Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Godkväll Studio forum

Här är ett projekt jag håller på med som ska avslutas i sinom tid.. Det återstår en bit av låten men kommentarer/tips/kritik är alltid välkommet.

håll till godo.

mvh berra

LÅTNAMN: inget än

ARTIST/GRUPP: Johan Berggren

GENRE: house?

LÅTLÄNGD: 3:18

KOMPOSITÖR: Johan Berggren

PRODUCENT: Johan Berggren

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,9 mb

STATUS: Skiss

Redigerat av Berra
Annons
Postat (redigerat)

EDIT: Vid närmare lyssning så tar jag tillbaka allt jag sagt. Min lyssning är för usel här 😳. Men jag tycker iallafall att det saknas en bakgrund och lite mer och lite längre partier.

Återkommer när jag kommer hem till min fina lyssning 😳

Redigerat av pirateKING
Postat
EDIT: Vid närmare lyssning så tar jag tillbaka allt jag sagt. Min lyssning är för usel här 😲. Men jag tycker iallafall att det saknas en bakgrund och lite mer och lite längre partier.

Återkommer när jag kommer hem till min fina lyssning 😳

ok..

basen kommer ju in väldigt sent.. kan kanske slänga in en lite mörkare pad tidigare i låten.

ska försöka variera låten mer, det återstår en hel del.

tack för lyssning

Postat

Bra pump från början, tycker dock att kicken blir en aning tjatig efter ett tag. Själv skulle jag använt en lite mjukare kick på låten. Kanske en aning sent att nått händer först vid 1:30 ? Vid en minut skulle passa bättre tycker jag. För övrigt tycker jag att låten skulle behöva en starkare melodi. Jobba på!

//Nexustwins

Postat
Bra pump från början, tycker dock att kicken blir en aning tjatig efter ett tag. Själv skulle jag använt en lite mjukare kick på låten. Kanske en aning sent att nått händer först vid 1:30 ? Vid en minut skulle passa bättre tycker jag. För övrigt tycker jag att låten skulle behöva en starkare melodi. Jobba på!

//Nexustwins

ja, du har en poäng nexutwins 😳

Jag är dock svag för tunga kickar men ska försöka kolla över melodin.. eller eventuellt göra allt mer minimalistiskt istället.

tack för kommentar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.