Jump to content
Annons

No Child.


Recommended Posts

Låt namn: No Child

Artist:Harmonica mike

Text:Hm

Musik.Hm/stajo

Stråk arr:Stajo

Sång:Hm

Övrigt slammer:Hm

Genre:Tja,rock kanske..

Status:Färdig demo..strax

Storlek:5.8meg

Producent:Hm

Mix:Hm

Låt längd:4.09 nånting..

Tjena.

Varit på denna med lite smått och gott..Funderar ni på att skjuta trummisen 😕 så får ni sikta på mig 😆 Eller tillverkaren av EZ 😳

Pianot stinker under munspels solot..Om du läser detta Wernborg,vad tror du om lite gura där?

Kör lite feedning på mixen,innan jag mastrar - Bygger givetvis upp lite mer tryck då..Mixen är lite låg i volym.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta var för mig lite speciellt och ovant att lyssna på. Riktigt svängigt emellanåt.

Man känner igen EZdrummer helt klart. Vill ha lite mer reverb på trummorna. Speciellt cowbell.

Vissa instrument låter ibland väldigt midi.

Usch vad jag gnäller. 😕

Men på det stora hela tycker jag det låter bra.

Bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Lite mycket MIDI överdet hela. Och jag skulle sätta en hel del mera tid på att mixa det här materialet. Det kommer definitivt inte till rätta. Låten är definitivt bättre än mixen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena boys.

Jo detta blir nog en utmaning.Men desto roligare.Basgången ska bytas ut mot en "riktig".Trummorna behöver nog en del pyssel..Pianot är ju midi och miit lir..Det stinker på några ställen..Men med lite input från alla vänliga själar - så ska det nog gå..Kör lite synpunkter så att jag har nåt att gå på..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, fasen nu läste jag ändå vad de andra hade skrivit innan. 😱 Har ju hört denna tidigare och jag tycker den har fått ett riktigt lyft. Stämsången där från 02:00 nånting är ju helläckert. Pianoliret och inte minst munspelssolot, oj, oj! Stora växlingar i låten och kanske tappar den lite styrfart när det lugna partiet återkommer. Värjde mig något för det blöta reverbet ibörjan efter ett tag tyckte jag det passade men nyfiken på en torrare mix och då även utan orkesterpåläggen som i sig är känsligt arrade men bidrar till, som tsamble var inne på, viss midistämpel och filmmusik över det hela. KANSKE kan förtäta stämningen i låten. Men vad fasen, smäpotatis! Överlag en ny pärla från dig och helsäkert hantverk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, fasen nu läste jag ändå vad de andra hade skrivit innan. :rolleyes: Har ju hört denna tidigare och jag tycker den har fått ett riktigt lyft. Stämsången där från 02:00 nånting är ju helläckert. Pianoliret och inte minst munspelssolot, oj, oj! Stora växlingar i låten och kanske tappar den lite styrfart när det lugna partiet återkommer. Värjde mig något för det blöta reverbet ibörjan efter ett tag tyckte jag det passade men nyfiken på en torrare mix och då även utan orkesterpåläggen som i sig är känsligt arrade men bidrar till, som tsamble var inne på, viss midistämpel och filmmusik över det hela. KANSKE kan förtäta stämningen i låten. Men vad fasen, smäpotatis! Överlag en ny pärla från dig och helsäkert hantverk!

Tack E.

Det kommer nog att bli en del förändringar i den här..Helt klart till det bättre!

Låten verkar ju hålla,men det finns mycket att göra.Men nu har jag börjat - och jag ger mig inte förrän allt är 100! Nja,åtminstone 95.. 😎

Mvh Micael

Feeda på boys,så ska vi göra nåt riktigt läckert av denna..

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha läst alla tidigare inlägg och lyssnande i hörlurar med lite cp i styrkan 😛 mellan höger och vänster:

Du sjunger jättebra! 🙂 Dra gärna ner sångspåret rätt rejält i mixen så de ligger mer jämt.

Kul temposkifte vid 01:10. Trevligt pianospel och munspelet är riktigt gött!

Tycker du ska mosa in lite mer ljudmatta som stöd till din röst i låten. Det går en cello? lite svagt i bakgrunden. Lägg gärna något mer stråkspår under din röst i tonhöjd för att fylla ut lite?

Just ljuden och fixa nivåerna skulle göra mycket för låten. Gillar bluesackordföljden 🙂.

Låten känns lite blå mot slutet, där skulle en sax sitta fint. Mums 😉

Trummorna runt 1 min för låten framåt så den inte blir tjatig vilket är bra. Sen försvinner de vid 01:46. 01:54 "känns" eller 2:04 känns det som om trummorna skulle få göra entré igen. Alltså lite tidigare för att hålla igång flödet i låten.

