Jump to content
Annons

Y-feeder - Sofanod

Arete

<-> <-> <O> <-> <->  

2 röster

1. 1. <-> <-> <O> <-> <->

• Bra
      0
    • Dålig
      0
    • Tja... okej antar jag..
      0
    • Ingen åsikt, men jag lyssnade iaf :-)
      0
    • Jag tycker polls är intetsägande så jag skrev ett svar istället.
      1

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Sofanod

* ARTIST/GRUPP: Y-feeder

* GENRE: electronica/IDM

* LÅTLÄNGD: 5:30

* ALLT: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: Runt fem-sex mägabajts

* STATUS: Färdig (någon småfix kvar kanske)

* LÅTLÄNK:

Demoversion av låt till framtida släpp. Mest intresserad av kommentarer på mix/produktion, men alla kommentarer är som vanligt välkomna. Ris som ros.

Dela på andra sajter

Annons

Ah! Ännu en Aretelåt! 😛

Sånt här har jag också försökt mig på ett stort antal gånger. Det är skitkul att hålla på med, men svårt att få till sån här känsla som jag tycker du har fixat till.

Jag tycker du ska lätta lite på industri-dunklet i bakgrunden. tysta ner det litegrann med filter då och då, så dom ljusa plink-ljuden kommer fram lite mer. Det blir lite påträngande efter en stund.

Jag gillar verkligen längden på låten! Hur lång är den? (kunde inte se det i min player) Korta inte ner den, förläng den inte heller.

Mixen är inga större fel på, men den känns lite svag. ganska tunna ljud, och ingen direkt bas, eller diskant. Bas är dock inte lika viktigt som diskant när det gäller den här låten, tycker jag.

edit: Sa jag att jag verkligen gillade låten?

Redigerat av Danabacken
Dela på andra sajter

Lyssnade du i lurar? "Industridunklet" hörs nämligen jättebra i lurar men försvinner rätt mycket i högtalare. Kanske dra ner stereobredden på det reverbet dock, ska prova mig fram. Vill att det ska höras men inte vara framträdande.

Lite mer bas ska jag försöka ta fram, eller så får min mastringsapa fixa det :-) Diskant tycker jag inte om så det får vi se om det blir någe mer av... men kanske lite mer iaf :-)

Längden är rätt exakt 5:30, tyckte det kändes lagom.

Tack för kommentar och uppskattande ord danabacken, det värmer :-)

Du får hålla utkik på www.feedlabel.se, ska trixa ihop en fullängdare att släppa där om ett tag... inom den närmsta månaden antagligen.

Redigerat av Arete
Dela på andra sajter

Diskant tycker jag inte om så det får vi se om det blir någe mer av... men kanske lite mer iaf :-)

Öh!..? 😕

Jepp, lyssnade i lurar. Lyssnar igen nu på både lurar och högtalare, men jag tycker dunklet ligger ganska lika i både och. Men mixning är ju lite av en smaksak. Dock gillar jag mer att dunklet ligger mer i mitten i högtalare. I lurar känns det lite väl.. stereo, eller vad man säger. Det känns ihåligt.

Ska kika på sajten! 😳

\Dana

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.