Jump to content
Annons

Bravo WARNER!


MrPhil (oregistrerad)

Recommended Posts

Personligen tycker jag att det känns allvarligt att hon inte kan tas på allvar bara för att hon vikt ut sig. Det behöver ju inte betyda att hon är korkad och värelös och oduglig politiskt. Nakenhet och silikon är däremot okej inom musikbranchen. Så det är det väl tur att det åtmindstone finns tolerans för avvikelser och nakenhet där... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 229
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MrPhil (oregistrerad)
Hur kan ett litet skivbolag få ut sin produkt utan ett stort fungerande distributionsnät?

Via sin egna hemsida, via iTunes, postorderföretag eller något av de tusentals internationella oberoende genrespecifika distributionsnät som finns.

Hur hamnar de små akterna i cd-hyllan på Åhléns?

Är du säker på att dom vill vara där?

Åhléns säljer dåligt idag, bättre går det för Amazon.com.

Hur hamnar de små akterna på spellistorna på radiostationerna utan personliga ryggdunkarkontakter?

I Sverige räcker det med att skicka en bra låt till musikproducenterna på P3.

Jag säger absolut inte att det tillhör vanligheterna, men det förekommer och hitills i år har väl P3 breakat 3-4 ganska stora akter utan konventionellt skivkontrakt, med I Am From Barcelona i spetsen.

Detta var totalt omöjligt för 20 år sedan, då "ryggdunkarkontakterna" faktiskt hade all makt.

Jag säger inte att småbolagen och alternativscenen är i närheten av popvärldens volymer, men det är utan tvekan lättare idag att sälja smal musik utanför majorbolagens kontroll än det var förr.

Och vi ser ju hur bra det går för små oberoende skivbolag idag.

Du kan väl räkna upp ett par st olika som exempel och som dessutom har artister de lyckats få ut i handeln och som spelas i etern? Behöver absolut inte vara storsäljare eller listettor.

För oavsett hur mycket som finns på nätet eller ITunes så kan ju inte folk hitta det de söker om de inte ens vet att det finns.

Nätet översvämmas av musik idag, men var kan de synas o märkas så publiken hittar dem?

Detta stavas marknadsföring. Kanalerna är radio, tv o hitlistorna.

Finns som exempel ett band från Sthlm som heter Lizette&, som har gett ut sin skiva o har kontrakt. Nån som sett o hört dem?

Jäkligt bra grejer med klar hitpotential utan att vara sönderproduktifierat och plast.

Hör vi dem i radio o tv? Ser vi deras skiva på skivhyllorna? Hör vi dem spelas på hitlistorna?

Och jo, de håller klart måttet både musikaliskt o låtmässigt.

Och exemplet I am from Barcelona: vem kommer få mest marknadsföring o etertid? De eller Linda Rosing?

Link to comment
Dela på andra sajter

oj... vad töntig diskussion...

1) varför fokusera på det man tycker är dåligt? det finns alltid folk som tycker att viss musik som ges ut är dålig...

2) Om man nu ska gnälla så kan man väl inte gnälla på dem som ger ut musiken. I slutändan jobbar ju inte många idiellt, utan det är buisness. Varför skulle musikbranchen vara annorlunda än klädbranchen där H&M tjänar massor ´med pengar på att ha underklädesmodeller...

Det är väl inte MER fel på musikbranchen? Den avspeglar bara samhället.

3) Folk köper musiken! Klaga på dem..

håller med demomannen... bittra människor finns det gott om. Speciellt i musikbranchen. Jag tror att de flesta producenter som inte fått ut någon musik skulle bli jätteglada att få spela in nåt med Linda som man vissta skulle komma på skiva

Link to comment
Dela på andra sajter

😎 Du som är musiker här på forumet å tycker linda rosing förtjänar ett skivkontrakt mer än dig, räck upp handen!

Å du demomannen, har du suttit för länge som assiterande a&r nånstans å inte lyckats hitta nåt som lyckats sälja eller?

trött på alla usla demos du inte hittar nån stjärna i?

Du låter bitter! :rolleyes:

branschen är ju inte precis känd för att ha nån fingertoppskänsla för att kunna avgöra vad som slår å inte.

oftast gissar man helt jävla fel.

så ni som mässar om att de tjänar pengar på såna här stunts vet fan inte vad ni pratar om.

minns ace of base som ingen trodde på här i sverige.

o vem fan hade satsat på basshunter innan han fick tusentals nedladdningar på nätet?

knappast du demomannen 😄

du hade sågat den hiten längs med fotknölarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
oj... vad töntig diskussion...

