Jojje84 Postat 2 augusti 2004 Dela Postat 2 augusti 2004 (redigerat) LÅTNAMN: Seriously Fonky ARTIST/GRUPP: Rythm Royale GENRE: Typ House LÅTLÄNGD: 5:04 KOMPOSITÖR: Joel Nyberg PRODUCENT: Joel Nyberg EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: MP3 STORLEK: 4.6 mb LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag (Se även Gallup och lyssna på min andra lite mer skitigare låt här på forumet https://www.studio.se/index.php?showtopic=3443) Nu fungerar länken! Detta är den mest färdiga låt jag har för tillfället. Efter att ha lyssnat på den ett 20-tal gånger har jag bestämt mig för att ändra vissa saker t.ex. att göra det mer intensivt när det höga "hornet" eller vad man kan kalla det kommer in på 3:20. Funderade även ett tag på att ta bort "parapa-grejen" dvs sången, men kom på att den kanske ska vara kvar... Men har inte riktigt tid att fixa det nu, får bli senare. Vill gärna ha tips m.m. om allt! Jag är bara en amatör som har musikskapande som mitt största intresse och jag har filat en hel del med ljudbilden. I alla fall mer än jag gjort i någon tidigare låt. Fler låtar kommer inom kort! Vad tycker ni? Bajs eller supernajs? Redigerat 3 augusti 2004 av Jojje84 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 2 augusti 2004 Dela Postat 2 augusti 2004 Orkar inte ansluta mig till soundklick för att få tanka hem MP3:an... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 2 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2004 Aha, ok jag ska lägga upp den på ett annat ställe innan imorrn! Återkom gärna då 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 2 augusti 2004 Dela Postat 2 augusti 2004 Ska försöka.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Midori Postat 3 augusti 2004 Dela Postat 3 augusti 2004 Om du kan skicka över låten via msn så vore det jätte bra, eller på nått annat sätt, för detta sättet tyckte jag var lite krångligt 😉...*kram midori Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 3 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 3 augusti 2004 Sådär! Nu ska allt fungera! har lagt upp låten på musicupnorth.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Midori Postat 3 augusti 2004 Dela Postat 3 augusti 2004 yepp lyssnar på den nu.. Jag tycker att det låter bra, men det fattas juh som sagt nån sång =).. med sång så skulle den nog bli bra =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 augusti 2004 Dela Postat 3 augusti 2004 Testa att dra upp "barapa"- samplingen i volym, loopa den i beatet & gen den mer plats så det blir hooken. Som i Promoe's These Walls... kan bli överfett. Då lovar jag att flowa på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 augusti 2004 Dela Postat 3 augusti 2004 yes! Skönt gummibands-sväng här.. Så ska det låta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 3 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 3 augusti 2004 Tack tack! Ja, funderar på att kanske lägga in en fet kompressor på parapa också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 3 augusti 2004 Dela Postat 3 augusti 2004 Härligt sväng!!!! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 3 augusti 2004 Dela Postat 3 augusti 2004 Riktigt bra. Saknar lite topp kanske. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 3 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 3 augusti 2004 Tack Disco Dan! Ja, det va det jag menade att jag ska lägga till lite skumma och mer internsiva ljud efte 3.20 där toppen är tänkt att vara. Tänker förresten lägga upp en till låt, lite funkigare och skitigare, kommer senare ikväll 🙂 Jag gillade verkligen din Wasabi?! Har pumpat den flera gånger! Jag är amatör-DJ men skulle lugnt spela den om jag lirade på nån houseklubb... Gillar filterhouse starkt! Fortsätt så! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ceedigh (oregistrerad) Postat 8 augusti 2004 Dela Postat 8 augusti 2004 (redigerat) Grymt sväng! Håller med om att du borde höja volymen på "parapa"-samplingen så att den blir tydligare som "refräng". Riktigt snyggt arrangemang för övrigt! Starkt jobbat! Redigerat 8 augusti 2004 av ceedigh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Supernajs, tveklöst. Riktigt skönt gung! Barapapap gör halva låten. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 12 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 12 augusti 2004 Tack tack, kul att ni tycker om den! Snart kommer det fler låtar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 30 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2004 Fler kommentarer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Nya låtar? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caselogic Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Ja jäklar va det svänger här ! är scratchen äkta eller samplad ? personligen skulle jag mixat på ett annat sätt,för att få mera briljans ,men det duger gott som det är! Att lyfta fram parappa samplingen som en refräng är nog ingen dum ide. Mvh Case Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 26 september 2004 Trådstartare Dela Postat 26 september 2004 Scratchen "rock the beat" är äkta 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.