DivineCo Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Man behöver inte vara elak. Men jag tycker att du ska odla dina egna gåvor och inte lyssna så mycket på den där MBW. Ingen har skapat mästerverk genom att droppa referencer. Det är ointressant vilka musiker man spelat med och vad man har för fanbase etc. Koncentrera dig på att utveckla dom talanger du har istället så ska det nog gå bra.
Harmonica mike Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Man behöver inte vara elak.Men jag tycker att du ska odla dina egna gåvor och inte lyssna så mycket på den där MBW. Ingen har skapat mästerverk genom att droppa referencer. Det är ointressant vilka musiker man spelat med och vad man har för fanbase etc. Koncentrera dig på att utveckla dom talanger du har istället så ska det nog gå bra. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag tycker att hela tråden börjar spåra ur lite..Kanske dags att flytta diskussionen till en annan sida..? Här ska vi ju avhandla demo låtar och inte personer,ev musiker man samarbetar med.. Här hjälps vi åt med låtar och arr/mix.Men det är klart,sticker man ut hakan så blir det ju en "häxjakt"..Kanske nåt att fundera på inför framtida upplägg.. Till Laregina: Nu vet jag inte hur väl du känner MBW,om du träffat personen i fråga? Hur ni "hittat" varandra etc..? Hela upplägget kring hans sida luktar lite misslyckad bitterhet..Men vad vet jag,är det sant det som sägs - så är det synd om killen. Han måste ju onekligen blivit blåst på en del upphovsrätts material om han agerat spökskrivare och aldrig erhållit credits för det..Samt blivit torterad,huga!Då kan man ju se saken i ett annat ljus. Flytta tråden olsberg,eller dela den, tar lite fokus från ursprungs problematiken. Mvh Micael
Nille Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 (redigerat) Hur kan du va säker på att han kommer att hjälpa dig? det kan ju bara vara snack det också eftersom han verkar lite smått tokig som du själv säger. Har ni gjort nått tillsammans tidigare? Vad heter ditt projekt som är världskänt? Redigerat 11 december 2006 av Nille
Concubine Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 (redigerat) Jag är ingen produktions mästare och utger mig inte för vara nån "kanon-musiker" men jag kan skilnaden på bra och dåligt...den här låten, som den är just nu, är inte bra...varför: ..tyvärr...det där ljudet som jag antar är gitarr i bkgrnd skall fett-bort ...produktionen skall vi inte tala om, riktigt burkigt ...och tyvärr sången, som att blanda ljummet mjölk och citron saft...skär sig som f*n ..den är väldigt "jam" aktig...kommer verkligen av sig...känns som det är första gången man sjunger till den och "bandet" har precis börjat lära sig den ...snälla gör om, menar inte att vara så hård men om den skall kunna lyssnas på överhuvdtaget och omdömas måste den förbättras Redigerat 11 december 2006 av Concubine
dede Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Jag tycker det finns en hel del charm. Visst kompet låter flummigt och naivt. Lite pårökt hippie möter Dolly Parton wanna be punk. Sången är som påpekats sur här och där. Än sen? Det är lika mycket en styrka som svaghet. Finns inget tråkigare än det perfekta. -Och det kan nog de flesta av våra ikonrockstjärnor intyga. De har alla vänt sin svaghet till sin styrka! 🙂 Nån radioplåga lär det inte bli men jag tror att du kan få en del fans på att låta så här!
D Vibe Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Produktionen lämnade ju en del att önska, men själva låten kan bli något! Inte riktigt min musiksmak, men som andra skrivit så finns det ju andra som gillar sån här musik. Lycka till, Linda. /Daniel
spaceman Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Låter ganska orginellt. Produktionen kan man önska mer av. Men ganska olikt vad man har tidigare hört på demoforumet. Det kan vara ett plus i kanten. Ibland tycker jag refrängen låter lite "bandet går" i P3, men verserna är mycket bättre. Få till refrängen. Mindre liveljud mer studioljud. Bättre produktion. Ryt till lite mer i sången. Du litar för mycket till externa effekter. Få till guror och trummor i stereo. Nu känns det som om var vi ska pana mono spåren höger eller vänster. Trummorna är lite otajta ibland. För mycket phase på guran. Bättre mastering. Känns lite ungdomsgårds rep.
Linus Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Yes, Wernborg. Snubben jag jobbar med är en av The Beatles låtskrivare!(Har jobbat med en miljon andra gubbar och kvinns som studiomusiker, han känner dem allihop. Led Zep, Bowie, Moody Blues, Stevie Nicks...) Eh hum. Nu har detta kanske inte så mycket att göra med din låt men - Michael Boren Williams... Du är säker på att han inte är mytoman? Om man läser hans postningar i olika nyhetsgrupper, websidor eller kikar på hans hemsida så får man lätt det intrycket. Tex, från www.cdbaby.com/cd/mbw Michael Boren Williams began writing music at the age of two. By the age of 14, he had written over 25,000 songs and had lived in 73 cities around the world OK... det blir ca 6 låtar om dagen sedan två års ålder... Och denna gillar jag också: (från www.williamsmusic.net/bio.html) At age 11, Michael was sent to study classical guitar in London with the great master, Andrés Segovia. Frustrated at his inability to teach Michael anything he didn't already know, Segovia sent him home 🙂 Sedan är det ju svårt att bevisa hans referenser, eftersom ingen av dem finns i livet längre (Segovia, Brian Jones, Jimi Hendrix, John Lennon). Hahah, jag anar en forumklassiker! 😆 Förresten, varför mekar han med demoskivor och okända musiker ifall han är polare och känner en miljon studiomusiker bl a David Bowie?
ynot Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Denna tråd ser jag mest som ett skol exempel hur man skapar en lång o döfödd tråd... Att gå ut kaxigt som fan, skylla på utrustningen....Name droppa..O hoppas att producenten fixar det...Vilket han säkert gör .Varför fråga om våran åsikt alls. Kram o kärlek det behöver världen... 😆
ronnierat Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Denna tråd ser jag mest som ett skol exempel hur man skapar en lång o döfödd tråd... Att gå ut kaxigt som fan, skylla på utrustningen....Name droppa..O hoppas att producenten fixar det...Vilket han säkert gör .Varför fråga om våran åsikt alls. Kram o kärlek det behöver världen... 😆 Jag är också nyfiken på att höra om världsprojektet???
ynot Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Denna tråd ser jag mest som ett skol exempel hur man skapar en lång o döfödd tråd... Att gå ut kaxigt som fan, skylla på utrustningen....Name droppa..O hoppas att producenten fixar det...Vilket han säkert gör .Varför fråga om våran åsikt alls. Kram o kärlek det behöver världen... 🙂 Jag är också nyfiken på att höra om världsprojektet??? Kram o kärlek det behöver världen...ge världen det.. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.