Nexustwins Postat 6 december 2006 Dela Postat 6 december 2006 (redigerat) Det är ingen som skulle kunna skicka lite ljud till mig som är bra att använda när man gör techno låtar ? 😳 😆 www.vipzone-samples.com - Gratis ljud Toturials & filmer: Länk! Redigerat 6 december 2006 av Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lonian Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Ja skaffa lite vettiga vst plugins, finns faktist en del riktigt bra gratis att hämta. Jag använder min synt då jag skall spela musik. Oftast sitter jag och klinkar runt en hel del.. och plötsligt.. wow där har vi en melodi som jag skulle kunna använda. först spelar jag in det jag spelar rakt av på min mobil telefon. Då kan jag sitta och lyssna halva dagen om jag har brottomt någonstans och tänka på vad jag gillar i det jag spelade in. Därefter vid några tankar börjar jag så att jag kan spela melodin helt utantill och kör in den i fruityloops via min synt. fixar och finputtsar det i fl och då kan man börja pilla på med allt annat sedan. Jag använder min synt fram och tillbax med mixning =) skulle bli galen om jag gjorde allt med tangentbordet, satt ju förr och spelade live med tangentbordet vilket jag inte rekomenderar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Konx Postat 24 december 2006 Dela Postat 24 december 2006 Dra upp tempot till 290 och gör allting dubbelt så långsamt. 🙂 Vem lärde dig det då? 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 24 december 2006 Dela Postat 24 december 2006 Dra upp tempot till 290 och gör allting dubbelt så långsamt. 😛 Vem lärde dig det då? 🙁 Har du inte kollat in tempot på hans lilla toturial? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trakko_man Postat 25 december 2006 Dela Postat 25 december 2006 Jag kopierade låten som Basshunter la ut på youtube, den är inte svår att göra och man kan göra den bättre själv 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lonian Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 J0 klart man kan göra den bättre själv, sedan gjorde han den ju "live" för oss. eller hur man nu skall säga. Han satt inte och pillade en hel dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Du kommer bli galen av att sitta o klicka MIDI med musen. Jasså? Jag har ett klaviatur och jag sitter ändå och programmerar 97% av allt jag gör för hand. Ja, kära Tbruce. Nu var det så här, att vi hade kommit överens om att inte säga något eftersom vi tycker så mycket om dig ändå. Men nu spräckte ju Lådan bubblan, så att säga. Jo, det är tyvärr sant... du är galen. Eller rättare sagt du blev det i somras när du satt och editerade midi för hand, sakta men säkert gled du över i en verklighet som din egen hjärna skapar och... Nog! Nu har jag dragit ut på skämtet så långt att det inte blir roligt längre. Ber om ursäkt för det. Och för off topic. Slutar nu. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.