coyster Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Bara jag som har problem med Nexus och Logic? När jag ibland laddar in en ny preset så hänger sig hela Logic! Har idag uppdaterat med den uppdateringen som har kommit, men den har inget att göra med detta problem vad jag har förstått. Lite surt när den annars låter ljuvligt. Tjen Exil!! Vad har du för OS? För Mac gäller 10.4.8 coh för mig fungerar det bra (hade 10.4.6 före och det fungerade det med), men om det är äldre version av PC så vet jag ej!!! Däremot tycker jag vissa piano, stråk och "större" ljud slukar CPU. Drar du på me 4-5 toner åt gången med sustainen nedtryckt så drar det iväg en 50 % av ena prosessorn 🙁 Vissa har dock inga problem med hög CPU belastning......men va f-n spelar det för roll? den låter ju sjuuuuukt bra!!!!!! 🙂 Jag sitter på OS X 10.4.8 jag med. Har även upptäckt att gammla fenomen börjar komma tillbaka. Bl.a att volymreglarna rör på sig av sig själva. Särskilt nedåt. Väldigt frustrerande. Instalelrade om hela Logic för cirka 1 månad sedan pga av detta problem och det löste sig. Men nu har det börja komma tillbaka lite då och då 🙁 Jag sitter och gör jinglar med Nexus för tillfället. Vi har i uppgift i skolan att göra ett radioprogram på engelska. Så jag står för all inspelning plus musik/fx. Och det är ett nöje att använda Nexus, men tyvärr har lite problem har uppstått. Tråkigt när det börjar bete sig underligt! Man tappar helt inspirationen! 🙁 Har peppar peppar aldrig haft några större problem med Macen/Logic, men jag kör bara musik med den och använder den aldrig till nått annat. Min gamla P4 däremot får utstå en hel del experiment 🙂 Hoppas det löser sig och att du får inspelningen av jinglar att funka. Lycka till!!!
wikked Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 (redigerat) fick nexus idag fy fasen alltså va bra det låter refx = bäst .. Men jag har inte hittat cascadas saw grejjer å pakitos bara cascadabells. Nån som vet vart de finns (orkar inte leta i preseten 😄) Redigerat 18 december 2006 av wikked
Tilly Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Dom ska la finnas nånstans bland Dance Leads eller något.. Jag vet inte, det finns så många bra ljud 😎 Ska kika lite ikväll/natt! återkommer senare om jag hittar något 🙂
r206 (oregistrerad) Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Hur mycket kan man egentligen editera patcharna? Refx är inte speciellt intresserade av att lämna ifrån sig nån information om det men nån som köpt nexus kanske kan svara? Har jag fattat rätt att man inte kan kombinera ihop olika lager själv? Går det att stänga av eller styra volymen på enskilda lager iaf? Kan man göra ändringar av tex envelopes och spara som en ny patch? Finns det nån form av lfo eller tempo modulering? Går det att låta aftertouch och velocity styra nivån på en annan modulator i modmatrix?
Drik Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Nu finns demo ute för de som vill testa programmet: http://www.fileshack.com/file.x/10006/Nexus%20Demo ftp://refx_demo:nexusdemo@drik.myftp.org/Nexus_Demo.zip (min mirror) http://ziphoid.com/mp3/Nexus_Demo.zip
Nexustwins Postat 22 december 2006 Trådstartare Postat 22 december 2006 Någon som har lust att konventera demot till torrent, kommer nog alldrig att få ner den annars 😆 . Eller nån som har ett tips på något program som man kan pausa nedladdningar?
pipedragon Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Nu finns demo ute för de som vill testa programmet: http://www.fileshack.com/file.x/10006/Nexus%20Demo ftp://refx_demo:nexusdemo@drik.myftp.org/Nexus_Demo.zip (min mirror) http://ziphoid.com/mp3/Nexus_Demo.zip Är det bara för mig dom inte funkar? 🙁
Nexustwins Postat 23 december 2006 Trådstartare Postat 23 december 2006 Nu finns demo ute för de som vill testa programmet: http://www.fileshack.com/file.x/10006/Nexus%20Demo ftp://refx_demo:nexusdemo@drik.myftp.org/Nexus_Demo.zip (min mirror) http://ziphoid.com/mp3/Nexus_Demo.zip Är det bara för mig dom inte funkar? 😆 Fileshack, är den enda jag inte har testat men deras grejjor brukar funka 🙁.
