Luigi Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 går det att göra detta på nått sätt? jag vill altså att hela låten ska bli nerpitchad. alla spår ALLT! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 Med "automatisera", menar du då att pitchen ska förändras på olika ställen i låten? Om hela låten rätt igenom ska ha en annan pitch så gör du ju annars som vanligt, dvs ändrar key på mididatat, och timestretchar audiodatat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 5 december 2006 Trådstartare Dela Postat 5 december 2006 allt ska vara pitchad. alla audiospår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 lägg pitchen på mastern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 lägg pitchen på mastern Hur automatiserar man masterkanalen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 Fast det skulle väl inte automatiseras? Han sa ju att allt bara skulle ner. Då är det ju bara att transponera mididatat och, som sagt, timestrecha audio. Det behövs ju inte göras i realtid?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 Fast det skulle väl inte automatiseras? Han sa ju att allt bara skulle ner. Då är det ju bara att transponera mididatat och, som sagt, timestrecha audio. Det behövs ju inte göras i realtid?? Han kanske ville ha samma mängd låten igenom. Men när jag läste tråden så kom jag fram till att jag inte kan automatisera mastekanalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 6 december 2006 Dela Postat 6 december 2006 Han kanske ville ha samma mängd låten igenom. Men när jag läste tråden så kom jag fram till att jag inte kan automatisera mastekanalen. Välj 'W' på master (write automation data), tryck play. Nu dyker plötsligt ett master-spår upp i project-fönstret. Automatisera som vanligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 6 december 2006 Dela Postat 6 december 2006 Luigi vill inte alls ha det automatiserat.. Han vill ha en statisk tonartsföränding helt enkelt... Så tolkar jag det hela.. även om han använder fel utryck. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 8 december 2006 Trådstartare Dela Postat 8 december 2006 Det är ingen ingen midi !!! Bara Audio, jag vill pitcha, och sen kunna arbeta med låten som vanligt, lägga effekter, klippa o klistra. sluta bårka i tråden 😄 shu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Lägg en pitchplugg på masterkanalen så är det fixat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 9 december 2006 Trådstartare Dela Postat 9 december 2006 kan nån tipsa om en pitchplug? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 9 december 2006 Dela Postat 9 december 2006 Jag förstår inte det svåra med att pitcha? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Brynolf Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 Är det audio, så markera eventet, välj "process" i Audio-menyn, och välj "pitch shift". Där kan du ställa in vilken tonart du vill ha. Men förmodligen kommer det att låta apa. Man ska inte pitcha hela låtar, det blir bara kess... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 10 december 2006 Trådstartare Dela Postat 10 december 2006 ja vill inte pitch shifta, bara pitcha vanligt. ingen som kan nån pitchplugg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 ja vill inte pitch shifta, bara pitcha vanligt. ingen som kan nån pitchplugg? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 ja vill inte pitch shifta, bara pitcha vanligt. ingen som kan nån pitchplugg? ?!?! Pitch = tonläge, tonhöjd, tonfall Shift = byta, byta ut mot "Byta, byta ut tonläge, tonhöjd, tonfall mot" Vad är problemet är det inte det du vill göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 11 december 2006 Trådstartare Dela Postat 11 december 2006 pitchen, hastigheten ska ändras, tonen ska inte göras nått med, låten ska bara segas ner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DJ_Smiley Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Man kan ju ändra tempo 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 11 december 2006 Dela Postat 11 december 2006 Vill du ändra hastighet, tempo eller pitcha hela skiten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 12 december 2006 Trådstartare Dela Postat 12 december 2006 pitcha allt ingen som vet en pitch plug in? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 12 december 2006 Trådstartare Dela Postat 12 december 2006 med pitch menar jag vanlig pitch, då man ändrar hastigheten så ändras tonen oxå ändrar man en sampling 12 semitones, eller va det är, så ändras den en oktav tonmässigt och blir dubbel så snabbt tempomässigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 (redigerat) När du pitchar ändrar du inte hastigheten bara tonhöjden. Det du menar är att ändra hastigheten. Det kan du göra i Ljudinspelaren, fnisselifniss. Redigerat 13 december 2006 av Anarchos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 Vilken röra 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 13 december 2006 Trådstartare Dela Postat 13 december 2006 kan ingen bara tipsa om en plugin man kan sätta på masterkanalen så man drar ner hastigheten och tonhöjden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 13 december 2006 Dela Postat 13 december 2006 kan ingen bara tipsa om en plugin man kan sätta på masterkanalen så man drar ner hastigheten och tonhöjden? Tapestop låter som det du vill ha, Låter som att stanna upp ett band. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Om du vill att hela låten ska gå långsammare från början till slut kan du inte använda en "plugg på mastern". Det handlar inte heller om pitchning då enligt mig, utan om time stretching. Du får använda funktionen Time Stretch på alla ljudspår. Lämpligt är väl att bounca ner eventuellt klippta spår till "hela" filer först. Och spara originalfilerna! /Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luigi Postat 15 december 2006 Trådstartare Dela Postat 15 december 2006 när man timestretchar så ändras inte tonöjden, jag vill ha gammal hederlig pitch, så längden o tonen ändras Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 spara hela låten i en lägre samplingsfrekvens och ladda sen in den och säg till programmet att du vill ha den i en högre samplingsfrekvens. Vips. Löst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 15 december 2006 Dela Postat 15 december 2006 Fast Tapestop, som DrHans nämner, det kan man väl använda mer som en effekt? Finns det någon plugg som kan göra det eller får man göra det manuellt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.