Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare.

Någon som har ett hyffsat ljudkort till salu kanske? Har köpt in mig i en studio och kommer flytta dit allt mitt.. och behöver ett ljudkort som klarar hantera monstermixerbordet där 😆 . det är nämligen på 32+24 kanaler . hehe

Det hör egetnligen inte hit, jag behöver ett kort som har 12-16 ut och minst 2 in och som är kompatibelt med protools helst .

Jag ska köra det i cubase, men kommer på sikt mixxa allt i protools!

hör av er

/Perrra

Annons
Postat

Med så många utgångar får du nog skaffa dig ett HD system. (rätta mig om jag har fel)

Jag tror att Digi 002 är den som är närmst. Då får du 8 in 8 ut.

Men måste du mixa genom bordet? Är det tvång att ha 12 utgångar?

Postat (redigerat)

Isåfall är det digi002 som gäller kombinerat med DA omvandlare via ADAT. Då kan du få 18 ut/in totalt (8 via 002, 8 via adat, 2 spdif).

Men varför så många utgångar? Ska du summera kanaler analogt?

Redigerat av flintan
Postat
Isåfall är det digi002 som gäller kombinerat med DA omvandlare via ADAT. Då kan du få 18 ut/in totalt (8 via 002, 8 via adat, 2 spdif).

Men varför så många utgångar? Ska du summera kanaler analogt?

för att kunna mixxa i mixerbordet.. enda anledningen, men det behöver inte vara så många utgångar som sagt, utan bara ett ljudkort som även stödjer protools

Vad osm helst är intressant....

/Prerra

Postat

Vill du köra protools så måste du ha hårdvara som stöds, antingen digidesigns egna eller m-audio. Kolla här vilka alternativ det finns.

Postat (redigerat)

Varför begränsa dig genom att mixa i protools ifall det är många kanaler du vill ha?

Kör ett Motu 24 i/o nu och sälj det och byt till Protools när du verkligen känner att du behöver det.

Du får inte bättre ljud per automatik genom att mixa i protools och eftersom du ska mixa på bordet så känns det väl helt meningslöst? 🙂

EDIT: såg nu att jag kanske inte svarade helt och hållet på frågan men ifall det nu är protools du vill åt så är ju Digi 002 det mest passande för dina behov

Redigerat av lavrell
Postat
Varför begränsa dig genom att mixa i protools ifall det är många kanaler du vill ha?

Kör ett Motu 24 i/o nu och sälj det och byt till Protools när du verkligen känner att du behöver det.

Du får inte bättre ljud per automatik genom att mixa i protools och eftersom du ska mixa på bordet så känns det väl helt meningslöst? :rolleyes:

EDIT: såg nu att jag kanske inte svarade helt och hållet på frågan men ifall det nu är protools du vill åt så är ju Digi 002 det mest passande för dina behov

Nä. det handlar inte om det.

Alla andra burkar i studion kör nämligen protools, och vill jag då jobba med mina projekt nån annan studio eller om en annan producent ska mixxa nån av mina låtar så är det bra mkt smidigare.

Enda anledningen

M-Audio ljudkort säger ni stödjer protools ?

/Perrra

Postat
M-Audio ljudkort säger ni stödjer protools ?

Finns en variant av protools som heter m-powered, den funkar med vissa (?) m-audio kort. Kolla på www.digidesign.com

M-powered fungerar som LE och du kan flytta sessioner fritt mellan olika system ex. LE, M-powered, HD..

Postat

Det billigaste alternativet i så fall är väl att köra ett gäng M-audio 1010. Dom finns ju begagnade för en riktigt billig peng

Postat

kör du mac eller pc?

Jag kör nämligen mac och har väldigt dåliga erfarenheter av m-audios drivrutiner till mac... köp digi002 om du inte kör pc

mvh jocke

Postat
Det billigaste alternativet i så fall är väl att köra ett gäng M-audio 1010. Dom finns ju begagnade för en riktigt billig peng

Jo, det blir ju många kanaler jättebilligt. Går tydligen bra att köra flera kort parallellt också.. Billigt beg. t.ex...

Annars är det följande som gäller: m-powered kompatibel hårdvara

Du kan köra 4 kort samtidigt, vilket borde ge 32-40 kanaler typ... (tror man får offra några kanaler för sync mellan korten)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.