1) varför fokusera på det man tycker är dåligt? det finns alltid folk som tycker att viss musik som ges ut är dålig...

2) Om man nu ska gnälla så kan man väl inte gnälla på dem som ger ut musiken. I slutändan jobbar ju inte många idiellt, utan det är buisness. Varför skulle musikbranchen vara annorlunda än klädbranchen där H&M tjänar massor ´med pengar på att ha underklädesmodeller...

Det är väl inte MER fel på musikbranchen? Den avspeglar bara samhället.

3) Folk köper musiken! Klaga på dem..

håller med demomannen... bittra människor finns det gott om. Speciellt i musikbranchen. Jag tror att de flesta producenter som inte fått ut någon musik skulle bli jätteglada att få spela in nåt med Linda som man vissta skulle komma på skiva

1. Varför ska man inte kunna fokusera på något man tycker är dåligt? En annan sak är väl om man ev BARA gör det hela tiden.

Och du själv fokuserar ju verkligen på det du tycker är dåligt med denna diskussion då du tycker den är töntig men ändå deltar för att tala om hur töntig den är.

Och det är ju inte musiken vi pratar om, den har vi inte ens hört än, det är valet att satsa på Rosing som musikartist. Det är det som är frågan, inte någon ev musiksmak.

2. Fråga ist varför musikbranschen är så olika teater-, författar-, konst- och andra kulturbranscher. Är musik kultur eller likställt med billiga tröjor?

Beror ju på vilken syn man har på musik förstås...

3. Återigen, det är inte musiken vi pratar om - än. Och det finns ingen garanti för att någon köper den heller. Hur många röstade på unika partiet?

Intressant oxå att det nästan urskillningslöst brukar förbannas över skivbolagens miljonvinster när nedladdning kommer på tal här, men sen finns inga synpunkter på vad man använder pengarna till för att plocka fram nya artister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant oxå att det nästan urskillningslöst brukar förbannas över skivbolagens miljonvinster när nedladdning kommer på tal här, men sen finns inga synpunkter på vad man använder pengarna till för att plocka fram nya artister.

Jag tycker personligen att vissa människor och företag tjänar idiotiskt mycket pengar och använder dem på ett idiotiskt sätt, men det är fortfarande inte svårare än att inte köpa det man inte vill lyssna på. Uppenbarligen finns det en efterfrågan på denna typ av musik/produkt/whatever, låt folk lyssna på det om de vill. Som sagt, "seriösa" musiker tar inte skada av det så länge de själva kan komma med något folk vill lyssna på.

Förresten tycker jag att Paris Hiltons senaste singel (Nothing in this world) är en fantastiskt bra låt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Som sagt, "seriösa" musiker tar inte skada av det så länge de själva kan komma med något folk vill lyssna på.

Förresten tycker jag att Paris Hiltons senaste singel (Nothing in this world) är en fantastiskt bra låt. 😆

Ditt resonemang bygger på att ev bortslösade resurser på Rosing inte påverkar ekonomin hos Warner på ett sånt sätt att inte någon annan får stå tillbaka, att deras kassa är bottenlös. Det vore isf nåt helt nytt.

Är det Paris som sjunger förresten? Eller det spelar väl ingen roll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag mycket svårt för bittra musiker som gnäller på popartister, även om gnället förpackas i ironiskt skojformat.

Jaha, det blev ingen karriär för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och människorna där som lyckats?

Jag har sett det så många gånger förut och räknar med att få se det många gånger till.

mm, jag hatar inte bara skivbolagen och den såkallade artisten... Jag hatar även de som köper skiten, lyssnar på det och tycker det är frid o fröjd 😆 Även tidningarna kan få sig en dänga som ständigt måste skriva om dessa kapitalistprojekt istället för att skriva och ta fram någon eller några som verkligen har något att säga i rampljuset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt resonemang bygger på att ev bortslösade resurser på Rosing inte påverkar ekonomin hos Warner på ett sånt sätt att inte någon annan får stå tillbaka, att deras kassa är bottenlös. Det vore isf nåt helt nytt.

Är det Paris som sjunger förresten? Eller det spelar väl ingen roll...

