Jump to content
Annons

Recommended Posts

Löken (oregistrerad)
Postat
Han gjorde nog det; akrylamid.

Men finns det verkligen någon undersökning som stödjer att stor kaffekonsumtion ökar cancerrisken?

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
Måste fan säga "dagens i-landsproblem" igen.

Här sitter ni, friska och rika svenskar och klagar på att erat gift har blivit några kronor dyrare, när det finns en helvetes massa människor i världen som knappt har mat på bordet varje dag, som får sova under öppen himmel och som måste jobba 14 timmar om dagen under närmast slaveriformer.

Sluta snusa och skänk de pengar ni fått över till välgörande ändamål, vetja 😄.

/Daniel

Ok. Isåfall tycker jag att du kan sälja all din musikutrustning och skänka pengarna till välgörenhet.. Eller vad sägs om att radera alla trådar här på forumet som inte handlar om global rättvisa?

Och förresten, vad sägs om att skriva av deras statsskuld, att sluta exploatera dessa länders resurser och arbetskraft som är orsaken till att de är fattiga? Det lär ju knappast denna snusskatt och inte heller en moderat regering bidra till!

Det spelar ingen roll hur mycket pengar vi skänker till välgörenhetsorganisationer för att lätta samvetet så länge världsmarkanden fungerar som den gör idag.

Har jag suttit och klagat på att min studioutrustning varit för dyr?

Isåfall har jag missat något..

Dessutom är det attityden jag syftar på. Ni sitter och gnäller över att ni får lägga några kronor extra på något som faktiskt är helt frivilligt. Är det någon som blivit ruinerad på snus?

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Postat
Måste fan säga "dagens i-landsproblem" igen.

Här sitter ni, friska och rika svenskar och klagar på att erat gift har blivit några kronor dyrare, när det finns en helvetes massa människor i världen som knappt har mat på bordet varje dag, som får sova under öppen himmel och som måste jobba 14 timmar om dagen under närmast slaveriformer.

Sluta snusa och skänk de pengar ni fått över till välgörande ändamål, vetja 😆.

/Daniel

Ok. Isåfall tycker jag att du kan sälja all din musikutrustning och skänka pengarna till välgörenhet.. Eller vad sägs om att radera alla trådar här på forumet som inte handlar om global rättvisa?

Och förresten, vad sägs om att skriva av deras statsskuld, att sluta exploatera dessa länders resurser och arbetskraft som är orsaken till att de är fattiga? Det lär ju knappast denna snusskatt och inte heller en moderat regering bidra till!

Det spelar ingen roll hur mycket pengar vi skänker till välgörenhetsorganisationer för att lätta samvetet så länge världsmarkanden fungerar som den gör idag.

Dessutom är det attityden jag syftar på. Ni sitter och gnäller över att ni får lägga några kronor extra på något som faktiskt är helt frivilligt. Är det någon som blivit ruinerad på snus?

/Daniel

Nej, men du kanske skulle göra det om någon la på en extra skatt på den helt omotiverat. Det är frivilligt att snusa, det är frivilligt att spela musik, det är frivilligt att leva, allt är frivilligt.

Det finns ingen relevans i att koppla ihop snus med världens orättvisor. Vi lever i sverige och har svenska problem, så är det, hur fånigt det än kan tyckas om man jämför med ett lite större perspektiv. 😆

Postat

Tror inte du hänger med i mitt resonemang. Finns det någon anledning till att punktbeskatta studioutrustning? Det hela faller på sin ologik.

Däremot, ett giftigt preparat som är bevisat skadligt för hälsan (tobak) och extremt beroendeframkallande (nikotin) är något som bör punktbeskattas för att kunna bekosta informationsarbete, avvänjninghjälp (stavning? 😆) och vård.

Precis som med alkohol.

Jag ska ärligt talat säga att jag inte riktigt litar på att den borgerliga regeringen verkligen använder dessa skattepengar på det som samhället bör göra åt tobaksträsket, men av principskäl så tycker jag att det är bra med just punktbeskattning på sådana varor. Det handlar troligtvis bara om fyra år innan nästa regering tar över iofs 😆.

Hur som helst, det jag motsätter mig framförallt mot har jag redan sagt, det är den gnällighetsattityd som finns över sådana lyxproblem; som jag villigt erkänner att jag själv även har ibland t.ex. när datorn krånglar 😛. Men det känns lite magstarkt att snacka om angrepp mot hederligt folk. Jaja. Har sagt vad jag vill säga, lämnar väl den här tråden i fred nu.

/Daniel

Postat (redigerat)

Dom höjer snus skatten! Dom tar bort komvux och looot more som jag just har glömt.

Moderaterna blir bara rikare och vid nästa val kommer ingen rösta på dom och dom avgår som biljonärer. SVERIGE HAR BLIVIT LURADE!! ingen bryr sig om det och alla tänker på pengar..

oyeah. jag e så cool. ingen motargument kan knäcka detta!

Redigerat av Jonathanhitochdit
Postat (redigerat)

/Daniel

Äh.. med ditt resonemang skulle alla sitta och vara nöjda med i princip allt.

Snus är frivilligt, visst, men sen jag började snusa för ca 14 år sen har priset höjts från 10 kr till 28. Nu planerar borgarna att höja det ytterligare. 6-9 kr.

Jag kan inte hjälpa att jag blir lite småsur. Sen att jag tar i med "attack mot hederligt folk" osv är ju bara på skoj. (Även om det är just det det är.)

Redigerat av BozoBlade
Postat
Polaren i Kungälv var eld och lågor härom dagen efter att hittat en kiosk som sålde snus för nio spänn dosan.

Vi snackar riktigt snus här. Inte Kronans eller Granit äckel päckel.

