Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan,

Jag vet att det är typ 10 gången jag frågar efter detta men jag blir inte klok på någoting och har försökt använda sökfliken men jag får inte ihop det.

Till att börja med det numera klassiska problemet som ni säkert kommer komma ihåg mej för: Hur man gör en bra röst ? Jag har provat det mesta.. Gsnap, Melodyne osv. Men jag förstår liksom inte hur jag ska bära mej åt när jag laddar pluginet.. Det känns som att hur mycket jag än rattar så ändrar rösten sig inte alls. Jag skulle gärna vilja få den effekten på rösten som dom har i "Kobojsarna - sång om ingenting". Antagligen så handlar det ju inte om bara 1 plug-in utan hur man compar dom olika plug-insen med varandra. Men ingen som har någon guide som man kanske skulle ha lite användning av ? Innerligt tacksam för det isåndannafall!

Nu till det lite mer nya.

Jag vill lära mej hur man använder X-Y funktionen (till synthar)! Jag var inne och kollade tutorials på mitt fl men förstod ingeting.. så en liten förklaring skulle kanske sitta fint.. Jag förväntar mej inte att ni ska göra det åt mej utan bara visa "dörren" 😉

Hade fint och mys rejält i mörkret.

Själv ska jag gå och lägga mej tillsammans med min 40gradiga feber.

/ekkä

Annons
Postat

Effekten som använd i "kobojsarna - sång om ingenting" är antagligen:

Extrem autotune

EQ

Delay

Reverb

Ljudet beror inte på vilka du effekter som är använda det handlar mer om hur du använder dem.

Totural filmer hittar du på "Celemony´s" hemsida!

-----------------------------------------------------------------------------------------

X-Y kontroller styr olika saker beroende på vad du använder. Först måste du såklart välja vad du ska styra om det inte redan är adresserat.

Ex.

X: Cut off

Y: Q - Värde

=)

Hoppas att det "Öppnar" en del dörrar för dig.

//Nexustwins

Postat
Effekten som använd i "kobojsarna - sång om ingenting" är antagligen:

Extrem autotune

EQ

Delay

Reverb

Ljudet beror inte på vilka du effekter som är använda det handlar mer om hur du använder dem.

Totural filmer hittar du på "Celemony´s" hemsida!

-----------------------------------------------------------------------------------------

X-Y kontroller styr olika saker beroende på vad du använder. Först måste du såklart välja vad du ska styra om det inte redan är adresserat.

Ex.

X: Cut off

Y: Q - Värde

=)

Hoppas att det "Öppnar" en del dörrar för dig.

//Nexustwins

Många tack angående melodyn, ska genast titta närmare! Angående X-Y "cutt off" osv. som jag inte förstår hur jag ska göra på ?

tack!

/ekkä

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

X/Y är ju en prgrammerbar joystick. Olika funktioner i olika sammanhang på olika syntar. Vad du skall göra är att ta tag i den, pilla och lyssna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.