Dela Postat 11 december 2006 Lät fint överlag (lyssnade på demosarna). Cymbalerna speciellt. Däremot reagerade jag på bastrummorna. Det kanske går att ställa in, men dom lät lite väl mycket mikrofonen-mitt-i-trumman. Speciellt i förhållande till pukorna som var skönt luftiga. Hade det funnits ett vettigt jazzset (med och utan vispar) hade det varit intressant. Annars känns det lite likt allt annat. Det låter bra.. Men tja.. Vad är poängen? Ja, det finns en slider där man kan mixa mellan front och beater side på kicken. Ladda gärna ner demon och testa! Mvh Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 (redigerat) Laddade ner demoversionen igår och blev grymt imponerad! 😆 Låter fantastiskt bra och är en fröjd för ögat. Snyggt som tusan! EDIT: Jag kan dock inte hitta AD hos EMNordic...? 😕 Redigerat 13 december 2006 av BaldByChoice Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
91:an Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Laddade ner demoversionen igår och blev grymt imponerad! 😕Låter fantastiskt bra och är en fröjd för ögat. Snyggt som tusan! Gjorde samma sak, och föll direkt. Har visserligen inte provat EZ-drummer men äger både groove agent och Battery2, men det här lät väldigt lovande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 (redigerat) Många lovord må jag säga! 😕 Har laddat ner filerna och skall testa jag med, tyckte ljuddemosarna lät fint... men som sagt. Min ekonomi är inte obegränsad och just nu är det ju EZdrummer som gäller... Edit: Testat lite snabbt nu o visst låter det bra, snyggt och lättöverskådligt gränssnitt och många möjligheter att ändra ljuden. Lite impad nu.... 😆 Redigerat 13 december 2006 av Hellpig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 13 december 2006 Trådstartare Dela Postat 13 december 2006 Laddade ner demoversionen igår och blev grymt imponerad! 😆Låter fantastiskt bra och är en fröjd för ögat. Snyggt som tusan! EDIT: Jag kan dock inte hitta AD hos EMNordic...? 😕 EM har inte hunnit uppdatera siten än, men det ska vara på g! De har AD i lager nu, så det bör gå att beställa för alla musikaffärer. mvh /Lasse XLN Audio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Laddade ner demoversionen igår och blev grymt imponerad! 😎Låter fantastiskt bra och är en fröjd för ögat. Snyggt som tusan! EDIT: Jag kan dock inte hitta AD hos EMNordic...? 🙂 EM har inte hunnit uppdatera siten än, men det ska vara på g! De har AD i lager nu, så det bör gå att beställa för alla musikaffärer. mvh /Lasse XLN Audio Trevligt! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
91:an Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Den hade inte dykt upp hos 4sound ännu men jag fick en demonstration av EZdrummer som verkar lättarbetat. Fungerar Addictive på liknande sätt att man får alla midipatterns och fillsen uppradade och sen bara kan dra över dom till i projektet och på så sätt snabbt bygga låtens verser, refräng osv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 kollade me börsen idag o de hade visst fått in den o kunde dema den. skulle komma in till försäljning nästa vecka eventuellt sa de.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 13 december 2006 Trådstartare Dela Postat 13 december 2006 (redigerat) Den hade inte dykt upp hos 4sound ännu men jag fick en demonstration av EZdrummer som verkar lättarbetat. Fungerar Addictive på liknande sätt att man får alla midipatterns och fillsen uppradade och sen bara kan dra över dom till i projektet och på så sätt snabbt bygga låtens verser, refräng osv? Japp, AD har drag'n'drop, och man kan lyssna på alla medföljande midfiler i sync med värdprogrammet. Mvh Lasse XLN Audio Redigerat 13 december 2006 av Lars XLN Audio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.