Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ich isprikit ir ji icksi jittikil itt invindi sig iv.

Ähh, åter till ämnet! Ordlista för oss åldriga...

Jag är så gammal så jag törs fråga - Vad är det för skillnad på forum och community då?

Annons
  • Svar 93
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Tror du det finns någon entydig skillnad? 😆

Eller är det två ord med samma innebörd, men det ena är ett "modeord"? 😄

Kanske community är ett anglosaxiskt ord för forum, som har ett ursprung i latinet? 😆

Hoppas någon vill och kan reda ut det.

Kalle i Kalmar och hans "mossiga" gubbe till pappa 😆

Redigerat av Kalle i Kalmar
Postat
Jag är så gammal så jag törs fråga - Vad är det för skillnad på forum och community då?

Ett forum kan vara en del av en community. Communityn kan innehålla mer, t.ex. chatt.

Postat
Kanske community är ett anglosaxiskt ord för forum, som har ett ursprung i latinet? 😕

"Community" har också ursprung i latinet.

Men Signert hade en bra förklaring tycker jag. Sen hör till saken att man också kan kalla ett enskilt delforum, typ Utanför ämnet eller Hörsel här för "forum". Många gör det och kallar det som vanligen kallas "forum" för "board". I alla fall på engelska. Det finns nog ingen som gör det på svenska.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.