Jump to content
Annons

Musik skapare med FL studio ?


emil90

Recommended Posts

Någon som vet några artister som använder FL Studio när dom gör sin musik ? (Helst techno/trance/dance musik) . Någon som vet ifall Scooter använder det när dom gör musik ? 😉

Redigerat av emil90
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Scooter är en grupp bestående av tre personer, och de använder nog inte FL Studio för att göra sin musik.

Tror att de gjorde det förr, ivarje fall delvis i vissa låtar. Scooter skriver ju inte den mesta musiken själv utan de har massor av folk som hjälper dem vad jag ahr förstått genom den meter långa "Medverkande listan" på insidan av cd fordralet =).

Sen använder jag ju fl 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Scooter består av 3 personer, Michael (Synth, lång smal) Rick J Jordan (Synth, Producent, tekniker, skriver rubbet av deras egna material, lite rundare och kortare än Michael, bär oftast solbrillor) och HP (Hans-Peter, Frontfiguren med det vita håret som skriker rakt ut i microfonen meningslösa texter i deras singlar dom släpper)

Dom använder Logic Audio Platinum 4 än idag...

Deras låtar dom släpper brukar oftast vara en massa rip-offs från andra låtar som dom bygger ihop till en egen. HP (skrikmaskinen) "lånar, eller stjäl" oftast lyrcis från deras favorit grupp KLF.

Som sagt. Deras låtar dom släpper är oftast rip-offs men lyssnar man på deras låtar dom har på albumen så är majoriteten eget material, förutom dem senaste 2-3 albumen ( 😉 )

Men dom har fortfarande en massa bra musik!

Deras Meserized (låt på ett album) blev utnämd till en av det årets bästa trance låt (kommer inte ihåg året, om det var 2005 kanske).

Dom har även ett sideproject som dom kallar Ratty.

Många DJ´s älskade och spelade mycket från Ratty till dom fick höra att det var scooter med ett annat namn, då rev dom sönder skivorna tråkigt nog.

Så nu har ni lite mer information!

Ta och lyssna på Ratty så får ni höra Scooter i ett annat stuk! Riktigt bra faktiskt 😄

Och Rick J Jordan är en av världens bästa trance producenter/mastring kille enligt många tidningar i tyskland då han hjälpt Tiesto, Armin van Buren samt även ATB..

Scooter är även delägare av tysklands största trancebolag Kontor Records

http://www.kontor.cc

Jag blev ett scooter fan 94 men det släppte runt 2000 men följer fortfarande deras verk och dom har varit min största inspirationskälla till musik hittills iallafall! Lyssna på deras äldre album, ruskigt bra! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar scooter mycket och knappast att de kör fl studio för det fanns inte 94 😉.

Scooter pitch ftw jag vill vet deras hemliget inom pitchningen 😄.

Finns nog många som kör fl studio fast flest med inget skivkontrakt tror jag =).

Redigerat av wikked
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en kompis använder storheterna The Knife sig av FL Studio

Nja, blandas saker inte ihop här tro...?

The Knife är väl ändå välkända som Reason-användare.

Det är mycket möjligt. Som sagt är min källa knappast den säkraste, har inte sett/hört Knife säga det själv, så... Jag bara medlade vad jag hörde häromdagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scooter består av 3 personer, Michael (Synth, lång smal) Rick J Jordan (Synth, Producent, tekniker, skriver rubbet av deras egna material, lite rundare och kortare än Michael, bär oftast solbrillor) och HP (Hans-Peter, Frontfiguren med det vita håret som skriker rakt ut i microfonen meningslösa texter i deras singlar dom släpper)

Dom använder Logic Audio Platinum 4 än idag...

Deras låtar dom släpper brukar oftast vara en massa rip-offs från andra låtar som dom bygger ihop till en egen. HP (skrikmaskinen) "lånar, eller stjäl" oftast lyrcis från deras favorit grupp KLF.

Som sagt. Deras låtar dom släpper är oftast rip-offs men lyssnar man på deras låtar dom har på albumen så är majoriteten eget material, förutom dem senaste 2-3 albumen ( 😳 )

Men dom har fortfarande en massa bra musik!

Deras Meserized (låt på ett album) blev utnämd till en av det årets bästa trance låt (kommer inte ihåg året, om det var 2005 kanske).

Dom har även ett sideproject som dom kallar Ratty.

Många DJ´s älskade och spelade mycket från Ratty till dom fick höra att det var scooter med ett annat namn, då rev dom sönder skivorna tråkigt nog.

Så nu har ni lite mer information!

Ta och lyssna på Ratty så får ni höra Scooter i ett annat stuk! Riktigt bra faktiskt 🙂

Och Rick J Jordan är en av världens bästa trance producenter/mastring kille enligt många tidningar i tyskland då han hjälpt Tiesto, Armin van Buren samt även ATB..

Scooter är även delägare av tysklands största trancebolag Kontor Records

http://www.kontor.cc

Jag blev ett scooter fan 94 men det släppte runt 2000 men följer fortfarande deras verk och dom har varit min största inspirationskälla till musik hittills iallafall! Lyssna på deras äldre album, ruskigt bra! 🙂

takk for info!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...
tror att tpb mayth kör fl studio

Rob Mayth kör inte FL!!! Vad jag har hört använder han säg av bla. Cubase o Reason.

Du är medveten om att det inlägget du svarar på är ett år gammalt va? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en kompis använder storheterna The Knife sig av FL Studio

Nja, blandas saker inte ihop här tro...?

The Knife är väl ändå välkända som Reason-användare.

Det är mycket möjligt. Som sagt är min källa knappast den säkraste, har inte sett/hört Knife säga det själv, så... Jag bara medlade vad jag hörde häromdagen.

Man hör Propellerheads Refills och samplingar som medföljer Reason i nästan alla deras låtar, så ja. Reason är det programmet de anvädner!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det inte hör till genren så använde även Linkin Park sig av FL (på första skivan har jag för mig)

Sen är det som sagt Mike Oldfield (på senaste skivan)

Seismic Crew (trance-remixat Justin Timberlake, Craig David, Jennifer Lopez mfl)

Listan kan göras riktigt lång

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanyl (oregistrerad)
Även om det inte hör till genren så använde även Linkin Park sig av FL (på första skivan har jag för mig)

Sen är det som sagt Mike Oldfield (på senaste skivan)

Seismic Crew (trance-remixat Justin Timberlake, Craig David, Jennifer Lopez mfl)

Listan kan göras riktigt lång

va fan är det ingen känd hiphopare som andvänder FL?

Typ Eminem eller Dr der.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanyl (oregistrerad)
Typ Eminem eller Dr der..

Många hip hoppare använder FL Studio dock inte Enemin eller Dr Der.

Däremot får dom skisser gjorda i FL Studio som dom fortsätter med i Logic eller Pro Tools.

å fan!

Vadå tror du dom gör sina egna beats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...