Ja personligen lyssnar jag inte på någon artist som ligger på Warner (vad jag vet) så jag lider inte av det. Det är ju Warners pengar, de får göra vad de vill med dem så länge de inte skadar någon.

Och ja jag är ganska säker på att det är Paris som sjunger, eller hon viskar/pratsjunger mer, sen är det någon annan som kommer in och hjälper till när det blir högre toner. Det hörs väldigt tydligt i refrängen på den låten jag pratar om. 😱 Jaja, en skitbra låt är det ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag mycket svårt för bittra musiker som gnäller på popartister, även om gnället förpackas i ironiskt skojformat.

Jaha, det blev ingen karriär för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och människorna där som lyckats?

Jag har sett det så många gånger förut och räknar med att få se det många gånger till.

mm, jag hatar inte bara skivbolagen och den såkallade artisten... Jag hatar även de som köper skiten, lyssnar på det och tycker det är frid o fröjd 😉 Även tidningarna kan få sig en dänga som ständigt måste skriva om dessa kapitalistprojekt istället för att skriva och ta fram någon eller några som verkligen har något att säga i rampljuset.

De där var så trevligt skrivet att jag var tvungen att klicka på din signatur 😱

Bra Grejjer! Allting måste få ett slut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag mycket svårt för bittra musiker som gnäller på popartister, även om gnället förpackas i ironiskt skojformat.

Jaha, det blev ingen karriär för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och människorna där som lyckats?

Jag har sett det så många gånger förut och räknar med att få se det många gånger till.

mm, jag hatar inte bara skivbolagen och den såkallade artisten... Jag hatar även de som köper skiten, lyssnar på det och tycker det är frid o fröjd 😄 Även tidningarna kan få sig en dänga som ständigt måste skriva om dessa kapitalistprojekt istället för att skriva och ta fram någon eller några som verkligen har något att säga i rampljuset.

Jag hade inte tänkt lägga mig i denna trista diskussion igen, men detta fick mig att se rött.

Maken till översittarattityd får man leta efter... gillar man inte samma grejer som du är man dum i huvudet, lurad av nån slags kapitalist - och förtjänar ditt hat? 😆 Vad är det frågan om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag mycket svårt för bittra musiker som gnäller på popartister, även om gnället förpackas i ironiskt skojformat.

Jaha, det blev ingen karriär för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och människorna där som lyckats?

Jag har sett det så många gånger förut och räknar med att få se det många gånger till.

mm, jag hatar inte bara skivbolagen och den såkallade artisten... Jag hatar även de som köper skiten, lyssnar på det och tycker det är frid o fröjd 🙂 Även tidningarna kan få sig en dänga som ständigt måste skriva om dessa kapitalistprojekt istället för att skriva och ta fram någon eller några som verkligen har något att säga i rampljuset.

Jag hade inte tänkt lägga mig i denna trista diskussion igen, men detta fick mig att se rött.

Maken till översittarattityd får man leta efter... gillar man inte samma grejer som du är man dum i huvudet, lurad av nån slags kapitalist - och förtjänar ditt hat? :rolleyes: Vad är det frågan om?

Tänk positivt Demomannen. FredAsp är en av dem som betraktar omvärlden, inte gillar allt han ser, och gör nåt kreativt utifrån det. Det efterlyste du tidigare i tråden 😎

"Hat" är ett (onödigt) starkt ord, men jag förstår vad han menar.

...och vad du menar.

ojojoj, frid och fröjd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, "seriösa" musiker tar inte skada av det så länge de själva kan komma med något folk vill lyssna på.

Förresten tycker jag att Paris Hiltons senaste singel (Nothing in this world) är en fantastiskt bra låt. 😄

Ditt resonemang bygger på att ev bortslösade resurser på Rosing inte påverkar ekonomin hos Warner på ett sånt sätt att inte någon annan får stå tillbaka, att deras kassa är bottenlös. Det vore isf nåt helt nytt.

Det där är lögn...

Det är ingen annan som får stå tillbaka.

Om du dessutom kollar på vad warner ger ut för musik så ser du att det är alla typer av musik.

Lahle tillexempel...

En uppmaning till alla... inte bara dom som sysslar med musik. Lägg energi på det som ni tycker är bra, annars låter ni bittra och då blir allt lite svårare, lite jobbigare!

