DarkDistortion Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Blessed * ARTIST/GRUPP: Dark Distortion * GENRE: Metal * LÅTLÄNGD: 5:39 * KOMPOSITÖR:David Påhlman, Christofer Cederberg, Joel Fällbom, Magnus Lindell, Viktor Ohlsson * INSPELNINGSÅR:2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5.1 MB * STATUS: Nästan färdig demo * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Högerklicka och spara som ifall det inte funkar att lyssna på den direkt på sidan. Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Hej! Nu har vi fått våran demo mixad, men vi har fortfarande chansen att ändra på vad vi vill. Så tänkte fråga här om ni har några synpunkter, vad som helst, volymer främst. Den är inspelad i vår replokal med en killes portabla studiogrejer. Den är tänkt att skickas ut till några hundra personer genom ett företag och sedan också skickas till skivbolag. Innan den skickas till skivbolag ska sången dock göras om för sångaren var sjuk och sången blev lite kraftlös. Vi hinner dock inte göra något åt det innan den ska ut genom företaget. Han är fortfarande sjuk:/ Men som sagt, ge synpunkter på allt ni kan hitta! Tack på förhand!🙂 Redigerat 10 december 2006 av DarkDistortion
laregina (oregistrerad) Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 Lite Children of Bodom tycker jag mig skönja i musiken. Ljudet distade något i mina högtalare så det var svårt att höra alla detaljer. Mina personliga åsikt är att trummorna skulle kunna komma fram något mer men jag är mest rädd för sångaren. Är han skolad? Man kan growla rätt och man kan growla fel. Jag hoppas att jag har fel men jag fick känslan av att han använder stämbanden fel och då kan det gå åt skogen. Mera mage på sångaren så blir det mer djup också. Men annars lät det bra. Inte 100% tajt hela vägen men inte långt ifrån. Vem är det som skrivit musiken? Fyll gärna i det längst upp på sidan. Även medverkande (Bandmedlemmar)
DarkDistortion Postat 10 december 2006 Trådstartare Postat 10 december 2006 Ja vi gillar alla bandet mer eller mindre, är också en del influerade av dem men eftersträvar inte att låta som dem, snarare tvärt om. men ja.. du har ju lite rätt där:P Så du menar att ljudet är för högt så att säga? Och trummorna ja, iaf cymbalerna låter kasst, de försvinner direkt och får inte klinga ut, så det ska vi säga till honom, ska även påpeka att de ska komma fram mer om möjligt! Sångaren har inte tagit några lektioner eller liknande, självlärd. Han har dock inte haft några problem innan, bara nu när han har varit sjuk den senaste tiden. Men jag ska prata med honom om det, kanske kan vara värt att gå till någon kunnig och få råd om hur han ska sjunga? Vore ju katastrof ifall han förstörde sin röst! 🙂
DarkDistortion Postat 10 december 2006 Trådstartare Postat 10 december 2006 Jag länkade även de två andra vi har gjort också. Hoppas detta är tillåtet, hade ju varit lite jobbigt kanske att göra fler trådar enbart för de två andra låtarna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.