Postat
Polaren i Kungälv var eld och lågor härom dagen efter att hittat en kiosk som sålde snus för nio spänn dosan.

Är inte allt snus äckligt? 🙂

Postat (redigerat)
27kr för en dosa snus förresten? Vad köper ni för stuff egentligen, och var? Är det förpackat i 24 karats gulddosa? 🙂

Betalade i måndags 195kr för 10st Ettan, lös.

Jag har hela tiden snackat styckpris i kiosk. (på typ General, Ettan, de gamla märkena)

Om man köper stockar, vilket jag oftast gör, blir det ju lite billigare. Men prisökningen i % borde bli densamma.

Redigerat av BozoBlade
Postat (redigerat)

Är inte allt snus äckligt? 🙂

Hehe... Jo det kan man ju diskutera. Många tycker ju det.

Själv ser jag bara det fina i snuset (lugnet, smaken, känslan)och skulle inte vilja vara utan det.

De nya jättebilliga snusen är en styggelse iåme att de försakat kvalitet och kontroll till förmån för bättre priser.

Redigerat av BozoBlade
Postat

Snus, är det inte det där bruna äckliga som Sune i Sunes sommar försökte käka? Det låter lite som att beskatta brysselkål. Jag menar, vem bryr sig? 🙂😛

Postat (redigerat)

Är inte allt snus äckligt? 😕

Jomenvisst är det. På senare år har man ju försökt jobba bort den bajsbruna känslan med "vitt" portsionssnus och sotsvart dito (onyx). Gör väl ingen större skillnad om du frågar mig.

Så lite snuskigt är det allt, så fort det lämnar dosan. Speciellt portionssnus som inte försvinner/rinner bort när folk lobbar ut dem på trottoaren.

Exempel på ännu äckligare saker:

Överkonsumtion av

* Pizza

* Ostbågar

* Chips

* Smörkräm

* Gräddtårta

* Lösgodis

* tv-tittande

* att aldrig röra sig fysiskt

* julhandel

* Läsk

Redigerat av Vallhagen
Postat
Exempel på ännu äckligare saker:

Överkonsumtion av

* Pizza

* Ostbågar

* Chips

* Smörkräm

* Gräddtårta

* Lösgodis

* tv-tittande

* att aldrig röra sig fysiskt

* julhandel

* Läsk

Överkonsumtion ja, men i passande doser blir ju inget av det nämnda äckligt till skillnad från snuset om du frågar mig, undantaget smörkräm och att aldrig röra sig fysiskt. (Kan man röra sig psykiskt 😉 )

God jul och passa dig för julhandeln 😆

Parantes:

I min ungdom då gjorde lumpen och fortfarande var rökare försökte jag byta till snus vid ett par tillfällen, eftersom det var sådär halvpoppis bland dom adrenalinstinna befälen att lysa upp natten med sin tändare. Det gick bara inte.

Postat (redigerat)

För övrigt så är all konsumtion av snus och andra tobaksvaror, just överkonsumtion - så det är alltid äckligt... 😛

Konsumtionen av det du räknar upp, Vallhagen, är aldrig äckligt (ok - får nog undanta ostbågar, smörkräm, lösgodis och chips - som inte är några höjdare enligt mina smaklökar... 😆 ) - men följderna av det kan förstås bli riktigt äckligt... 😉

Att aldrig röra sig, är väl ingen höjdare, men om man undviker tobaksvaror som stimulans, så orkar man kanske röra på sig mer... 😄😄

Redigerat av Claes
Postat
De nya jättebilliga snusen är en styggelse iåme att de försakat kvalitet och kontroll till förmån för bättre priser.

Granit white håller faktiskt riktigt hög kvalité och smakar gott enligt mig. Lite mildare mer te'aktig smak. 🙂

När jag snusade ettan och framförallt catch så brukade påsarna vara trasiga i ungefär var 5-10 dosa. Värdelöst! Granit har alltid hela och jämnstora påsar. Att det sen kostar nästan hälften av andra sorter vet jag inte hur dom lyckas med men jag antar att det egentligen inte kostar särskilt mycket att tillverka snus.

Förövrigt smakar Kronan dillkräfta vilket inte är en passande arom för snus. Köp inte den.

Postat

Dags att införskaffa julsnuset snart då!

vilket snusar ni?

Jag brukar alltid köpa mig några dosor Gällivare snus under julhelgen och nyår 🙂

Lite extra fint snus med väldigt speciell smak..

Snusar ni något julesnus?

Postat
Dags att införskaffa julsnuset snart då!

vilket snusar ni?

Jag brukar alltid köpa mig några dosor Gällivare snus under julhelgen och nyår 🙂

Lite extra fint snus med väldigt speciell smak..

Snusar ni något julesnus?

Det där såg ju trevligt ut. 🙂

Lite tveksamt om jag kommer sätta i mig två kg baksnus innan det blir för gammal bara... Hur är smaken på de färdigpackade dosorna?

Trevlig tradition med julsnus.

Postat (redigerat)

gve_snus.jpg

landstroms.jpg

Jag brukar köpa 2 dosor av varje varenda jul.

Det är en väldigt fin och god smak medans den gröna ger en väldigt varantions rik smak jämfört med den röda.

Den röda påminner lite om grov snus fast den känns finare. Inte alls lika "grov" som vanlig snus utan känns väldigt mild och lätt att ha under läppen precis som med Rapé lössnus.

Jag brukar alltid handla dessa på Lisebergs julmarknad.

Jag vet att visa tobaksaffärer som har ett brett utbud alltid brukar få in Gellivare snus varje jul, åk dit och kolla med dom 🙂

Edit: Köper du 2kg snus så går det att frysa in, inga problem 😕

roligt att få smaksätta själv lite..

Redigerat av Soundborn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.