Om ni som tycker att det är skit borde ändå vara glada att det kommer ut musik som ni tycker är dålig (vilket för övrigt jag inte bryr mig om, men kommer det på ett forum där folk skriver lögner så bryr jag mig)...

Då kan ju ni glänsa lite extra och visa att ni gör "bättre" mer "musikalisk musik", gör "bättre låtar" och spelar in dem med människor som ni tycker är bättre...

Lite löjligt. Starta en tråd som heter "den sämsta artisten, sämsta låten och sämsta produktionen" så kan alla vältra sig i allt dåligt. Då kan alla sitta dygnet runt i flera månader och lyssyna på all dålig musik så att ni är säkra på att just eran låt som ni röstar på är den absolut sämsta.

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Som sagt, "seriösa" musiker tar inte skada av det så länge de själva kan komma med något folk vill lyssna på.

Förresten tycker jag att Paris Hiltons senaste singel (Nothing in this world) är en fantastiskt bra låt. 😏

Ditt resonemang bygger på att ev bortslösade resurser på Rosing inte påverkar ekonomin hos Warner på ett sånt sätt att inte någon annan får stå tillbaka, att deras kassa är bottenlös. Det vore isf nåt helt nytt.

Det där är lögn...

Det är ingen annan som får stå tillbaka.

Om du dessutom kollar på vad warner ger ut för musik så ser du att det är alla typer av musik.

Lahle tillexempel...

En uppmaning till alla... inte bara dom som sysslar med musik. Lägg energi på det som ni tycker är bra, annars låter ni bittra och då blir allt lite svårare, lite jobbigare!

Om ni som tycker att det är skit borde ändå vara glada att det kommer ut musik som ni tycker är dålig (vilket för övrigt jag inte bryr mig om, men kommer det på ett forum där folk skriver lögner så bryr jag mig)...

På vilket sätt är det lögn?

Har de obegränsade resurser på Warner till skillnad från alla andra företag?

Väljer man att satsa pengar på att marknadsföra något så får något annat stå tillbaka. Eller vill du påstå att deras konto för nya artister är helt obegränsat?

Skulle satsningen lyckas tillförs förstås nya medel att satsa på fler nya artister - misslyckas den så får man tajta till sin budget för nya satsningar ytterligare.

Skivbolagen gnäller redan idag att det är för dyrt o riskabelt att satsa på nya akter - den ende som tyckts missat dessa enkla förutsättningar för affärsdrivande verksamhet verkar vara du. Läs lite företagsekonomi o sluta dravla.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
En uppmaning till alla... inte bara dom som sysslar med musik. Lägg energi på det som ni tycker är bra, annars låter ni bittra och då blir allt lite svårare, lite jobbigare!

Sen förstår jag inte vad du vill säga med detta.

'Acceptera saker som de är, klaga inte på något, för då är du bitter o saker blir bara sämre av det'.

Jag vänder dina ord tillbaks mot dig själv: acceptera att vissa människor faktiskt kan ha andra synpunkter om saker än du, o att alla inte tycker allting är tipp-topp utan faktiskt kan tycka saker är dåligt.

Lägg istället din energi på framföra vad du tycker är bra med just detta val av artist om du ska delta i diskussionen, istället för att bara bidra med att tala om att diskussionen är dålig o enl dig inte bör förekomma.

Saker blir inte svårare för att man för fram kritik mot något, ingen utveckling har nånsin skett för att man suttit o tyckt att allt är bra som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste alltid vara godkänt att kritisera saker man tycker är dåligt - utan att automatiskt bli betraktad som en bitter gnällspik som inte borde yttra sig. Det är ett fritt land där alla har rätt att ha en åsikt om saker - åtminstone senast jag kollade... 😏

Jag klagar på saker som jag tycker är dåligt - men jag är inte det minsta bitter för det, utan troligen en av de mest positiva personer man kan hitta... 😄 Innan någon hasplar ur sig att jag måste vara en refuserad artist som är bitter på hur verkligheten ser ut, så kan jag nämna att jag aldrig har skickat någon låt till förlag eller skivbolag, utan gör musik enbart för mitt eget höga nöjes skull.

