Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tog hem demon på Traktor 3 idag. Funkade bra , var snabbpitchad osv. Men se sen dök ett problem upp sörru. Skulle mixa mellan 2 låtar Bk - Preassure och Archie - Enrapture.

Enligt Traktor låg Bk låten på 129 bpm och det var på 61 %säkerhet. Archie- Enrapture låg på 140 bpm och var på 100 %. Ja det gick ju åt hellskotta. Inte varje dag man mixar med den stora bpm skillnaden men va fan det ska ju funka (Ville se vad traktor går för! ) Sen är jag sjukt säker att inte bk låten är så slö som Traktor påstod så jag kollade med Mixmeister bpm analyzer som säger att den är 142 bpm. Skumt tänkte jag det kan man väl fixa med beatgrids. Rotade fram en gammal Computermusic tidning om Digital djing för där står det hur man gör med Traktor 2. Men se den gick inte så nu undrar jag om nån vet hur man gör med 3 an........Hur kirrar man Beatgriden?

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.