MikkeÖland Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Nu när Musik har lämnat forumet så får vi hjälpas åt allihop att starta små "goa" trådar.... Idag fick vi tårta till fikat. Min FAVVOTÅRTA är princess tårta. Vilken gillar du bäst? ( Börjar jag bli till åren, eftersom jag börjar snacka om tårta? ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Får nog säga Napoleon; Krispig, seg, gräddig, frisk. fruktig. söt. MMMM 🙂 Som god två kommer barnkalastårta. ni vet sockerkaksbotten, vaniljkräm, jordgubbssylt, grädde och färska (eller frysta) Jordgubbar. Nonstop ovanpå går däremot fetbort. Nonstop är goda men inte på tårta. 🙂 På tredje plats glasstårta. Klingens (Trollhättefabrik tror jag) färdiggjorda glasstårta med choklad är inte att leka med. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Nu när Musik har lämnat forumet så får vi hjälpas åt allihop att starta små "goa" trådar.... VA? HAR HAN? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 (redigerat) Stigs (i Värnamo) fantastiska mintchokladtårta. Tre sockerkaksbottnar med chokladmintsgrädde. Tårtan täcks med marzipan och penslas med blockchoklad. Redigerat 8 december 2006 av Wernborg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Budapest-tårta är jag väldigt svag för - men det är svårt att säga om den eller Schwartzwald kommer på första plats... Bäst är de dessutom när de kommer från favoritbageriet: http://www.frasetti.se/ 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Börjar jag bli till åren, eftersom jag börjar snacka om tårta? Du är mogen nog att prata premiepension med Min favorit är nog schwartzwald. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Smörgåstårta utan fisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Jag har fastnat för denna tårta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 mmmmmmmmmmmmmmmm..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Schwartzwald och princesstårta går alltid hem men favoriten är nog en brun jäkla chokladtårta med mjölk till. Mormors toscakaka är annars en riktig höjdare, men det är ingen tårta. Man kanske inte säger chokladtårta heller för den delen 🙂 Man får väl bygga den mer på höjden istället. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Efter Mammas hemlagade tårta så är jag benägen att hålla med Egghuvud... Napoleon med en kopp kaffe smakar fint... 😛😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Nu när Musik har lämnat forumet så får vi hjälpas åt allihop att starta små "goa" trådar.... VA? HAR HAN? Han fick allvarliga allergiska problem, riktigt svåra komplikationer vad jag förstår... Tyvärr, man saknar honom onekligen... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Nu när Musik har lämnat forumet så får vi hjälpas åt allihop att starta små "goa" trådar.... VA? HAR HAN? Han fick allvarliga allergiska problem, riktigt svåra komplikationer vad jag förstår... Tyvärr, man saknar honom onekligen... 😄 Men kommer han tillbaka nån gång då? För att vara on topic: min favvo är nog prinsesstårta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Nu när Musik har lämnat forumet så får vi hjälpas åt allihop att starta små "goa" trådar.... VA? HAR HAN? Han fick allvarliga allergiska problem, riktigt svåra komplikationer vad jag förstår... Tyvärr, man saknar honom onekligen... 😉 Men kommer han tillbaka nån gång då? För att vara on topic: min favvo är nog prinsesstårta. Han verkade inte tro det själv... För att vara On Topic... Min tvåa är princess... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.