Linus Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Eller nån som har ett tips på något program som man kan pausa nedladdningar? Helt vanlig nedladdning med en riktig webbläsare?
Penta_P (oregistrerad) Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Nexus låter bra, och jag tror den blir ett bra komplement i studion. Dock anar jag att många kommer gå mot samma sound nu när Schliess och Reuter givit ut sina Tune Up! och Plazmatek leads... och det är ju lite tråkigt kanske. Men de tjänar väl goa stålar på det (Vengeance-nissarna), speciellt med tanke på överpriset... 2000 lax exklusive de olika ljudbankerna!
coyster Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Nexus låter bra, och jag tror den blir ett bra komplement i studion.Dock anar jag att många kommer gå mot samma sound nu när Schliess och Reuter givit ut sina Tune Up! och Plazmatek leads... och det är ju lite tråkigt kanske. Men de tjänar väl goa stålar på det (Vengeance-nissarna), speciellt med tanke på överpriset... 2000 lax exklusive de olika ljudbankerna! Jag tycker personligen definitivt INTE det är något överpris!!!! 4GB (650 patcher) kvalitetsljud, superba effekter (dock endast Delay och Reverb), programerbara Arp, T-Gate, dock lite begränsning vad gäller editering av ljuden, men va fan det behövs ju inte. Relativt låg CPU belastning (dock ej för mig 🙁 ) m.m. m.m. m.m... Sysslar du med trance och annan clubmusik så är det liksom WOOOOW...... 😄 Skulle betalt en tussing till.... 😄
Nexustwins Postat 23 december 2006 Trådstartare Postat 23 december 2006 Eller nån som har ett tips på något program som man kan pausa nedladdningar? Helt vanlig nedladdning med en riktig webbläsare? Hehe, har haft firefox ett tag men har ingen aning om hur det funkar. Blir väll att söka runt på hemsidor då. =)
Exil Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Och nu får dem som beställt innan den 6:e december (bl.a jag) ett gratis skin, som en julklapp 😄
Penta_P (oregistrerad) Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Nexus låter bra, och jag tror den blir ett bra komplement i studion.Dock anar jag att många kommer gå mot samma sound nu när Schliess och Reuter givit ut sina Tune Up! och Plazmatek leads... och det är ju lite tråkigt kanske. Men de tjänar väl goa stålar på det (Vengeance-nissarna), speciellt med tanke på överpriset... 2000 lax exklusive de olika ljudbankerna! Jag tycker personligen definitivt INTE det är något överpris!!!! 4GB (650 patcher) kvalitetsljud, superba effekter (dock endast Delay och Reverb), programerbara Arp, T-Gate, dock lite begränsning vad gäller editering av ljuden, men va fan det behövs ju inte. Relativt låg CPU belastning (dock ej för mig 😆 ) m.m. m.m. m.m... Sysslar du med trance och annan clubmusik så är det liksom WOOOOW...... 😕 Skulle betalt en tussing till.... 😆 Naaaee, överpris... alla mjuksynthar är ju sjukt dyra. Hade de inte varit så förbaskat dyra kanske folk hade köpt dem istället för att leta upp H2O's crackade versioner.