Jag tycker att det är tragiskt att bolagen i princip bara tar upp "artister" som har blivit "kändisar" genom annat tidigare. Det visar en totalt avsaknad av respekt för musiken och tydliggör att det enda som betyder något är omedelbara försäljningssiffror. Bolagen vet att dokusåpe-kändisars första skiva kommer att sälja bra eftersom folk känner till dem från TV - och de vet också att nästa skiva inte kommer att sälja ett dugg, men ändå lockar första skivans vinster så mycket att de refuserar musiker som är mycket bättre, men som inte är kända av den stora grå massan - och som därför behöver släppa ett par album innan de börjar sälja ordentligt... Större kostnader för marknadsföring i början - men också större vinster på längre sikt om man hade satsat på det, men på ökänt aktiebolagsmanér, är det bara det närmaste kvartalet som räknas... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, "seriösa" musiker tar inte skada av det så länge de själva kan komma med något folk vill lyssna på.

Förresten tycker jag att Paris Hiltons senaste singel (Nothing in this world) är en fantastiskt bra låt. 😏

Ditt resonemang bygger på att ev bortslösade resurser på Rosing inte påverkar ekonomin hos Warner på ett sånt sätt att inte någon annan får stå tillbaka, att deras kassa är bottenlös. Det vore isf nåt helt nytt.

Det där är lögn...

Det är ingen annan som får stå tillbaka.

Om du dessutom kollar på vad warner ger ut för musik så ser du att det är alla typer av musik.

Lahle tillexempel...

En uppmaning till alla... inte bara dom som sysslar med musik. Lägg energi på det som ni tycker är bra, annars låter ni bittra och då blir allt lite svårare, lite jobbigare!

Om ni som tycker att det är skit borde ändå vara glada att det kommer ut musik som ni tycker är dålig (vilket för övrigt jag inte bryr mig om, men kommer det på ett forum där folk skriver lögner så bryr jag mig)...

På vilket sätt är det lögn?

Har de obegränsade resurser på Warner till skillnad från alla andra företag?

Väljer man att satsa pengar på att marknadsföra något så får något annat stå tillbaka. Eller vill du påstå att deras konto för nya artister är helt obegränsat?

Skulle satsningen lyckas tillförs förstås nya medel att satsa på fler nya artister - misslyckas den så får man tajta till sin budget för nya satsningar ytterligare.

Skivbolagen gnäller redan idag att det är för dyrt o riskabelt att satsa på nya akter - den ende som tyckts missat dessa enkla förutsättningar för affärsdrivande verksamhet verkar vara du. Läs lite företagsekonomi o sluta dravla.

Det är inte warner som står för kostnaderna... dom står för marknadsföringen, men dom får in pengarna innan det är dax för singelsläpp så dom tar ingen ekonomisk risk överhuvudtaget...

dessutom har dom flera andra liknande projekt som har gått bra. Och jag lovar, det är inte på bekostnad av något annat projekt

Visst som jag skrev... jag bryr mig inte om vad folk har för musiksmak eller vilka värderingar folk har. Jag tycker dock att på ett forum där folk jobbar med all typ av musik är det lite märklit att komma med den här typen av kritik. Musikbranchen är till 95%kommersiell oavsett vilken musikstil det gäller.

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Det är inte warner som står för kostnaderna... dom står för marknadsföringen, men dom får in pengarna innan det är dax för singelsläpp så dom tar ingen ekonomisk risk överhuvudtaget...

dessutom har dom flera andra liknande projekt som har gått bra. Och jag lovar, det är inte på bekostnad av något annat projekt

Visst som jag skrev... jag bryr mig inte om vad folk har för musiksmak eller vilka värderingar folk har. Jag tycker dock att på ett forum där folk jobbar med all typ av musik är det lite märklit att komma med den här typen av kritik. Musikbranchen är till 95%kommersiell oavsett vilken musikstil det gäller.

Nähä. Vem står för kostnaderna då? Linda själv?

Och var får de in pengarna ifrån innan de ens släppt skivan?

Är det numera riskfritt att släppa skivor?

Intressant. Så bra. Bara att pressa upp då, de betalar sig innan de släpps ut ändå. Marknadsföring kostar tydligen inget, o succén är given. O skulle den floppa så är det ju redan betalt ändå.

Och eftersom du tydligen missat det: det handlar inte om olika typer av musiksmak. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag mycket svårt för bittra musiker som gnäller på popartister, även om gnället förpackas i ironiskt skojformat.

Jaha, det blev ingen karriär för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och människorna där som lyckats?

