emil90 Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Jag har försökt att kopiera låten som Basshunter har lagt ut som tutorial på YouTube men får inte det att stämma . Har inte samma ljud oms honom men tror att det har något med delayn att göra . Någon som vet vad han använder för delay? Vill också veta vilken ton han börjar på i melodin och bakgrunds ljudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joelstromgren Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Rätt svårt att höra exakt vad han har. 😳 Det ser du väl i piano rollen? Och glöm inte att det är hans låt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Vill också veta vilken ton han börjar på i melodin och bakgrunds ljudet. Lyssna 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Gehör:D Men ärligt. Strunt i han o lek själv så lär du dig mer och bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emil90 Postat 3 december 2006 Trådstartare Dela Postat 3 december 2006 Tror jag har prickat in det mesta men ändå . Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" . Har ni några andra knep mer än att lära sig själv så berätta gärna . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Tror jag har prickat in det mesta men ändå . Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" . Har ni några andra knep mer än att lära sig själv så berätta gärna . Ända vägen att gå är att sitta och nöta. Träna några timmar varje dag i något år eller så. Fins inga genvägar tyvär! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emil90 Postat 3 december 2006 Trådstartare Dela Postat 3 december 2006 Haha, få ta och göra det då så att jag om några år kan hjälpa andra noobs som jag 😄 Haha . Tack ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" Då ska du INTE titta på Basshunter i alla fall. Finns massa andra bra videon om FL Studio om du gör en sökning här. Och dom är med RIKTIGA Proffs . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Dra upp tempot till 290 och gör allting dubbelt så långsamt. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Tror jag har prickat in det mesta men ändå . Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" . Har ni några andra knep mer än att lära sig själv så berätta gärna . Ja det är jättebra att härmas först när du försöker lära dig. Det lär du dig jättemycket på, gillar du Basshunter så givetvis kan det vara en vettig idè att kopiera honom för att få det ljudet du vill skapa. Utifrån det utvecklar du ditt eget sound därefter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 sen är ju ett hett stalltips att köpa ett klaviatur så fort du kan eller har råd. Du kommer bli galen av att sitta o klicka MIDI med musen. Dessutom är det ju så mkt roligare att spela på ett klaviatur:D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Du kommer bli galen av att sitta o klicka MIDI med musen. Jasså? Jag har ett klaviatur och jag sitter ändå och programmerar 97% av allt jag gör för hand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Du kommer bli galen av att sitta o klicka MIDI med musen. Jasså? Jag har ett klaviatur och jag sitter ändå och programmerar 97% av allt jag gör för hand. Okey då. Vissa kanske föredrar det, men enlig mig så är det meningslöst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Du kommer bli galen av att sitta o klicka MIDI med musen. Jasså? Jag har ett klaviatur och jag sitter ändå och programmerar 97% av allt jag gör för hand. Okey då. Vissa kanske föredrar det, men enlig mig så är det meningslöst. Jag tycker det är betydligt omständligare att se till så man är på rätt ställe, trycka record, spela rätt, kvantisera, fixa volym och pilla, än att bara göra det rätt från början. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Du kommer bli galen av att sitta o klicka MIDI med musen. Jasså? Jag har ett klaviatur och jag sitter ändå och programmerar 97% av allt jag gör för hand. Okey då. Vissa kanske föredrar det, men enlig mig så är det meningslöst. Jag tycker det är betydligt omständligare att se till så man är på rätt ställe, trycka record, spela rätt, kvantisera, fixa volym och pilla, än att bara göra det rätt från början. 😆 Okey. Har inte klickat mina saker sedan jag pyssla med trackers, men det käns onödigt pilligt o jobbigt på nått vis. Lixom mer känlsa att spela på ett klaviatur än att sitta med en blipp o blippa. Mer frihet och bättre för kreativiteten. Men det är ju min åsikt ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Man kan ju inte spela till med musen 😳 eller så är man väldigt skicklig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 jag har skrivit en låt med musmetoden. en klassisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" Hehehe Bättre att bli ett proffs på sitt eget material... Det tjänar man mer på i längden.. Är man proffs bara för att man släpper plattor på bolag 😳🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 (redigerat) Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" Hehehe Bättre att bli ett proffs på sitt eget material... Det tjänar man mer på i längden.. Är man proffs bara för att man släpper plattor på bolag 🙂😉 Proffs betyder: En person som tjänar en daglig inkomst på det denna person gör. (Om jag inte är helt ute och cyklar 😳 ). Nu vet jag inte hur mycket penagar han tjänar men 😄. Redigerat 4 december 2006 av Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Broffs 😳🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" Hehehe Bättre att bli ett proffs på sitt eget material... Det tjänar man mer på i längden.. Är man proffs bara för att man släpper plattor på bolag 😳😆 Broffs betyder: En person som tjänar en daglig inkomst på det denna person gör. (Om jag inte är helt ute och cyklar 😕 ). Nu vet jag inte hur mycket penagar han tjänar men 😛. Nu vet jag inte vad broffs är! Men det behöver iaf inte handla om daglig inkomst =p Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Hade han bara slagit i Sverige hade han nog inte kunnat leva så jättegött på intäkterna, men han liras ganska friskt i hela europa har jag sett (toppar listor i flera länder), så stim-cash (radio och sånt) plockar han nog hem så han klarar sig på......skivförsäljningen vet jag inget om, men han säljer säkert lite plattor också.....så, han borde väl kanske klassas som proffs....måste jag motvilligt erkänna.... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Han kanske är proffs på just det han gör? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 😉 - Ska genast fixa till mitt lilla ord. Självklart ska det vara Proffs! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emil90 Postat 5 december 2006 Trådstartare Dela Postat 5 december 2006 Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" Då ska du INTE titta på Basshunter i alla fall. Finns massa andra bra videon om FL Studio om du gör en sökning här. Och dom är med RIKTIGA Proffs . Du skulle inte kunna länka till en sådan film ? Vill verkligen lära mig att göra skön musik . 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 (redigerat) Finns massa andra bra videon om FL Studio om du gör en sökning här.Och dom är med RIKTIGA Proffs . Du skulle inte kunna länka till en sådan film ? Vill verkligen lära mig att göra skön musik . Som jag sa har jag redan lagt upp dom här så SÖK Redigerat 5 december 2006 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 Tror jag har prickat in det mesta men ändå . Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" . Har ni några andra knep mer än att lära sig själv så berätta gärna . Ända vägen att gå är att sitta och nöta. Träna några timmar varje dag i något år eller så. Fins inga genvägar tyvär! word, pilla på varenda knappjävel tills du vet vad den har för funktion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 Tror jag har prickat in det mesta men ändå . Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" . Har ni några andra knep mer än att lära sig själv så berätta gärna . Ända vägen att gå är att sitta och nöta. Träna några timmar varje dag i något år eller så. Fins inga genvägar tyvär! word, pilla på varenda knappjävel tills du vet vad den har för funktion word Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emil90 Postat 6 december 2006 Trådstartare Dela Postat 6 december 2006 Det är ingen som skulle kunna skicka lite ljud till mig som är bra att använda när man gör techno låtar ? 😱😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niklasson Postat 6 december 2006 Dela Postat 6 december 2006 Tror jag har prickat in det mesta men ändå . Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" . Har ni några andra knep mer än att lära sig själv så berätta gärna . Jag hade hela den tutorialen inprogramerad (har man tråkigt så har man). Tyvärr så blev datorn jag hade den liggande på stulen vid ett inbrott för en inte alltför lång tid sedan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.