86a (oregistrerad) Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 Mitt Emu 0404 PCI kort började strula för ett tag sen. Det har funkat felfritt i ett halvår ung. sen en dag när jag satte på datorn funkade det inte alls. Formaterade då om datorn och då funkade det igen....tills jag stängde av....när jag sen satte på den igen var det samma sak. Har nu formaterat datorn tre ggr, men problemet består! Någon som har en aning om vad detta kan vara!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 När du säger att det strular, vad är det som händer? Är det möjligtvis att allt ljud på datorn blir distat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
86a (oregistrerad) Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 Nej. Det finns utsignal men den skickar korta stötar i någorlunda takt. T.ex om jag sätter på en ljudfil o kollar på utmätaren går den typ boff.......boff.......boff......boff..... Men inget ljud givetvis! Kan väl inte vara så att det är nån typ av batteri på kortet så när datorn stängs av "wipas" allt minne ut av nåt slag? Har även provat att avinstallera/installera drivrutiner o dylikt men det är hopplöst... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 (redigerat) Mitt 0404 dista allt i takt. Kunde inte höra vad det var för låt. Starta om dsp patchen och sen kom det igång igen efter ett tag. Vet inte varför, har mailat emu ang detta och fick svaret. Edit: Jag hade inte gjort några ändringar när detta skedde. Och problemet försvann dagen efter, lika mystiskt som det dök upp. Did you get the same problems with the original drivers or just the newer ones from the website, try both versions. Do you have any other sounds cards in your PC , if so please remove them or disable them in the bios menu on startup if onboard the PC and see if this helps. On the task bar in the bottom right corner right click on the E-MU icon and choose restore defaults and choose yes and then reboot the PC. If you check in the E-MU Patchmix software ,load the default session by clicking on ?new session? and then choose ?product default?. If still not working try move the card to a different pci slot away from your video card and then try again. Check that you have the latest updates for all your PC hardware including motherboard and chipset drivers. Also check out the suggestions from the website below. http://www.cgoff.fsnet.co.uk/popsclicks/ I would suggest that you backup all your data before trying the suggestions from the above website. Redigerat 10 december 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.