coyster Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Nexus låter bra, och jag tror den blir ett bra komplement i studion.Dock anar jag att många kommer gå mot samma sound nu när Schliess och Reuter givit ut sina Tune Up! och Plazmatek leads... och det är ju lite tråkigt kanske. Men de tjänar väl goa stålar på det (Vengeance-nissarna), speciellt med tanke på överpriset... 2000 lax exklusive de olika ljudbankerna! Jag tycker personligen definitivt INTE det är något överpris!!!! 4GB (650 patcher) kvalitetsljud, superba effekter (dock endast Delay och Reverb), programerbara Arp, T-Gate, dock lite begränsning vad gäller editering av ljuden, men va fan det behövs ju inte. Relativt låg CPU belastning (dock ej för mig 😆 ) m.m. m.m. m.m... Sysslar du med trance och annan clubmusik så är det liksom WOOOOW...... 😕 Skulle betalt en tussing till.... 😆 Naaaee, överpris... alla mjuksynthar är ju sjukt dyra. Hade de inte varit så förbaskat dyra kanske folk hade köpt dem istället för att leta upp H2O's crackade versioner. Hmmmmm.... ja vad fan ska man säga????!!!! Kanske vi backar klockan till 10.000 fkr???!!! 😄
coyster Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Nexus låter bra, och jag tror den blir ett bra komplement i studion.Dock anar jag att många kommer gå mot samma sound nu när Schliess och Reuter givit ut sina Tune Up! och Plazmatek leads... och det är ju lite tråkigt kanske. Men de tjänar väl goa stålar på det (Vengeance-nissarna), speciellt med tanke på överpriset... 2000 lax exklusive de olika ljudbankerna! Jag tycker personligen definitivt INTE det är något överpris!!!! 4GB (650 patcher) kvalitetsljud, superba effekter (dock endast Delay och Reverb), programerbara Arp, T-Gate, dock lite begränsning vad gäller editering av ljuden, men va fan det behövs ju inte. Relativt låg CPU belastning (dock ej för mig 😆 ) m.m. m.m. m.m... Sysslar du med trance och annan clubmusik så är det liksom WOOOOW...... 😕 Skulle betalt en tussing till.... 😆 Naaaee, överpris... alla mjuksynthar är ju sjukt dyra. Hade de inte varit så förbaskat dyra kanske folk hade köpt dem istället för att leta upp H2O's crackade versioner. Hmmmmm.... ja vad fan ska man säga????!!!! Kanske vi backar klockan till 10.000 fkr???!!! 😄 ......ELLER VILKEN SERIÖS MJUKVARUINSTRUMENT/PLUGG TILLVERKARE SYSSLAR ME "VÄLGÖRENHET"????? MAN KAN JU VÄLJA...... VA UTAN.....!!!!!
surface Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Nexus låter bra, och jag tror den blir ett bra komplement i studion.Dock anar jag att många kommer gå mot samma sound nu när Schliess och Reuter givit ut sina Tune Up! och Plazmatek leads... och det är ju lite tråkigt kanske. Men de tjänar väl goa stålar på det (Vengeance-nissarna), speciellt med tanke på överpriset... 2000 lax exklusive de olika ljudbankerna! Jag tycker personligen definitivt INTE det är något överpris!!!! 4GB (650 patcher) kvalitetsljud, superba effekter (dock endast Delay och Reverb), programerbara Arp, T-Gate, dock lite begränsning vad gäller editering av ljuden, men va fan det behövs ju inte. Relativt låg CPU belastning (dock ej för mig 😆 ) m.m. m.m. m.m... Sysslar du med trance och annan clubmusik så är det liksom WOOOOW...... 😕 Skulle betalt en tussing till.... 😆 Naaaee, överpris... alla mjuksynthar är ju sjukt dyra. Hade de inte varit så förbaskat dyra kanske folk hade köpt dem istället för att leta upp H2O's crackade versioner. va fan tror du det är så dyrt för då ? Sen är synthar i allmänhet inte alls dyra tycker jag. Kan man köpa hårdvaran kan man väl köpa mjukvaran ? Fast iofs, det går ju att bryta sig in i en musikbutik på natten och stjäla hårdvaran oxå.
Tilly Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Mjukvarusynthar blir att mer dyra efter som fler och fler använder dom (då borde man kanske tycka att det borde bli billigare men så är det inte fallet). Sen låter som otroligt mycket bra idag också! Nexus som kostar drygt 2000:- låter otroligt mycket bättre än andra ROM synthar som tex Hypersonic 2 som kostar betydligt mycket mer...
lord_von_bagge Postat 27 december 2006 Postat 27 december 2006 Ps: För dom som vill Ha nexus Demon, men inte orkar ladda ner från dom där sidorna, så finns den som torrent.. 😉
Nexustwins Postat 2 januari 2007 Trådstartare Postat 2 januari 2007 Har testat nexus demot nu, Gillar Romplern över lag. Goa ljud & verkar faktiskt inte ta skrämmande mycket Cpu. Stort minus är att man inte kan editera ljuden från grunden, & att ljuden faktsik tar onödig tid att ladda vilket gör att man tröttnar snabbt när mn är på jakt efter nya ljud. Men om du är ute efter en massa goa ljud dränkta i fet reverb har du hittat rätt synth!
