emil90 Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 (redigerat) Någon som vet några artister som använder FL Studio när dom gör sin musik ? (Helst techno/trance/dance musik) . Någon som vet ifall Scooter använder det när dom gör musik ? 😉 Redigerat 7 december 2006 av emil90 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Scooter är en grupp bestående av tre personer, och de använder nog inte FL Studio för att göra sin musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skogholm Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Basshunter gör ju det. men det vet vell alla kanske 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DarkActivities Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Det är rätt så många som använder FL studio. Speciellt många Psytrance artister! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Scooter är en grupp bestående av tre personer, och de använder nog inte FL Studio för att göra sin musik. Tror att de gjorde det förr, ivarje fall delvis i vissa låtar. Scooter skriver ju inte den mesta musiken själv utan de har massor av folk som hjälper dem vad jag ahr förstått genom den meter långa "Medverkande listan" på insidan av cd fordralet =). Sen använder jag ju fl 😄 . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Scooter består av 3 personer, Michael (Synth, lång smal) Rick J Jordan (Synth, Producent, tekniker, skriver rubbet av deras egna material, lite rundare och kortare än Michael, bär oftast solbrillor) och HP (Hans-Peter, Frontfiguren med det vita håret som skriker rakt ut i microfonen meningslösa texter i deras singlar dom släpper) Dom använder Logic Audio Platinum 4 än idag... Deras låtar dom släpper brukar oftast vara en massa rip-offs från andra låtar som dom bygger ihop till en egen. HP (skrikmaskinen) "lånar, eller stjäl" oftast lyrcis från deras favorit grupp KLF. Som sagt. Deras låtar dom släpper är oftast rip-offs men lyssnar man på deras låtar dom har på albumen så är majoriteten eget material, förutom dem senaste 2-3 albumen ( 😉 ) Men dom har fortfarande en massa bra musik! Deras Meserized (låt på ett album) blev utnämd till en av det årets bästa trance låt (kommer inte ihåg året, om det var 2005 kanske). Dom har även ett sideproject som dom kallar Ratty. Många DJ´s älskade och spelade mycket från Ratty till dom fick höra att det var scooter med ett annat namn, då rev dom sönder skivorna tråkigt nog. Så nu har ni lite mer information! Ta och lyssna på Ratty så får ni höra Scooter i ett annat stuk! Riktigt bra faktiskt 😄 Och Rick J Jordan är en av världens bästa trance producenter/mastring kille enligt många tidningar i tyskland då han hjälpt Tiesto, Armin van Buren samt även ATB.. Scooter är även delägare av tysklands största trancebolag Kontor Records http://www.kontor.cc Jag blev ett scooter fan 94 men det släppte runt 2000 men följer fortfarande deras verk och dom har varit min största inspirationskälla till musik hittills iallafall! Lyssna på deras äldre album, ruskigt bra! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wikked Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 (redigerat) Jag gillar scooter mycket och knappast att de kör fl studio för det fanns inte 94 😉. Scooter pitch ftw jag vill vet deras hemliget inom pitchningen 😄. Finns nog många som kör fl studio fast flest med inget skivkontrakt tror jag =). Redigerat 13 december 2006 av wikked Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Özgur Can ska ju köra FL... Han e ju asgrymm! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Özgur Can ska ju köra FL... Han e ju asgrymm! ja och jag kör ju också FL, och jag e fetgrym 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Enligt en kompis använder storheterna The Knife sig av FL Studio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Mike Oldfield använder FL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Enligt en kompis använder storheterna The Knife sig av FL Studio Nja, blandas saker inte ihop här tro...? The Knife är väl ändå välkända som Reason-användare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Enligt en kompis använder storheterna The Knife sig av FL Studio Nja, blandas saker inte ihop här tro...? The Knife är väl ändå välkända som Reason-användare. Det är mycket möjligt. Som sagt är min källa knappast den säkraste, har inte sett/hört Knife säga det själv, så... Jag bara medlade vad jag hörde häromdagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
