Jump to content
Annons

Clavia Nord Rack 2!


DarkActivities

Recommended Posts

Hejsan!

Jo jag har funderat pĂ„ att skaffa mig en Clavia nord rack 2 😄 Finns det nĂ„gon hĂ€r som har en? och kanske kan berĂ€tta lite om den. 😳 Jag producerar psytrance .. och vill veta om det Ă€r ett bra rack för det? alltsĂ„ för den musikstilen 😄

Eller kan ni kanske rekommendera en annan synth eller rack som man kan anvĂ€nda till Psy-trance production!? 🙂 Tack pĂ„ förhand!

Redigerat av DarkActivities
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hmm, Jag har en sÄdan.

Men har tyvÀrr ingen aning om psy-trance... har gjort lite danceorienterad musik och har dÄ inte anvÀnt NL2'an sÄ mycket till det, kanske slÀngt in en liten bas men inte mycket mer.

Dock kan jag verkligen rekommendera den, i egenskap av synt och hög ljudkvalitet. Den Àr lÀtt att hantera och lÄter förbaskat bra. Om man vill att det skall lÄta synt... Ljudkvaliteten Àr som sagt hög och för 3-4 tusen sÄ Àr det ett kap.

Kort och gott, sÄ leter NordLead 2'an synt, som e gjorde för 20 Är sedan, fast man har ÀndÄ förvaltat den tekniska utvecklingen vÀl vilket gör sÄ att den ÀndÄ passar in i dagens musik.

(sÄ tycker jag)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm, Jag har en sÄdan.

Men har tyvÀrr ingen aning om psy-trance... har gjort lite danceorienterad musik och har dÄ inte anvÀnt NL2'an sÄ mycket till det, kanske slÀngt in en liten bas men inte mycket mer.

Dock kan jag verkligen rekommendera den, i egenskap av synt och hög ljudkvalitet. Den Àr lÀtt att hantera och lÄter förbaskat bra. Om man vill att det skall lÄta synt... Ljudkvaliteten Àr som sagt hög och för 3-4 tusen sÄ Àr det ett kap.

Kort och gott, sÄ leter NordLead 2'an synt, som e gjorde för 20 Är sedan, fast man har ÀndÄ förvaltat den tekniska utvecklingen vÀl vilket gör sÄ att den ÀndÄ passar in i dagens musik.

(sÄ tycker jag)

Okej det lĂ„ter bra det! 😄 Tack sĂ„ mycket! men jag har Ă€ven tittat pĂ„ en Novation Nova (rack) eller en KORG MS-2000R đŸ˜Č eftersom jag inte har testat nĂ„gon utav dom sĂ„ Ă€r det ett svĂ„rt beslut! 🙂

Redigerat av DarkActivities
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...
Hejsan!

Jo jag har funderat pĂ„ att skaffa mig en Clavia nord rack 2 😆 Finns det nĂ„gon hĂ€r som har en? och kanske kan berĂ€tta lite om den. đŸ˜± Jag producerar psytrance .. och vill veta om det Ă€r ett bra rack för det? alltsĂ„ för den musikstilen 😄

Eller kan ni kanske rekommendera en annan synth eller rack som man kan anvĂ€nda till Psy-trance production!? 🙂 Tack pĂ„ förhand!

Jag hÄller inte heller pÄ med trance men jag tror att den ultimate synthen för dig Àr en Access Virus, modell spelar ingen större roll...

Nordlead Àr en grymt bra synth, exakt som jag skiver SYNTH. Kan verkligen hÀrma de gamla anlogerna bra och simpel att programmera pÄ.

Har bara lekt lite med MS2000 men skall man ha de ljuden sÄ rek jag Korg Z1 som JAG tycker Àr storebror.

Novation har jag inte testat (förutom dÄ basstation).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...