Bajenuffe1 Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 (redigerat) Nu tar jag på mig den svåra uppgiften att sjunga som Chris Bailey. Fan, jag har blivit så sågad här, så nu får ni fan ge lite positiv kritik :-) LÅTNAMN: The Split ARTIST/GRUPP: Bajenuffe (Legalizers S.S) GENRE:Punk LÅTLÄNGD:2.30 KOMPOSITÖR:Bajenuffe PRODUCENT:Bajenuffe EV. MEDVERKANDE:None INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 2 mb STATUS: demo Text Split There is a side of me that you ain’t seen There is a line somewhere in between I’m crossing over to mean I swallow words often undeserved I hide a devil well preserved From this satin dream Chorus: It’s always with you that I turn into 2 You twist and turn till I turn blue Like Chinese athletes we flip and do the split You’re a joyful ride, like playing with knives Deliver it straight, or it’ll cost your life Keep it tight…Flip n do the split You’re bending my words like it was art Baby you tearing me apart I flip n split Baby no need to make a scene There ain’t no lines to be found in between I flip n split Chorus: It’s always with you that I turn into 2 You twist and turn till I turn blue Like Chinese athletes we flip and do the split You’re a joyful ride, like playing with knives Deliver it straight, or it’ll cost your life Keep it tight…Flip n do the split There is a man inside of me A child and a joker use to be Teamin’ up well Baby you’ve got me all tangled up Baby I rather shut it up… And give you a kiss Chorus: It’s always with you that I turn into 2 You twist and turn till I turn blue Like Chinese athletes we flip and do the split You’re a joyful ride, like playing with knives Deliver it straight, or it’ll cost your life Keep it tight…Flip n do the split Split_complete.mp3 Redigerat 10 december 2006 av Bajenuffe1
Wernborg Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 Bra energi i låten. Låter som ett band. Bra arrat och skönt gitarrspel. Parantes (Ibland låter cymbalerna lite trasiga. För hög volym nånstans? Eller kass mp3-fil?)
Bajenuffe1 Postat 9 december 2006 Trådstartare Postat 9 december 2006 Wernborg... Jag har väl som vanligt krämat på för mycket :-). Dety kommer att komma till en ver till som inte är skapad än.. Sedan skall alla refränger har olika text... Sedan fadar man väl ut på en dubbel refräng eller något.. Jag är en lat jävel :-) /Uffe
Wernborg Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 Sedan skall alla refränger har olika text... Det var annorlunda, men what the heck.....
Bajenuffe1 Postat 10 december 2006 Trådstartare Postat 10 december 2006 OK.. Nu behöver jag verkligen eran hjälp.. Jag vill inte ´finratta denna mer nu, då man helt tappar "Saint-känslan" om ljudet blir för fint. jag vill ha hjälp med att hitta saker som skall läggas till/dras bort, volymjustering, effekter o.s.v. Jag hittar en sak, så den behöver ni inte kommentera. Den stört löjliga ride-cymbalen i refrängen.. Den kommer gå FET BORT innan detta kallas klart, men utöver det...? Någon? OCH.. innan ni gnäller på den krystade sången....Lyssna på Chris Bailey innan. Jag kan inte få det mer likt. /Bajenuffe
sixties Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 (redigerat) Jag tycker du verkligen har lyckats med versen, det låter precis som Saints och Sången är också väldigt lik Chris Bailey, så detta blev skitbra 😄 . blev jävligt peppad att göra klart min Saints låt nu men den blir mer åt första skivan hållet, din låt hade platsat bra på den andra skivan. försöker väl sjunga själv på min låt men blir det inte bra så vet jag vart jag ska vända mig. 😲 Redigerat 10 december 2006 av sixties
Bajenuffe1 Postat 10 december 2006 Trådstartare Postat 10 december 2006 Lite roligt är att Caspar från The Saints har kommenterat låten på min myspace sida med positivt utlåtande :-) Legalizers Sound Systems myspace sida /Bajenuffe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.