Twilight_Zound Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Okej...Börjar bli RIKTIGT nervös nu... Har en: 3.2 Ghz P4 HT (märke okänt) 2Gb Ram (märke okänt) Nvidia GForce 6800 PCI-X 256mb 2 x 250 Gb HDD (märke okänt) Kör på WinXp Home fullt uppdaterat och reggat naturligtvis. Panda Titanium 2006 Fullt uppdaterat och reggat. Windows Defender Fullt uppdaterat. Har haft ett fasligt ståhej med virus den senaste tiden, MEN, märk väl jag har INTE gjort något utöver det vanliga. Nu har det börjat pipa vid uppstart och det kommer ett "snabbt" dubbelpip sen ett x antal (fler än 3) efter det och dattan vägrar göra som jag vill, alltså starta upp.. Dock, om jag trycker in startknappen så stängs den ner DIREKT. Sen trycker jag in den igen och hör och häpna i 7 fall av 10 startar den igen. Har kört spywareprogram utan resultat. Har kört Panda AV flertal ggr med avvikelser..Både virus och hackerverktyg samt systemvirus som är borttagna (Hoppas jag). Jag har kört scans både efter normal uppstart som vid felsäkert läge. I samtliga fall har den hittat virus eller hackerverktyg.. Det jag mest är nervös över är Processor och ramminne ska vara skadat. Jag har kollat coretemp i BIOS och där är inget onormalt detsamma gäller grafik och ram.. Jag misstänker att det ligger rester av virus och spökar nånstans. Vad tror ni?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Testa köra Panda online scan för att få en oberoende scan av datorn. Det kan ju vara så att du har virus i virusskyddet också. Det är nog det enda tipset jag kan ge såhär på direkten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 december 2006 Trådstartare Dela Postat 7 december 2006 Ok. Ska testa online scan. Det med Hårdvara som är dåligt itryckt är inte the case. Då jag inte varit inne och pillat eller så innan detta uppstod.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Kollade onlinescan och den fan ett virus som inte min interna PANDA tagit...Det roliga är ett det gäller VSTin TOXIC III Demo. Så jag ska pilla väck den (avinstallera). Antalet är nu räknade 1 Dubbelt och 8 efterkommande.. Vilket BIOS jag använder vet jag inte nu men det ska kollas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Jag är visserligen Maccare men jag har ägt en M$ Pc oxo. En laptop som plötsligt vägrade att starta upp. Den pep o hade sej. Det visade sej att det var nåt save energy/ save screen program som hade aktiverats. Jag var tvungen att starta laptopen med en extern skärm. bara ett tips / Mikke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grillkeps Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Jag hade liknande problem med min, då var det fel på en minneskrets. testa att ta ur en och starta datorn igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Har kolla runt lite nu på BIOS BEEPCODES och det troligaste är ett grafikproblem. Antingen skulle det vara avsaknad av grafikkort eller defekt grafikkort. Så det blir till att lämna in den och få ett nytt 🙂🙂 Har ju fri support/service med fria byten av hårdvara i och med att det är en HemPC.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Kolla online eller i installationspapperna för moderkortet efter vad bipen betyder. Har själv fått fått arga bipar efter att ha damsugit grafikkortet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 finemang! Hoppas det löser sig då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Det gör det alltid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.