monograph Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 LÅTNAMN:So sorry ARTIST/GRUPP:Monograph GENRE:acustiskt LÅTLÄNGD:4:00 KOMPOSITÖR:Olof PRODUCENT:Olof INSPELNINGSÅR:2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,8 STATUS: Av dammad LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Har haft denna låt på gång länge . Avskalad akustiskt sorglig och lätt deppig, kanske för deppig. Tacksam för lite förslag på om jag ska damma av den och ge låten en ny chans ........ trummor ja eller nej Går låten för sakta dåligt driv mer eller mindre instrument Kom gärna med spontan reaktion Tack på förhand Olof
Harmonica mike Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 Tjena. Lyssnar på din låt.Spontan reaktion.Jag tycker att det svajar lite grann,trummor skulle nog styra upp det lite.Lite sparsammare arr på dom då så att det passar i mixen.Det är ju en rätt finstämd historia detta,med bra sång lite fel mixad bara,lite hög - låg varierande;men det löser du lätt med automatiseringar.. Du är på god väg med en bra låt.. Tack för lyssning. Mvh Harmonica mike
drloop (oregistrerad) Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Kan bli bra det här. Tycker att den akustiska känslan skall vara kvar. Lite nya guror som inte är så stickiga är på sin plats. Tunna skira lågt mixade ljud från någon synth?
Light Head Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Trummor,, inte allt för tidigt i låten. Vispar?! "Snygga" väl tajmade cymbaler... (kan kan inte termerna för trummor, men när man drar en "virvel" med filt-stockar,, ja vad tusan de nu heter,,,) Byt synten/stråkarna mot kvinnlig kör! Kanske lägga kvinnlig sång/andra stämma på ref i slutet? Några av de lite högre tonerna på sången når inte ända upp och låter lite väl ansträngt. Synten som kommer in i bland låter "B", typ sampling som pitchats två oktaver för högt. Bra låt!
monograph Postat 11 december 2006 Trådstartare Postat 11 december 2006 Tack för råden ! Jo jag har en tendens att sväva runt lite så vispar i sparsmakat arr är nog inte så dumt En female kör tjej ska jag skaffa plugin kanske 😱) Kul att ni gillar låten återkommer igen /Olof
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.