Jump to content
Annons

Recommended Posts

booster (oregistrerad)
Postat
"Paradise City" funkar inte oavsett hur många pannband den där skrikande divan kränger på sig...

(oj, nu blir man väl jagad med blåslampa bara för att man klankar ner på ett av historiens mest överskattade rockband...)...(satan, där kom en känga till... Kan inte hålla mig...)

😉

*letar efter blåslampan*

😄

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
2 & 3) ... Men du kan väl hålla med om att elgitarren hade en större roll även i popmusik förr i jämförelse med nu? Även om det kanske inte är det instrument som är mest ute nu. Dock finner jag det mer intressant att diskutera det här än t ex dragspel eller näsflöjt som ändå aldrig varit inne i de genrer jag antar vi sysslar med. 😕

Ja, men att säga att elgitarr är ute och att man aldrig hör elgitarrer längre är överdrivet.

Har du helt rätt i.

pme (oregistrerad)
Postat
2 & 3) ... Men du kan väl hålla med om att elgitarren hade en större roll även i popmusik förr i jämförelse med nu? Även om det kanske inte är det instrument som är mest ute nu. Dock finner jag det mer intressant att diskutera det här än t ex dragspel eller näsflöjt som ändå aldrig varit inne i de genrer jag antar vi sysslar med. 😄

Ja, men att säga att elgitarr är ute och att man aldrig hör elgitarrer längre är överdrivet.

Har du helt rätt i.

Fast vart är gitarrhjältarna? Tillväxten är ganska svag. Jag har lite svårt att komma på någon post-mtv.

Postat

Det som känns mest ute är gitarrsolot. Eller solot över huvud taget. Eller i alla fall solot med botten post 1970. Känns äckligt, skönt att man slipper höra skiten.

Nu hatar jag inte solon, gillar t ex något Syd Barrett solo från någon av skivorna. Men solot känns ändå rätt så ute.

I alla fall mer ute än:

Saxofon (eller sexofon som är det egentliga nanet på det mest sensuella av alla instrument) (MAttias AlKbergs BD, håkan hellström etc)

Dragspel (tom Waits, Brian Jonestown massacre osv)

pme (oregistrerad)
Postat
Det som känns mest ute är gitarrsolot. Eller solot över huvud taget. Eller i alla fall solot med botten post 1970. Känns äckligt, skönt att man slipper höra skiten.

Nu hatar jag inte solon, gillar t ex något Syd Barrett solo från någon av skivorna. Men solot känns ändå rätt så ute.

I alla fall mer ute än:

Saxofon (eller sexofon som är det egentliga nanet på det mest sensuella av alla instrument) (MAttias AlKbergs BD, håkan hellström etc)

Inte solo sång heller?

Postat

I alla fall mer ute än:

Fast solon kan ändå höja en låt tycker jag, dock nödvändigtvis inte onanisolon utan enklare catchigare former...

Postat

Instämmer om det med onanisolon.

Ett sjukt bra solo (vilkte egentligen tillhör kategorityp äckelsolon) är solot i Logh:s låt yellow lights mean slow doen not speed up.

Det ger rysningar

booster (oregistrerad)
Postat
Clavinet?

Det är inte ute... det är bara att ingen använder det. 😕

Stevie Wonder använder det... Stevie Wonder är ute...

😕

(faller till golvet av chocken...)

Stevie Wonder lär inte vara ute.

Postat

VAFALLS!!!

Min nyaste skiva har, bjällror, mungiga, blockflöjt, trä-ocarina (typ som lerflöjt fast i träkavaj), bc rich gitarrer och nyckelharpa.

Är jag helt ute då ?

Det instrument som för mig känns mest ute är panflöjt, Jag har aldrig blivit ombedd att lägga in det i en låt.

Postat
Clavinet?

Det är inte ute... det är bara att ingen använder det. 😄

Men vad gör han ute nu? Hjälp honom in, han ser ju inget stackar'n!!

😛

Postat

En annan sak som är lite ute är inte direkt enskilda instrument utan mera grupper av instrument, tex för 7-8 år sen var det väldigt inne med latino influencer i musiken och nåt år var det väldigt vanligt med asiatiska instrument, men det får jag heller aldrig förfrågan att göra nu för tiden.

Postat
Clavinet?

Det är inte ute... det är bara att ingen använder det. 😎

Men vad gör han ute nu? Hjälp honom in, han ser ju inget stackar'n!!

😄

Hmmmm

Mmm...Många här som är "ute" och cyklar 😛

Som någon annan sa. Ett instrument är ute tills

någon (B)kändis gör en ny hit med det sen är

det inne igen.

Postat (redigerat)
Discostråkar?

Vad är det för nåt?

Ursäkta om ja är lite obildad...

Edit: Haha kanske är därför jag inte vet vad det är för att det är ute 😉

Redigerat av Kricke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.