Hammock Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Ode to satan ARTIST/GRUPP: Malfeitor GENRE: Death Metal LÅTLÄNGD: 2:48 KOMPOSITÖR: Janne, Hammock & Captain Sailorbeard PRODUCENT: Hammock EV. MEDVERKANDE: Hammock & Captain Sailorbeard INSPELNINGSÅR: 1990 FORMAT: mp3 STORLEK: 1,93Mb STATUS: Replokalinspelning Rotat runt bland gamal inspelningar, en gammal dänga inspelad på en 8-kanals Yamaha-porta ... Lite feedback på en svunnen tid ... 😉 Malfeitor___ode_to_satan.mp3 Redigerat 9 december 2006 av Hammock
pirateKING Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 coolt 😱 Ìnte min kopp te längre. Men growlet var SJUKT brutalt. Funkar väl som deathmetal också antar jag ^^
Jejje Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Oj vilket dovt ljud! 😄 Låter helt mono också! Låter med andra ord som dödsmetall när den var som sämst! (rent soundmässigt alltså) Själva låten låter okej men det är svårt att bedöma då jag irriterar mig så mycket på soundet!
Hammock Postat 18 december 2006 Trådstartare Postat 18 december 2006 (redigerat) Jupp, oldschool var ordet 🙂 Influenser: Immolation! Dovt ljud, men vafan ... inspelat på en höft i replokalen ... minns inte hur fulla vi var 😉 Sången är enligt min mening en av svea rikes bästa, iallafall då det begav sig. Kolla in samma sångare (captain sailorbeard) på låten "Dead end of mortality", demo inspelad i soundlight (kan du tänka dig!). Kanske inte världens bästa prodd men bättre en replokalen ... Finns att lyssna på här: http://www.myspace.com/captainsailorbeard Redigerat 18 december 2006 av Hammock
kajan Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Grymt, vilka härliga vibbar man får med lite hederlig gammal svenskdöds 😆
cain666 Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Ja man får ju lust att springa ner i replokalen med ett par bärs och bara let it rip..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.