MrFpg Postat 9 december 2006 Dela Postat 9 december 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Fade to gray * ARTIST/GRUPP: Fredrik Forsberg * GENRE: Synth * LÅTLÄNGD: 3:44 * KOMPOSITÖR: Fredrik Forsberg * PRODUCENT: Fredrik Forsberg * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5,1MB * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK - länk borttagen - Hej alla på studioforumet. Fick klart en låt i förmiddags. Jag fick för mig att lattja med lite gammal 80talssynth och pröva lyckan i denna genre. Jag är nöjd med arrangemanget men undrar lite om mixningen. Är basen för stark? Är det för mycket hård diskant? Vill passa på att tacka Majken för en grym mjuksynt (Chimeria). Användes i denna låt, ni hör kanske var. Kompositionen är väldigt mycket inspirerad av låten med samma namn av Visage om ni kanske känner igen små fraser här och där (snarare större delen av låten 😳 ) tack och hej Redigerat 9 december 2006 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 9 december 2006 Dela Postat 9 december 2006 till en början förväntade jag mig starkare trummor, vilket gör mig lite besviken när de kommer på. Lite väl enformig kanske borde hända nått vid 1 minut cirka? Mixingen låter helt ok, men du måste jobba på arret och göra den mer spännande. 😳 //Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrFpg Postat 9 december 2006 Trådstartare Dela Postat 9 december 2006 till en början förväntade jag mig starkare trummor, vilket gör mig lite besviken när de kommer på. Lite väl enformig kanske borde hända nått vid 1 minut cirka? Mixingen låter helt ok, men du måste jobba på arret och göra den mer spännande. 😳 //Nexustwins Virveln är kanske lite tom i botten och saknar skrammel och dist. Var det det du efterlyste? Jag ville iofs ha mer elektronik än industri i soundet. Kanske är synthpop mer korrekt än synth? Tack för åsikter iaf. ska se vad jag kan göra för att få den mer spännande i arret 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 9 december 2006 Dela Postat 9 december 2006 Tjena mrFpg, Låter ok, men du borde variera mer i låten. Trummorna låter verkligen trummaskin. Men det händer för lite. Sång t ex ? Gitarr ? Nån brige och örhänge så man minns låten. Mer driv helt enkelt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrFpg Postat 9 december 2006 Trådstartare Dela Postat 9 december 2006 (redigerat) Tjena mrFpg, Låter ok, men du borde variera mer i låten. Trummorna låter verkligen trummaskin. Men det händer för lite. Sång t ex ? Gitarr ? Nån brige och örhänge så man minns låten. Mer driv helt enkelt... Oj. sång och gitarr? Det är inte mitt område dessvärre 😳 Skulle verkligen vilja kunna lira gura men har aldrig tagit mig tid. Får kanske slänga in nån gitarrfras hämtad från ett samplingsbibliotek eller nån ljudmodul som passar med tempo och tonart. Ska försöka skriva ihop en brygga eller ett stick också så att man känner lite variation. Vad är örhänge förresten? Redigerat 9 december 2006 av MrFpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 december 2006 Dela Postat 9 december 2006 (redigerat) Rip of rip of rip of...Remixar är inte tillåtna på forumet vet du väl...... Man hör ju faktiskt likheten för bra för att det ska var en egen tolkning Annars var den rätt bra.. Visages original slår ALLT Redigerat 9 december 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrFpg Postat 9 december 2006 Trådstartare Dela Postat 9 december 2006 Rip of rip of rip of...Remixar är inte tillåtna på forumet vet du väl...... Man hör ju faktiskt likheten för bra för att det ska var en egen tolkning Annars var den rätt bra.. Visages original slår ALLT Ok, trodde det bara handlade om låtar som bygger på rena samplingar som var bannlysta. Får väl ta och ange orginalkompositör i trådheadern också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 9 december 2006 Dela Postat 9 december 2006 (redigerat) Kompositionen är väldigt mycket inspirerad av låten med samma namn av Visage om ni kanske känner igen små fraser här och där (snarare större delen av låten ) tack och hej Eftersom du inte verkar ha läst reglerna får du här en .direktlänk. Redigerade bort länkningen till din låt. Redigerat 9 december 2006 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrFpg Postat 10 december 2006 Trådstartare Dela Postat 10 december 2006 Kompositionen är väldigt mycket inspirerad av låten med samma namn av Visage om ni kanske känner igen små fraser här och där (snarare större delen av låten ) tack och hej Eftersom du inte verkar ha läst reglerna får du här en .direktlänk. Redigerade bort länkningen till din låt. ok, jag var redo att göra det själv. får väl säga tack innan jag hade blivit lynchad 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 😳 Nja..lynchad hade du nog inte blivit, det är väldigt många som halkar mellan stolarna när de precis reggat sig och ska posta demo's.. det är många som heller inte läser forumets reglerna eller i värsta fall inte kan tolka dem på rätt sätt.. Men se det från den ljusa sidan: nu får du mer tid till att göra helt egna låtar ...på riktigt. Lycka till. Och p.s: låten kändes välgjord i all sin instrumentala prakt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.