Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Artist: Artist och artist?? Jag kallar mig Tigerline och är en sketen hobbyfnulare

Genre: Vispop

Låtlängd: 4.29

Kompositör: Tigerline

Producent: Tigerline

Ev medverkande:

Inspelningsår:2006 (men låten skrevs för bra länge sedan)

Format: MP3

Storlek: 6.16 Mb

Status: Demo

Någon gång ska ju vara den första....

Den här låten skrevs för bra länge sedan när jag var ung romantiker, men recycling lär ju vara populärt.

Har suttit och knåpat i min kammare länge och behöver lite input från er för att komma vidare. Jag skulle vilja göra den lite mer spännande och dynamisk. Och självklart alla andra råd också t ex köp ett tennisrack i stället.

Tack på förhand!

Tigerline

Glittrande_vatten.mp3

Annons
Postat
Varför får jag bar hieroglyger när jag klickar på vissa filer här på forumet?

//saibot

Filer som är uppladdade på forumet beter sig så.. Högerklicka på länken i stället och välj "Spara som" och döp filen till "nånting.mp3" Förslaget som dyker upp är index.htm eller nåt.. Se till att sista ändelsen blir .mp3 så kan du lyssna på låten sen..

Detta är ett allmänt fel på detta forum som ingen j**el bryr sig om att fixa eftersom det tydligen är nåt nytt forum/community på G (runt hörnet).. 😄

Postat

Hej och välkommen hit! Lite Kjell Höglund goes Lasse Stefanz. Kul med svenska. Inte min genre dock, låter för mycket dansband i mina öron och kanske stråkmaskinssynthen bidrar till detta och det är säkert helt rätt i sin genre. Tycker versen har en del sköna harmisar och tonartsbyten som skullle vara kul att höra i mer avskalat arr.

Postat

Jämförelsen Kjell Höglund goes Lasse Stefanz är inte helt fel i mina öron heller. Dock tycker jag det är rösten och melodin och de stämningar de framkallar som får en att tänka på Höglund medan kompet får en att tänka dansband. Rättare sagt så får kompet dvs pianot, basen och trummorna mig att tänka på Band-in-a-box så som det lät när jag hörde det för länge sedan.

Pianot jobbar periodvis på med i mina öron lite onödigt starka betoningar och ibland något hektiska figurer. Trummorna och bas lite samma sak. För mycket tycker jag. Jag skulle vilja ha ett mer avslappnat komp. Mer svensk-vislatin. Nu låter det svensk-dansbandslatin. Om det nu alls går att förstå vad jag menar? 🙂

Jag tror alltså att låten skulle bli glad om den fick bli mer vispop(latin) och skaka av sig dansband och det lite styltiga kompet. Sen är det en annan sak om du vill det

🙂

Postat

Låter snyggt på något oförklarligt vis.band in abox synth och mesiga trummor men skön text som passar stilen Personligen skulle jag backa till endast gitarr och piano kanske nån perccusion och jobba med sångljudet som är lite burkigt.

Du sjunger snyggt !!!!

olof

Postat

Tack för input.

Kjell Höglund goes Lasse Stefanz ska jag tänka djupt på och analysera 😆

Jo jag håller med om att kompet är lite styltigt. Ska försöka göra ett mer avskalat arr. Tycker nog ändå att det blir lite skön cross over mellan visa och latino. Visans harmisar i en latinomiljö alltså. Avsikten är INTE att det ska låta dansbandsmusik, vilket jag f ö inte tycker om.

Skulle vilja ha lite input och tips till själva mixningen. Balans i mixen, för mycket för lite effekter på sången, kompressorer etc.

När man pillar för mycket med en låt så hör man inte längre hur det låter.

Jag kör Cubase SE3 med gamla Studiocase, alltså strippade VST-pluggar, Groove Agent, Grand Piano, Helion 1. Förmodar det finns bättre (och dyrare grejer).

Tigerline goes something else

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.