Jump to content
Annons

Alesis M1Active 520/620 Eller Phonic P5A/6A


AuDiOToNiC (oregistrerad)

Recommended Posts

AuDiOToNiC (oregistrerad)

vilka av dessa är bäst för dj mixning..520/P5A Kostar 2495:. paret.620/p6A runt 3500:-

www.halmenmusik.se

Är ganska ny inom det här me monitorer så 3500 kr är max för ett par hyffsade monitorer.?? Har ni lite goa tips o råd! 😲

Har beställt ett par Alesis M1Active 520 ganska nyss! tycker de låter hyffsat bra men tror kan få bättre för dessa pengar eller??

väntar hem dem nu bara!

Redigerat av AuDiOToNiC
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte koll på DJ-mixning. Antar att om du ska mixa klubbmusik vill ha mycket bas. Då bör du nog skaffa dig en sub eller lite större lådor.

Har hört mycket gott om Phonic. Jag har själv jobbat mycket med Phonics P8A. Jag vet inte om det berodde på att de var skumt inställda på baksidan eller rummet vi var i, men jag tyckte de var ganska svåra att mixa i. Men monitorer är ju en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mängder med trådar som behandlar "val av monitorer i prisklass [värde] kr". Kolla runt lite i denna forumavdelning. Jag gjorde ett litet flyktigt urval som du nog kan ha nytta av:

Kolla här.

..........och här.

...................och här.

.................................och här.

.............................................och här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...