Rattlesnake Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Ich isprikit ir ji icksi jittikil itt invindi sig iv. Ähh, åter till ämnet! Ordlista för oss åldriga... Jag är så gammal så jag törs fråga - Vad är det för skillnad på forum och community då?
Kalle i Kalmar Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 (redigerat) Tror du det finns någon entydig skillnad? 😆 Eller är det två ord med samma innebörd, men det ena är ett "modeord"? 😄 Kanske community är ett anglosaxiskt ord för forum, som har ett ursprung i latinet? 😆 Hoppas någon vill och kan reda ut det. Kalle i Kalmar och hans "mossiga" gubbe till pappa 😆 Redigerat 18 december 2006 av Kalle i Kalmar
Signert Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Jag är så gammal så jag törs fråga - Vad är det för skillnad på forum och community då? Ett forum kan vara en del av en community. Communityn kan innehålla mer, t.ex. chatt.
Dingbats Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Kanske community är ett anglosaxiskt ord för forum, som har ett ursprung i latinet? 😕 "Community" har också ursprung i latinet. Men Signert hade en bra förklaring tycker jag. Sen hör till saken att man också kan kalla ett enskilt delforum, typ Utanför ämnet eller Hörsel här för "forum". Många gör det och kallar det som vanligen kallas "forum" för "board". I alla fall på engelska. Det finns nog ingen som gör det på svenska.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.