srt Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Ja det gör jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Har du gjort allt som står i manualen s. 23-28 och 31? Manualen jag läser finns här: http://www.esi-pro.com/download.php?division=2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Du kan även göra som manualen säger på s 32 om du fick med Albeton Live Esi, eller har du något annat inspelningsprogram utöver audiacity? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 (redigerat) Kom på en sak som jag inte fattar att jag kunde missa, du kan få in felfria inspelningar. Men men eftersom du inte har någon lyssning så vet vi inte. Redigerat 8 december 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
srt Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 (redigerat) Uppfattade faktiskt s. 23-28 som någonting bra att veta, men inte ett måste för att ljudkortet ska fungera korrekt.. så mer än att ha kikat och pillat lite har det inte vart (har INTE sparat någon ändring från default). s. 31 har jag gjort som det står. s. 32, har faktiskt inte testat med programmen man fick med kortet, men kan enkelt göra så om det nu behövs. Redigerat 8 december 2006 av srt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Vet inte om det är inställningarna på ditt kort som jävlas. Men vi går tillbaka några steg, kan du lyssna på någon mp3 på datorn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
srt Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 (redigerat) Nope kommer inget ljud när jag sätter på mp3 med Juli@. Men med moderkortets inbyggna ljudkort fungerar det & det är vad jag har använt i vanliga fall. Redigerat 8 december 2006 av srt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Men när du får brus i ljudet, hur lyssnar du då? Tror att felet kan vara här nånstans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
srt Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Genom Realtek audio (moderkortets inbyggda) då jag inte hör någonting med Juli@. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 (redigerat) Och då har du realtek som uppspelning här? Redigerat 8 december 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
srt Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Yes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 (redigerat) Nej nu får någon annan ta över. Jag vet inte om det blir strul om du vill ta in på ett kort, och köra ut på ett annat. Men spela in, konvertera till mp3 och sen spela upp mp3an. Blir det brus då så är det antingen fel i datorn eller på det som kommer in. Du måste på något vis lyssna på det som kommer ut ur preampen och se om de delarna (mick, kablar, preamp) är fungerande. Så du kan utesluta dem eller datorn. Redigerat 8 december 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
srt Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Spelade nyss in och konverterade till mp3 som du sa, resultatet blev: (Varning för brus!) http://www.speedyshare.com/303428505.html Som du hör så täcks min röst "ja, hallå" av en massa brus men som sagt så hör man ju ändå svagt vad jag säger. Grymt sjysst av dig att hjälpa, är mycket tacksam! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 (redigerat) Åhh fyyy faan...när vi tala om balancerat så trodde jag att det var brus i bakgrunden, att du hörde dig ok, men man kan ju faan inte höra ett ord du säger. Du kommer säkerligen få mer hjälp nu när du har ett ljudklipp. Smart drag. Redigerat 8 december 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
srt Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 (redigerat) Haha 😉 Jo får hoppas på det. Sen är ju datorn nyköpt så det vore synd om någon del i den strular. Men om problemet inte går att lösa får jag väl ta och skicka tillbaka både micen och preampen för eventuell reparation. Redigerat 8 december 2006 av srt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Inga svar? Skriv i trådnamnet "nu med brusigt ljudklipp" och sen bumpa tråden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
srt Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Såja, hur ser det ut nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sebbeh Postat 9 december 2006 Dela Postat 9 december 2006 Inget som hjälper dig kanske men gör såhär, gå in här på forumet och starta en tråd i Ljudkorts tråden . för de verkar ju vara ljudkortet som knasar och inte preampen. så testa det . men ja kan berätta såhär att ja fick en speciell kabel när ja köpte min preamp & ljudkort & mick . han på jam här i göteborg lödde ihop en kabel till mig när ja skulle stoppa in min högtalar/hörlurs kontakt i. sen koppla till ljudkortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.