Jump to content
Annons

Hjälp med ljudet

emil90

Recommended Posts

Jag har försökt att kopiera låten som Basshunter har lagt ut som tutorial på YouTube men får inte det att stämma . Har inte samma ljud oms honom men tror att det har något med delayn att göra . Någon som vet vad han använder för delay? Vill också veta vilken ton han börjar på i melodin och bakgrunds ljudet.

Dela på andra sajter

Annons

Tror jag har prickat in det mesta men ändå . Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" . Har ni några andra knep mer än att lära sig själv så berätta gärna .

Dela på andra sajter

Tror jag har prickat in det mesta men ändå . Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs" . Har ni några andra knep mer än att lära sig själv så berätta gärna .

Ända vägen att gå är att sitta och nöta. Träna några timmar varje dag i något år eller så. Fins inga genvägar tyvär!

Dela på andra sajter

Ja det är jättebra att härmas först när du försöker lära dig. Det lär du dig jättemycket på, gillar du Basshunter så givetvis kan det vara en vettig idè att kopiera honom för att få det ljudet du vill skapa.

Utifrån det utvecklar du ditt eget sound därefter.

Dela på andra sajter

Du kommer bli galen av att sitta o klicka MIDI med musen.

Jasså? Jag har ett klaviatur och jag sitter ändå och programmerar 97% av allt jag gör för hand.

Okey då. Vissa kanske föredrar det, men enlig mig så är det meningslöst.

Dela på andra sajter

Jasså? Jag har ett klaviatur och jag sitter ändå och programmerar 97% av allt jag gör för hand.

Jag tycker det är betydligt omständligare att se till så man är på rätt ställe, trycka record, spela rätt, kvantisera, fixa volym och pilla, än att bara göra det rätt från början. 😆

Dela på andra sajter

Jag tycker det är betydligt omständligare att se till så man är på rätt ställe, trycka record, spela rätt, kvantisera, fixa volym och pilla, än att bara göra det rätt från början. 😆

Okey. Har inte klickat mina saker sedan jag pyssla med trackers, men det käns onödigt pilligt o jobbigt på nått vis.

Lixom mer känlsa att spela på ett klaviatur än att sitta med en blipp o blippa.

Mer frihet och bättre för kreativiteten.

Men det är ju min åsikt !

Dela på andra sajter

Tänkte lära mig lite genom att kolla på ett "proffs"

Hehehe

Bättre att bli ett proffs på sitt eget material...

Det tjänar man mer på i längden..

Är man proffs bara för att man släpper plattor på bolag 🙂😉

Proffs betyder: En person som tjänar en daglig inkomst på det denna person gör. (Om jag inte är helt ute och cyklar 😳 ).

Nu vet jag inte hur mycket penagar han tjänar men 😄.

Redigerat av Nexustwins
Dela på andra sajter

Hehehe

Bättre att bli ett proffs på sitt eget material...

Det tjänar man mer på i längden..

Är man proffs bara för att man släpper plattor på bolag 😳😆

Broffs betyder: En person som tjänar en daglig inkomst på det denna person gör. (Om jag inte är helt ute och cyklar 😕 ).

Nu vet jag inte hur mycket penagar han tjänar men 😛.

Nu vet jag inte vad broffs är!

Men det behöver iaf inte handla om daglig inkomst =p

Dela på andra sajter

Hade han bara slagit i Sverige hade han nog inte kunnat leva så jättegött på intäkterna, men han liras ganska friskt i hela europa har jag sett (toppar listor i flera länder), så stim-cash (radio och sånt) plockar han nog hem så han klarar sig på......skivförsäljningen vet jag inget om, men han säljer säkert lite plattor också.....så, han borde väl kanske klassas som proffs....måste jag motvilligt erkänna.... 😕

Dela på andra sajter

Då ska du INTE titta på Basshunter i alla fall.

Finns massa andra bra videon om FL Studio om du gör en sökning här.

Och dom är med RIKTIGA Proffs .

Du skulle inte kunna länka till en sådan film ? Vill verkligen lära mig att göra skön musik . 😉

Dela på andra sajter

Finns massa andra bra videon om FL Studio om du gör en sökning här.

Och dom är med RIKTIGA Proffs .

Du skulle inte kunna länka till en sådan film ? Vill verkligen lära mig att göra skön musik .

Som jag sa har jag redan lagt upp dom här så SÖK

Redigerat av Piccazzo
Dela på andra sajter

Ända vägen att gå är att sitta och nöta. Träna några timmar varje dag i något år eller så. Fins inga genvägar tyvär!

word, pilla på varenda knappjävel tills du vet vad den har för funktion

Dela på andra sajter

word, pilla på varenda knappjävel tills du vet vad den har för funktion

word

Dela på andra sajter

Jag hade hela den tutorialen inprogramerad (har man tråkigt så har man). Tyvärr så blev datorn jag hade den liggande på stulen vid ett inbrott för en inte alltför lång tid sedan...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.