Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Skulle verkligen uppskatta hjälp från er här.

Jag använder en vanlig PC och har ett Maya44 MKII ljudkort och spelar in i cubase SX.

Men datorn började att krångla, hänga sig, bli blå skärm och starta om sig.

En dag så bara brummade det ett hemskt ljud i högtalarna och därefter gick det ej att få igång datorn ordentligt.

Jag ominstallerade windows MEN när jag nu skulle installera ljudkortet igen så får det kontakt att man ska mata in programvaran MEN jag har ingen cd kvar, DOCK så ska det räcka elelr vara ännu bättre med en nedladdad ny version, (hämtad på www.audiotrack.net) MEN inget händer...

Frågan är om det är så att "slotsen" på moderkortet PCI ingångarna har pajat??

Jag har försökt att flytta runt ljudkortet på alla platser utan resultat.

Jag har uppdaterat programvaran och försökt göra detsamma i "Device Manager" dock utan resultat.

Nån som har något förslag? Jag är mitt inen i en viktig inspelningsfas och vet ej hur jag ska lösa detta.

Uppskattar hjälp!

Mvh Linus

Annons
thrinithan (oregistrerad)
Postat

har du möjlighet att testa ljudkortet i en annan dator? Då kommer du ju ganska snabbt kunna avgöra om det är ljdukortet eller datorn som krånglar med dig.

Postat

Nu har jag testat det på en annan dator, utan att det funkade.

Samma problem där. att windows hittar en ny enhet MEN när man klickar att det ska "connecta" med mappen där drivrutinerna ligger så händer det inget. Den står att den inte hittar dem går man in och kollar på device manager så står det att det är fel.

Någon som har något förslag på hur jag ska lösa detta?

Kan det vara ljudkortet som är trasigt tro?

I så fall, Går det att reklamera, kan man få ett nytt?

Jag har haft det i 2 1/2 år nu..

VÄLDIGT tacksam för hjälp ifrån någon!

Mvh Linus

Postat

Kollade min installationsskiva, och allt som fanns på den var mappar med drivrutiner för massa olika kort. Lade upp de för Maya44 mk2 här ifall det skulle funka bättre. Enligt readmen skall man använda infclear för att rensa gamla drivisar först, sen starta om så att "Found new hardware" visas, och då peka den på mappen som vanligt.

thrinithan (oregistrerad)
Postat

Testa med drivrutinerna som Lethal var snäll att lägga upp. Se först till att du tar bort gamla drivrutiner (om du har några såna)... förslagsvis genom lägg till/ta bort program från kontrollpanelen. Borde dock inte vara det eftersom du skriver att du installerat om windows. Gjorde du en fräsh install där du först formaterade c:?

Verkar ju konstigt att det inte funkar i en annan dator heller... då är det antingen ljudkortet eller de nya drivrutinerna som det är fel på (ur min synvinkel i alla fall). Om inte Lethals drivrutiner funkar så har jag tyvärr slut på ideér. Bara för att vara på den säkra sidan så testa ljudkortet i den andra datorn igen fast med Lethals drivrutiner.

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.