Jump to content
Annons

Synth(keyboard)

Midori

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en synth(keyboard) snart..Jag kan inte spela så värst bra 😉 , men jag hade tänkt att göra en del synth låtar och sånt, Men jag undrar vad man ska köpa för något? Många säger att casio inte är så bra..Men jag vet inte vad jag ska ha längre? Ju mer jag läser, desstu mer förvirrad blir jag 😉

Men om någon har nått förslag så blir jag glad..

*kramar*

Dela på andra sajter

Annons

En Keyboard och inte en synt?

Hjälp oss lite genom att säga vilken typ av musik du vill jobba med. Sen kan det vara bra att veta vilka prisklasser du är intresserad av. Svårt att ge ett tips på rak arm som kan ge dig något.

Dela på andra sajter

Det är väl mer en keyboard jag är intresserad av...Jag vill hålla på med synthpop, och electronisk musik...Keyboarden får inte vara för dyr heller..Den får kosta högst 5000 :- Eftersom jag inte är så bra på det än, så vill jag inte börja med något allt för dyrt heller...Det ska vara många ljud och sånt på den, eller vad man ska säga..Lite svårt att beskriva bara så där...Men men...nu har du fått lite mer info..

Dela på andra sajter

Kör du med Cubase eller liknande program, så kan du ju kanske nöja dig med en klaviatur som du använder för att spela på, medan ljudgenereringen kan skötas av olika VSTi i Cubase. I de flesta fall får du faktiskt bättre ljud på det sättet. Undandaget är väl om du har en gammal analogsynt med väldigt speciella filter som är svåra att emulera i en mjukvarusynt...

Det finns en uppsjö av olika VSTi - både kommersiella och gratis. Du kan leta lite på http://www.kvr-vst.com och se hur mycket syntar i mjukvaruform som finns att leka med...

Du behöver då inte koncentrera dig så mycket på hur synten låter (om den låter alls...).

Redigerat av Claes
Dela på andra sajter

Kör du med Cubase eller liknande program, så kan du ju kanske nöja dig med en klaviatur som du använder för att spela på, medan ljudgenereringen kan skötas av olika VSTi i Cubase. I de flesta fall får du faktiskt bättre ljud på det sättet. Undandaget är väl om du har en gammal analogsynt med väldigt speciella filter som är svåra att emulera i en mjukvarusynt...

Det finns en uppsjö av olika VSTi - både kommersiella och gratis. Du kan leta lite på http://www.kvr-vst.com och se hur mycket syntar i mjukvaruform som finns att leka med...

Du behöver då inte koncentrera dig så mycket på hur synten låter (om den låter alls...).

Och isf hade jag valt midikeyboard 😆

Dela på andra sajter

Hehe, undrar vad Neko kommer att föreslå...?

Låter bli denna gång, och håller istället om att en midiklaviatur är något man ska satsa på istället. dumt att köpa en synth keyboard när man inte är helt 100 på vad man vill ha.

Får se om du får några bra förslag på midiklaviaturer.

Synth 1 En mycket bra och enkel synt som man lätt kan komma igång med. CPU Snål, gratis och låter riktigt bra. Det kan vara något att starta med. Varnar dock för grundljuden, de är ganska tråkiga. Ta istället hem de ljudbanker som finns upplagda på KVR, dock måste du registrera dig först.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.