Jump to content
Annons

Ljud i Fl-Studio.


DarkActivities

Recommended Posts

Tja!

Jag undrar om det finns någon här som kanske har lust med att hjälpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nån bra VSTi synth som är bra för just det? eller finns det nått i programet som man kan använda? 🤪 isåfall hur kan man göra? please ge mig ett tips! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja!

Jag undrar om det finns någon här som kanske har lust med att hjälpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nån bra VSTi synth som är bra för just det? eller finns det nått i programet som man kan använda? 😄 isåfall hur kan man göra? please ge mig ett tips! 😄

Hmm, knorrande effekt?

Som en fet knorrande bas eller kanske bara en kort blöt knäpp?

skicka gärna upp ett litet ljudklipp som illustrerar det du vill åt ! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Jag undrar om det finns någon här som kanske har lust med att hjälpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nån bra VSTi synth som är bra för just det? eller finns det nått i programet som man kan använda?  😄  isåfall hur kan man göra? please ge mig ett tips!  😄

Hmm, knorrande effekt?

Som en fet knorrande bas eller kanske bara en kort blöt knäpp?

skicka gärna upp ett litet ljudklipp som illustrerar det du vill åt ! =)

Hejsan där! yes jag ska försöka fixa fram ett ljud så snabbt jag kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

med rätt vst plugin eller instrument och ett Automatition clip som får din EQ som bas osv att vrida sig fram och tillbax skulle jag kunna tänka mig att man kan få till en synt som knorrar och bubblar liknande.

finns ju säkert redan färdiga vstar som gör den effekten.

sedan hör man ju samma synt som ett echo på höger och en i mitten. så 3st utav samma instrument kan man använda i olika mix effekter på.

eller lättare gjort, bara en echo effekt på det hela =p

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Psyience (oregistrerad)

Jag brukar göra ungefär det slags ljudet med en sågtandsoscillator och sedan ett bandpassfilter.

Vrid upp resonansen högt och ratta på frekvensen.

Laborera lite med filterenvelope och ställ in ADSR (typ kort attack, hög decay o sustain,låg release).

Link to comment
Dela på andra sajter

Lättaste sättet att få till ett enkelt justerbart knorrljud är att ha en modulerad eller automatiserad cut frekvens, om du ökar frekvensen så får du mer knorr. Är rätt skönt att använda detta för en build-up t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...