Slackerboy Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Mjukvarusynthar blir att mer dyra efter som fler och fler använder dom (då borde man kanske tycka att det borde bli billigare men så är det inte fallet).Sen låter som otroligt mycket bra idag också! Nexus som kostar drygt 2000:- låter otroligt mycket bättre än andra ROM synthar som tex Hypersonic 2 som kostar betydligt mycket mer... En fundering... är det du som gjort låten som ligger på deras sida nu?? Soundborn_-_High_On_Life.mp3 http://www.refx.net/?page=Nexus 😲
Tilly Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 (redigerat) Jo det är jag det 😄 Allt är nexus! 😲 Förutom trummorna och percussions såklart... Redigerat 6 januari 2007 av Soundborn
Slackerboy Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Jo det är jag det 🙂Allt är nexus! Förutom trummorna och percussions såklart... Oki, förstod nästan det 🙂 Har lyssnat på en till låt du la upp här med, den va helt ok den med! Skoj att de ville ha den på siten som ref. 🙂 Spana in din site åsså, helt ok.
Penta_P (oregistrerad) Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 Nexus låter bra, och jag tror den blir ett bra komplement i studion.Dock anar jag att många kommer gå mot samma sound nu när Schliess och Reuter givit ut sina Tune Up! och Plazmatek leads... och det är ju lite tråkigt kanske. Men de tjänar väl goa stålar på det (Vengeance-nissarna), speciellt med tanke på överpriset... 2000 lax exklusive de olika ljudbankerna! Jag tycker personligen definitivt INTE det är något överpris!!!! 4GB (650 patcher) kvalitetsljud, superba effekter (dock endast Delay och Reverb), programerbara Arp, T-Gate, dock lite begränsning vad gäller editering av ljuden, men va fan det behövs ju inte. Relativt låg CPU belastning (dock ej för mig 🙁 ) m.m. m.m. m.m... Sysslar du med trance och annan clubmusik så är det liksom WOOOOW...... 🙂 Skulle betalt en tussing till.... 😮 Naaaee, överpris... alla mjuksynthar är ju sjukt dyra. Hade de inte varit så förbaskat dyra kanske folk hade köpt dem istället för att leta upp H2O's crackade versioner. va fan tror du det är så dyrt för då ? Sen är synthar i allmänhet inte alls dyra tycker jag. Kan man köpa hårdvaran kan man väl köpa mjukvaran ? Fast iofs, det går ju att bryta sig in i en musikbutik på natten och stjäla hårdvaran oxå. Goddag herr moraltönt, Nu råkar det vara så att ALLA kanske inte har så gott om pengar som du, som bara sådär kan slänga ut 2000:- på ett mjukvaruinstrument. Det är dels min åsikt att prylarna är för dyra... men jag tror de hade sålt mer om de kostat mindre. Låt säga för 500:-, då hade folk lika gärna kunnat köpa pluggen... men för 2000:-, då spenderar de gärna några extra timmar på nätet för att hitta pluggen. Så enkelt är det ju. Nu funderar jag visserligen på skaffa den i vilket fall, för det är alltid en massa meck med crackade versioner...
Diaks (oregistrerad) Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 ReFX QuadraSid är ju grym dock 😆 /Daniel Mmm Quadrasid e nice 🙂
Slackerboy Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Man tackar 😉 Jesus... lyssat på denna låt ganska mycket senaste tiden. Du, den är riktigt chef! Jag kan inte påstå att jag ger dunk i ryggen speciellt ofta men nu måste jag vika mig, den är riktigt skön. =) Normalt sett tycker jag att den flesta trance i dag är rätt tråkig, samma samma, men denna gillar jag verkligen. Musik man blir glad av att lyssla på skall man premiera, denna låt är en av dessa!
Tilly Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Det var som fan! Man får tacka återigen! Nu blev jag glad 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.