Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Inget än

ARTIST/GRUPP: En mans projekt än så länge

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 1:45 än så länge

KOMPOSITÖR: S.S D.S

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: D.S

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.42 megabyte

STATUS: Skiss demo

LÅTLÄNK:

Har börjat på med lite hem inspelning efter att ha harvat på i replokaler en tid.

Tänkte man skulle lägga upp nått så man får lite kommentarer om ljud bild,instrument ljud m.m.

Det jag själv är mest missnöjd med är gitarrerna, har bara pluggat in den i datorns mic ingång och använt mig av Amplitude, nån som har några tips om inställningar,Preamps m.m, Skulle vilja ha fetare ljud, närmare ljud med mer tryck och botten.

Sen synthen är ju inte så vacker, nån gratis VST instrument de.

Melodi_061111.mp3

Annons
Postat

Jag gillar början och hur ackorden byter sådär så att det blir lite mörk känsla! Väl värt att jobba vidare på! 🙂

Är du ute efter en livekänsla eller studiokänsla? Det sätter ju lite tonen för hur du vill fortsätta jobba.

Angående ljudbilden så förväntar man sig en mer "nära" ljudbild efter hi-hatslagens introduktion.

Gitarrerna i bakgrunden låter som om de skulle trivas av lite EQ-jobb. "Rensa" upp dom så att säga en aning. Har du prövat multibandscompression för att lyfta fram dem i ljudbilden?

Synthen låter lite ur ton med resten. Men det är ju enkelt att byta! Pröva dig fram, lyssna på andra låtar du gillar hur deras synthljud låter? En ah-kör skulle kunna funka rätt bra på denna låt. Lite kvinnligt högt mot de mörka dova. Jämna gärna ut ackordens styrka.

Leadgitarren tycker jag du ska slänga på lite vibrato på de längre tonerna så den får mer liv.

Nyfiken på hur det kommer utveckla sig!

Ha en bra första advent. 😆

Postat

Vill du komma närmare med gitarrerna så använd guitar suite(gratis VstPlug).. Du kan även använda eq mellan typ 800 till 4000 hz brett q värde... lite efter smak så kommer du nog få fram det du vill....

Låter mycket bättre än amplitube

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.