Egghuvud Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) 🙂 Lassemajas detektivbyrå. Ja vad säger ni Duger den eller? Många verkar ha favoriter från när de själva var små. När jag var liten var det mycket proggigare än nu. nu verkar det mest vara spänning och duktiga barnskådespelare som gäller. Många bra skådespelare i vuxenrollerna också. Undrar om Sverige är unika med julkalender? Om det är en svensk idé så att säga. Eller finns det i andra länder också? Kuala lumpur t e x ... eller där är de nog inte kristna förresten... 🙂 Redigerat 4 december 2006 av Egghuvud
Dingbats Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Jag tycker den är rätt bra. De som har varit de senaste åren har inte varit så bra, men den här har varit det hittills. Lite mysig.
Bebopkeys Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Faktiskt en av de bättre jag sett (född 1966). Annars är favoriterna: Pelle Svanslös Mysteriet på Greveholm Sunes Jul Dieselråttor och sjömansmöss
Wernborg Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) Sonen gillar den. I ett avsnitt satt dom vid en mac, men Windows visades på skärmen. Kul! Redigerat 4 december 2006 av Wernborg
Overkill Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Sonen gillar den.I ett avsnitt satt dom vid en mac, men Windows visades på skärmen. Kul! Har man bara rätt skills så går det ju att installera ett WindowsOP på en Mac. n00b 😄
Egghuvud Postat 4 december 2006 Trådstartare Postat 4 december 2006 (redigerat) ingen som vill ha repris på Broster broster.... 😳 http://sv.wikipedia.org/wiki/Broster,_Broster! Förresten så är här lite nostalgi för alla er som inte minns: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1425...996&lpos=lasMer Redigerat 4 december 2006 av Egghuvud
DåligtGehör Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Jag är lite besviken på den norska i kanal 5, fast jag har bara sett ett avsnitt så vem vet det kanske blir bättre än bra. Jag saknar i alla fall "Tomtar på loftet" och den första de gjorde.
Overkill Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 n00b 😎 Hörru, torka dig bakom öronen 😆 Ska kanske tillägga att dte var en nörd i min klass som skrev det 😆
Umemagnus Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) nja... vet int riktigt... Tyckte bättre om 2004 års Allrams julkalender... eller..öh.. min dotter var det ju som ville se det... jomendeäsäkert..jo... så var det... 😉 Såg inte 2005, då jag var på turné i Uruguay större delen av dec, men i år ska jag kunna se hela, eftersom att det inte blir sydamerika (Argentina och ev. Uruguay) igen, förrän i mars.. (så fick jag de sagt 😛 ) EDIT; ja... jag glömde... ska ju till Uruguay igen i maj... men då som solist... Redigerat 4 december 2006 av Umemagnus
Carl Cadello Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Har inte sett den. Jag och frugan ser det som vår fria tid när ungarna sitter framför tvn med relativt ofarliga program (tror jag). Så vi tycker den är bra! 😆 Så lite naket är det. Tack flör det SVT.
Eliasson Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Jag gillar den. Fantastisk dekor och rekvisita. Bra musik också, precis så sagoaktig den skall vara. Påminner lite om en lightversion av "rapport till himlen". Obestämbar svensk stad, typ. Snygg serie.
Egghuvud Postat 12 december 2006 Trådstartare Postat 12 december 2006 Jo den växer faktiskt efter ett tag. Kidsen verkar tycka att det är precis lagom spännande också. 😛
rainydays Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Tycker det är en av de bättre även om de verkligen rusar igenom storyn. Men sköna karaktärer spelade av bra skådisar. Snygg scenografi. Fast jag tyckte mer om "En decemberdröm" som var förra året. Kanske inte lika julig, men mer orginell och fantasifull.
rainydays Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Sonen gillar den.I ett avsnitt satt dom vid en mac, men Windows visades på skärmen. Kul! Har man bara rätt skills så går det ju att installera ett WindowsOP på en Mac. n00b 😉 Windows XP på en iMac G3? Skulle vara med Virtual PC isåfall, och jag kan bara föreställa mig hur det skulle krypa fram.
Overkill Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Sonen gillar den.I ett avsnitt satt dom vid en mac, men Windows visades på skärmen. Kul! Har man bara rätt skills så går det ju att installera ett WindowsOP på en Mac. n00b 😄 Windows XP på en iMac G3? Skulle vara med Virtual PC isåfall, och jag kan bara föreställa mig hur det skulle krypa fram. Igen - det var inte jag som skrev det! 😄 Vet knappt vad en Mac är 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.