Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nyss swichat till en Power Mac Quicksilver dubbel 800Mhz med 1gb ram.

Bytet har gått bra och Logic Express fungerar klockrent, förrutom två saker:

Jag har problem med MIDI, när jag startar Logic kommer en dialog upp som talar om att det antagligen är en konflikt mellan Audio eller Midi drivrutinerna och de inte kan startas (drivrutinerna), sen uppmanas jag att ladda ner de senaste drivrutinerna -det har jag gjort.

Logic går att köra men det tar inte emot eller skickar MIDI.

Ett annat problem är när jag spelar upp filer i 44.1, när jag trycker på stopp så "hakar" ljudet upp sig och fortsätter tills jag trycker på play, inte bara Logic utan även i OS X allmänt.

Ljudkortet har jag tidigare använt i min PC utan några som helst problem. Har även provat näst senaste drivrutinerna, men med samma problem.

Någon annan som kör på samma kombination ljudkort-dator utan problem?

Några ideer? Börjar bli trött på det här...

Annons
Postat

Vad gäller ljudkortet så kan jag tala om att det har varit problem med vissa äldre M-audio pci-kort, i synnerhet audiofile och delta1010lt. De har funkat i PC men vissa av dem har krånglat i Mac. Jag hade själv samma problem med ett delta-kort som jag hade köpt. Det jobbiga var att det inte gick att få reda på om det var nån specifik serie eller vad det faktiska felet var. Det kunde typ vara vilket kort som helst. Andra fungerade klockrent. Ingen fix fanns heller. Jag bytte in kortet igen och köpte RME istället. Det har jag aldrig ångrat :rolleyes:

Vad gäller dina andra problem så har jag också en reflektion. Jag har faktiskt testat en Logic express-crack en gång (...vill i detta sammanhang påpeka att jag äger in fullt laglig licens av Logic Pro och att testet bara var i experinmentsyfte...) som hade exakt de buggar du beskriver med vissa ljudkort. Om det nu skulle vara så att det är en crack du sitter på så är lösningen mycket enkel. Köp licensen! Den är inte så dyr. Om du däremot ligger inne med en legitim licens så skulle jag tippa på att dina problem har med ljudkortet att göra.

Såg nu att du även hade samma problem i OSX i allmänhet.

Har du gjort de självklara sakerna? Behörighetsreperation mm.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.