Linus Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) En ny version av Parallels Desktop är i betastadiet. Tidigare har det behövts en installation för den som med Boot Camps hjälp vill köra Windows fristående och en installation för virtualisering i Parallels Desktop. I den nya versionen kan Parallels jobba mot ditt Boot Camp-Windows istället! Alltså blir det ännu lättare att kicka igång Windowsprogrammen på Mac. Trött på att ha XP i ett fönster på Mac, lite som Virtual PC? Coherence gör att du nu slipper separata fönster och suddar ut gränserna mellan systemen. Flytta runt dina Windowsfönster (fönsterfönster var ett roligt ord) precis som vanliga OS X-applikationers fönster och lägg dem sida vid sida. Det är lika enkelt att "Alt-tabba" mellan Windows- och OS X-program som alla andra program. Photoshop från Windows, Safari från OS X, Firefox från Windows, iChat från OS X, Aktivitetsfältet från Windows, Finder från Mac... Det blir som att köra bägge operativsystemen samtidigt. På gott och ont är det tufft att säga var de olika systemen börjar och var de slutar. Michael Verdi har en kort Quicktime-screencast där han lyriskt visar hur bra det fungerar. Nej, jag är inte heller köpt av varken Apple, Microsoft eller Parallels. Jag tycker bara att det är mäktigt imponerande. Redigerat 4 december 2006 av Linus
joachime Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Häftigt! Jag gillar den här utvecklingen, när gränserna mellan Mac/PC suddas ut. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.