floaty Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 ...HP (Hans-Peter, Frontfiguren med det vita håret...) 😕 oh geez... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Någon som vet några artister som använder FL Studio när dom gör sin musik ? Ingen i tråden har droppat Basshunter? 😆🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wikked Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Någon som vet några artister som använder FL Studio när dom gör sin musik ? Ingen i tråden har droppat Basshunter? 😆🥰 ingen vill nämna hans namn 😆😆🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Scooter består av 3 personer, Michael (Synth, lång smal) Rick J Jordan (Synth, Producent, tekniker, skriver rubbet av deras egna material, lite rundare och kortare än Michael, bär oftast solbrillor) och HP (Hans-Peter, Frontfiguren med det vita håret som skriker rakt ut i microfonen meningslösa texter i deras singlar dom släpper) Dom använder Logic Audio Platinum 4 än idag... Deras låtar dom släpper brukar oftast vara en massa rip-offs från andra låtar som dom bygger ihop till en egen. HP (skrikmaskinen) "lånar, eller stjäl" oftast lyrcis från deras favorit grupp KLF. Som sagt. Deras låtar dom släpper är oftast rip-offs men lyssnar man på deras låtar dom har på albumen så är majoriteten eget material, förutom dem senaste 2-3 albumen ( 😳 ) Men dom har fortfarande en massa bra musik! Deras Meserized (låt på ett album) blev utnämd till en av det årets bästa trance låt (kommer inte ihåg året, om det var 2005 kanske). Dom har även ett sideproject som dom kallar Ratty. Många DJ´s älskade och spelade mycket från Ratty till dom fick höra att det var scooter med ett annat namn, då rev dom sönder skivorna tråkigt nog. Så nu har ni lite mer information! Ta och lyssna på Ratty så får ni höra Scooter i ett annat stuk! Riktigt bra faktiskt 🙂 Och Rick J Jordan är en av världens bästa trance producenter/mastring kille enligt många tidningar i tyskland då han hjälpt Tiesto, Armin van Buren samt även ATB.. Scooter är även delägare av tysklands största trancebolag Kontor Records http://www.kontor.cc Jag blev ett scooter fan 94 men det släppte runt 2000 men följer fortfarande deras verk och dom har varit min största inspirationskälla till musik hittills iallafall! Lyssna på deras äldre album, ruskigt bra! 🙂 takk for info! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Radio Dept. använder (använde?) FL för att programmera trummor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 ...HP (Hans-Peter, Frontfiguren med det vita håret...) 😆 oh geez... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wikked Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 tror att tpb mayth kör fl studio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niklasson Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Scooter är en grupp bestående av tre personer, och de använder nog inte FL Studio för att göra sin musik. Scooter är tre snubbar med två synthar var,, en misslyckad autotuner och audacity 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
linuskarlsson Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 tror att tpb mayth kör fl studio Rob Mayth kör inte FL!!! Vad jag har hört använder han säg av bla. Cubase o Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 tror att tpb mayth kör fl studio Rob Mayth kör inte FL!!! Vad jag har hört använder han säg av bla. Cubase o Reason. Du är medveten om att det inlägget du svarar på är ett år gammalt va? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 Tommy Lee ( Motley Crue om det undgått någon ) använder/använde FL Studio eller rättare sagt Fruity Loops Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 Enligt en kompis använder storheterna The Knife sig av FL Studio Nja, blandas saker inte ihop här tro...? The Knife är väl ändå välkända som Reason-användare. Det är mycket möjligt. Som sagt är min källa knappast den säkraste, har inte sett/hört Knife säga det själv, så... Jag bara medlade vad jag hörde häromdagen. Man hör Propellerheads Refills och samplingar som medföljer Reason i nästan alla deras låtar, så ja. Reason är det programmet de anvädner!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
best Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 The Flashbulb använder väl FL Studio? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chris_Emil Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 Även om det inte hör till genren så använde även Linkin Park sig av FL (på första skivan har jag för mig) Sen är det som sagt Mike Oldfield (på senaste skivan) Seismic Crew (trance-remixat Justin Timberlake, Craig David, Jennifer Lopez mfl) Listan kan göras riktigt lång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kanyl (oregistrerad) Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Även om det inte hör till genren så använde även Linkin Park sig av FL (på första skivan har jag för mig)Sen är det som sagt Mike Oldfield (på senaste skivan) Seismic Crew (trance-remixat Justin Timberlake, Craig David, Jennifer Lopez mfl) Listan kan göras riktigt lång va fan är det ingen känd hiphopare som andvänder FL? Typ Eminem eller Dr der.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Typ Eminem eller Dr der.. Många hip hoppare använder FL Studio dock inte Enemin eller Dr Der. Däremot får dom skisser gjorda i FL Studio som dom fortsätter med i Logic eller Pro Tools. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kanyl (oregistrerad) Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Typ Eminem eller Dr der.. Många hip hoppare använder FL Studio dock inte Enemin eller Dr Der. Däremot får dom skisser gjorda i FL Studio som dom fortsätter med i Logic eller Pro Tools. å fan! Vadå tror du dom gör sina egna beats? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.