Lycka till! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha läst alla tidigare inlägg och lyssnande i hörlurar med lite cp i styrkan 😱 mellan höger och vänster:

Du sjunger jättebra! 😆 Dra gärna ner sångspåret rätt rejält i mixen så de ligger mer jämt.

Kul temposkifte vid 01:10. Trevligt pianospel och munspelet är riktigt gött!

Tycker du ska mosa in lite mer ljudmatta som stöd till din röst i låten. Det går en cello? lite svagt i bakgrunden. Lägg gärna något mer stråkspår under din röst i tonhöjd för att fylla ut lite?

Just ljuden och fixa nivåerna skulle göra mycket för låten. Gillar bluesackordföljden 😆.

Låten känns lite blå mot slutet, där skulle en sax sitta fint. Mums 😳

Trummorna runt 1 min för låten framåt så den inte blir tjatig vilket är bra. Sen försvinner de vid 01:46. 01:54 "känns" eller 2:04 känns det som om trummorna skulle få göra entré igen. Alltså lite tidigare för att hålla igång flödet i låten.

Lycka till! 😆

Tjena 1up.

Bra feedback.Man blir ju lite döv när man donat ett tag.

Du kom med bra tips,precis det jag efterlyste..TACK!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mycket MIDI överdet hela. Och jag skulle sätta en hel del mera tid på att mixa det här materialet. Det kommer definitivt inte till rätta. Låten är definitivt bättre än mixen!

Tjena tsmalmbe,lite marigt att stava ditt namn..Fick kolla flera ggr..

Nåväl till låten: Jo det finns lite å göra på denna.Mixen är ju grov satt,så det skall bli mera.När det gäller midi ljuden så vet jag inte,jag saknar tillgång till det jag skulle behöva för att lyfta arret(Stråk mässigt alltså).Det blir nog lite gura i olika former,synt prylen i början,som jag gillar,får nog stryka på foten..Ska försöka sätta en piano figur istället.

Tack för feedback.Kul att låten gick hem.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

synt prylen i början,som jag gillar,får nog stryka på foten..

Absolut inte!!! (tycker jag)

Skämta ba Steffo 😳

Tar jag bort allt midi så försvinner ju hela låten,å då blir det ju lite tomt med sång och munspel;)

Jag mixar nivåer/reverb/delay först,så får vi se vad det blir sedan.

Höres

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Mike

Jag tycker som så...

Det är inget fel på pianot, häftigt rent utav. Däremot ligger det alldeles för högt i mixen. Om det sjunker in mer i mixen försvinner i alla fall midikänslan vad gäller pianot, vad gäller stråkarna får man väl köpa eller se sig om efter andra ljud. Stråkarna är också aningens aningen otajta och eftersom jag körde utan att fråga efter bpm så kunde jag inte fuska så mycket, kanske vi skall rätta till dem lite?

Vad gäller låten tror jag att man får välja om det skall vara eller inte. Alltså det blir ju inget tryck i blåset etc om det ligger och fiser i bakgrunden, skall ju kännas som du står mitt ibland dem eller i alla fall framför och att de verkligen bär fram låten, alltså inte att de står långt bort i andra gathörnet medans du själv står och solar dig i publikens gunst.

Det var ord och inga visor :rolleyes:. Skön låt som jag bara gillar mer och mer jag hör den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Mike

Jag tycker som så...

Det är inget fel på pianot, häftigt rent utav. Däremot ligger det alldeles för högt i mixen. Om det sjunker in mer i mixen försvinner i alla fall midikänslan vad gäller pianot, vad gäller stråkarna får man väl köpa eller se sig om efter andra ljud. Stråkarna är också aningens aningen otajta och eftersom jag körde utan att fråga efter bpm så kunde jag inte fuska så mycket, kanske vi skall rätta till dem lite?

Vad gäller låten tror jag att man får välja om det skall vara eller inte. Alltså det blir ju inget tryck i blåset etc om det ligger och fiser i bakgrunden, skall ju kännas som du står mitt ibland dem eller i alla fall framför och att de verkligen bär fram låten, alltså inte att de står långt bort i andra gathörnet medans du själv står och solar dig i publikens gunst.

Det var ord och inga visor 😳. Skön låt som jag bara gillar mer och mer jag hör den.

Tjena S.

Du har helt rätt.Pianot lite högt.Stråket blev den fil där du lagt ihop allt.Jag fick ju alla filerna - men hade inte en aning om hur jag skulle mixa dom..Nu vet jag!

Ditt jobb på denna var exakt vad jag ville ha.Mixningen tar jag på mig.jag har städat en del i datan och är osäker om jag har de separata filerna kvar..Har du tid att lira in nytt -eller har de gamla kvar, så mixar jag gärna in dom igen..På ett annat sätt.Det blir nog lite gura på denna,men det ska nog gå att få ihop det.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...