Jag har sett det så många gånger förut och räknar med att få se det många gånger till.

mm, jag hatar inte bara skivbolagen och den såkallade artisten... Jag hatar även de som köper skiten, lyssnar på det och tycker det är frid o fröjd 😆 Även tidningarna kan få sig en dänga som ständigt måste skriva om dessa kapitalistprojekt istället för att skriva och ta fram någon eller några som verkligen har något att säga i rampljuset.

Jag hade inte tänkt lägga mig i denna trista diskussion igen, men detta fick mig att se rött.

Maken till översittarattityd får man leta efter... gillar man inte samma grejer som du är man dum i huvudet, lurad av nån slags kapitalist - och förtjänar ditt hat? 😱 Vad är det frågan om?

Konstigt det där… Många som verkar tycka att man är översittare när man pekar på problem i samhället. Ska man bara sitta o ta skit o tycka att det är jätte bra att VI hela tiden blir blåsta? I en intervju jag medverkade i nyligen frågade de mig om jag tyckte kulturlivet var demokratiskt i detta land. Gissa vad jag svarade…

En ytterligare orsak till hatet…

Visst hata är ett starkt ord, men om du ser på språket i form av dikotomier d.v.s att ord består av motsatspar. (Inget kan vara varmt utan att det finns kallt, inget kan vara långt utan att det finns kort etc) Saker o ting förlorar sin mening om man inte kan ställa dem i relation till något annat. Man skulle helt enkelt inte kunna vara full om det inte gick att vara nykter 😱

Jag älskar ofantligt mycket av den musik som ges ut, men just den typen av musik som diskuteras i denna tråd hatar jag dock, och ja jag måste hata den för att kunna älska all annan musik 😉😆

Är rädd att jag vrider pinnen i ögat på dig ett varv till, förlåt men; Om du nu aldrig hört talas om kapitalismen, liberalismen och hur dessa ideologier påverkar vårt dagliga liv är det kanske dags att vakna… Det är avkommor ur dessa som denna tråd handlar om!

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikbranchen är till 95%kommersiell oavsett vilken musikstil det gäller.

Fast nog är musikbranschen till 100% kommersiell? Det ligger ju i sakens natur.

Claes, visst är det fritt fram att kritisera. Men frågan är varför vi som skriver på ett musikerforum skall spotta på varandras musik?

Mr. Phil tänker inte två gånger innan han startar en tråd vars huvudsyfte är att förlöjliga ett projekt som en annan forummedlem är inblandad i... det tycker jag är tråkigt.

Dessutom har jag svårt att föreställa mig ett motsatt scenario, där TTA startar klagotrådar om nya Stefan Sundström-plattan. Intolerans och självgodhet verkar vara ledstjärnor endast i rocklägret och det tycks vara helt okej att pissa på allt vad popmusik heter...?

Det stinker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är rädd att jag vrider pinnen i ögat på dig ett varv till, förlåt men; Om du nu aldrig hört talas om kapitalismen, liberalismen och hur dessa ideologier påverkar vårt dagliga liv är det kanske dags att vakna… Det är avkommor ur dessa som denna tråd handlar om!

Och din egen skiva är tillverkad av ett kooperativ på Kuba antar jag? Du skänker bort den, såklart?

Gimme a break.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja o angående kängan till tidningarna… De så kallade objektiva… Är det ingen som ser ett problem i att som tex GP säljer den musik de själva recenserar i tidningen?

Någon skrev i tråden att detta fenomen med att signa artister för sitt namn o att bara tjäna pengar bara speglade samhället i övrigt. Yes det är väl sant men betyder det att man bara ska lägga sig ner och dö?

kolla här va... http://musikshop.gp.se/Magellan/pages/main.jsp?storeId=10501

Link to comment
Dela på andra sajter

Är rädd att jag vrider pinnen i ögat på dig ett varv till, förlåt men; Om du nu aldrig hört talas om kapitalismen, liberalismen och hur dessa ideologier påverkar vårt dagliga liv är det kanske dags att vakna… Det är avkommor ur dessa som denna tråd handlar om!

Och din egen skiva är tillverkad av ett kooperativ på Kuba antar jag? Du skänker bort den, såklart?

Gimme a break.

Bara för att man inte älskar samhället är man inte automatiskt kommunist, man kan ju vara en tänkande människa…

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...